Analoog hype voorbij?

Heb toch de afgelopen tijd toch minstens 2 a 3 juup 6'en voor 600 zien staan.
Misschien dat die niet mint waren kan ook hoor.

de vraag naar oude beestjes zal altijd blijven omdat de oplage toendertijd relatief erg laag was.....................er zijn er dus niet zoveel van.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Zelfs ik heb nu iets analoogs gekocht.

Nee hoor, de hype begint nu pas.

:D

Zo voel ik het ook. Ik heb nu mn Virus totaal uitgemolken, en ik begin nu echt te leren dat het echt zijn beperkingen heeft kwa klank. Ik zie binnenkort ook nog wel een Monopoly of een Pro One in mn set up belanden.

Deze thread doet me een beetje denken aan die discussie over het wel of niet instorten van de huizenmarkt. Dit is de afgelopen 3 jaar al tig keer voorspeld, maar de prijzen blijven stijgen.

Met synths zijn er ook periodieke prijsdalingen, maar deze worden bijna altijd weer gevolgd door stijgingen (van evt andere modellen of typen).

En er worden niet veel nieuwe analoogjes gemaakt voor de toch al krappe markt. ;)

Ik was een jaar of 3 geleden helemaal geil op de ms-20.
Wou er toen bijna 1 kopen voor 900 euri bij de music house.
Ok dan issie technisch goed mag je aannemen..maar er zaten een toch paar krasjes op en het was de lichtere grijs variant.
Ik wou liever de zwarte.(heb een grijze en een zwarte ms-10 ooit eens vergeleken..filter is anders..heb de grijze weer verpatst.!)

Gelukkig heb ik er een half jaar later eentje voor 430 euro opgehaald in friesland(na een gevraagd advertentie op internet)
Deze was zwart en in mint condition! :)

Gelukje dat wel maar 900 is echt te veel.
Als je echt een mint exemplaar hebt wordt het wel een ander verhaal.
De waarde voor de ware liefhebber zou dan wel eens een flink aantal procentjes omhoog kunnen gaan.

Het gaat er denk ik vooral om wat je het zelf waard vindt. Ik vind 900 voor een 909 bijv. echt zonde geld.
koop ik wel de jomox enzv. enzv.

Analoge bakken zijn denk ik wel een goede investering. Je zult er bij een redelijke prijs nooit echt een miskoop aan hebben gezien de stabiele waarde...denk ook dat dat ondanks vsti enz wel blijft. discussie kennen we allemaal...:gaap:

Analoog is de shit voor het echte warme werk en daar mag best een prijskaartje aan hangen. De prijs opdrijven is natuurlijk niet collegiaal.

gr,

Chris

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Ik was een jaar of 3 geleden helemaal geil op de ms-20.

Geil is lekker maar levert vaak problemen op! Goed dat je je hebt kunnen inhouden. MS20 voor 900...pfff

Ik denk eerder dat de hardware digitale effecten en de hardware samplers echt helemaal uit gaan. Met name in de budget / homestudio markt is software gewoon een veel betere oplossing. Eventide enzo zullen wel blijven verkopen, maar dat is dan ook echt heel high end. Hardware samplers...tsja...die zijn al gebalsemd, bezongen en bijgezet...

Analoge synths zal altijd wel een fetisjisme van veel mensen blijven (waaronder ikzelf...)

Er zal altijd vraag naar analoog blijven.

Omdat door ouderdom steeds meer analoge bakken op de schroothoop belanden en omdat er weinig analoge bakken worden gemaakt zal het aanbod dalen.

De simpele uitkomt is dus dat de prijzen voor vintage analoog nog verder zullen stijgen.

misschien dat zo'n goedkope s2000 helammal zo gek nog niet is!
ST erbij en de rest.
Is wel de andere kant van het verhaal...hele vriendelijk werkomgeving eigenlijk ;)
:biertje:

Ik denk dat de analoog hype onder de wannabe's voorbij is, ze raken afgeleid door de goedkope, en toch vaak best goede plugins.
Producers van formaat, als bijvoorbeeld William Orbit, bewijzen dat analoog nog steeds het beste is als je snel een professionele sound neer wilt zetten.

Wie luistert naar bijvoorbeeld het Madonna album met daarop "frozen", hoort Juno106 sounds en Korg MS synths gesequenced door een Atari computertje.

Iedereen die serieus met synths bezig is heeft zich wat dat album van Madonna betreft in een hi-tech wereld gewaand, maar kwam toch weer in de "ouwe meuk" terecht.

Wat mij betreft mag het overigens over zijn, dan kan ik voor een drol en drie knikkers die zooi opkopen, want ik wil mijn leven lang niet zonder.

Origineel geplaatst door cybermax
Wie luistert naar bijvoorbeeld het Madonna album met daarop "frozen", hoort Juno106 sounds en Korg MS synths gesequenced door een Atari computertje.

Ik hoor toch nog wel iets meer dan alleen dat geloof ik.

Volgens mij staan er in deze thread nogal wat argumenten die gewoon onzin zijn.

Deze thread doet me een beetje denken aan die discussie over het wel of niet instorten van de huizenmarkt. Dit is de afgelopen 3 jaar al tig keer voorspeld, maar de prijzen blijven stijgen.
Er wordt hier ook niet gesuggereerd dat de prijzen voor synths enorm zullen dalen, maar dat de enorme prijsstijging voorbij is, dat mag toch wel geconcludeerd worden.

Analoge bakken zijn denk ik wel een goede investering.
Een investering doe je om een waardevermeerdering te krijgen. No way dat al die oude apparatuur meer waard wordt. Stel je hebt 5 synths, 1 ervan moet gerepareerd worden voor zeg 100 euro. Dan moeten ze allemaal wel erg in waarde stijgen om nog een rendement van 3% per jaar op te leveren.

Ik heb nu mn Virus totaal uitgemolken, en ik begin nu echt te leren dat het echt zijn beperkingen heeft
Knap hoor. Die synth heeft ongeveer 2x zoveel mogelijkheden als driekwart van de ‘klassieke vintage’ synths. Qua klank zou een nordlead net zo’n goede aanvulling kunnen zijn als een analoge synth.

Ook voor een lekkere dikke vette bassline, moet je toch ook zekers een analoge bak hebben
Idd, alle dikke vette basslines zijn gemaakt met een analoge synth!!!

En voor de rest mag iedereen kopen wat hij/zij wilt en ook de muziek maken wat hij/zij wilt. Voor mij part gooi je een mini-moog van de euromast, sample je het geluid als hij valt met en 12 bit samplertje en maak je van dat geluid een enorme R&B hit om het daarna als househit te remixen (ondersteund door de JP8000) en opnieuw te releasen.

Origineel geplaatst door falafelbiels
Maar hoelang duurt het nog totdat ik geen wannabe meer ben eigenlijk?

geduld is een schoon deugd

;)

Dat bepaalde mensen produkties met bepaalde synths maken vind ik meer hebben te maken met het vakmanschap van die mensen dan het gebruiken van die synths hoor. Ik denk ook wel dat als hij de Legacy MS20 gebruikt zou hebben je een net zo goed resultaat had kunnen verwachten. En ook als de filters niet helemaal hetzelfde zijn dan maakt het het nummer niet slechter.
Denk dat veel mensen hier de denkfout maken dat synths leidend zijn voor de kwaliteit en/of ontwikkeling van een nummer. Maar als je dan als voorbeeld de Casio VL1 bij 'Da da da' gebruikt neemt dan weet je dat hier juist niet om de kwaliteit van de synth is gekozen maar juist de sterke kant van die synth.
En dat is ook het enige bestaansrecht van analoge vintage synths op het moment. De klank.
Maar als het op betrouwbaarheid en stabiliteit aankomt dan vind ik de new skool analoogjes veel prettiger.
De verzamelwaarde en bijbehorende virtuele waarde is alleen maar zonde. Dan belanden die dingen bij mensen die ze bijna of helemaal nooit gebruiken. Daar zijn ze dus niet voor gebouwd.

ik ben gewoon heel blij dat ik weer wat analoogs heb staan, ipv va of software.
en als een ander er anders over denkt is dat ook prima.

ik ben van mening dat de interface ook een reden is waarom analoge synthz populair blijven.. je kan dan wel lekker muizen met de cs-80 vsti maar het echte werk is dan toch meer inspirerend. Een ander voorbeeld is mijn/de micron, kwa geluid kun je meest bizarre analoog achtig geluiden eruit toveren (met waarschijnlijk veel meer mogelijkheden dan die oude bakken), maar er zitten echt te weinig knoppen op dat ding.

Wat de stabiliteit van de markwaarde, je zou kunnen stellen dat de jeugd die tegenwoordig opgroeit met deze vsti's over een paar jaar gaat investeren in de hardware varianten.

Back