Studiotje uitbreiden.

Ranos

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met het opnemen van nummers, maar wil mijn gear nu toch een beetje uitbreiden dat ik weer een tijdje vooruit kan.

Wat ik heb:

Cool Edit Pro 2.0
Cubase VST 5.1
Roland EM-10 keyboard met midi
Behringer UB1002 mixer

Ik mis nu een beetje een mogelijkheid om goede drumritmes te maken, er zullen wel plugins zijn voor cubase, maar ik vind het erg vervelend om bepaalde dingen met de pc te doen, waarvan 1 drumritmes schrijven is. Ik zoek dus een beetje een jaren '80 drummachine, met wat nostalgische geluiden. Ik heb zelf al gevonden: De Roland TR-707. Wat zijn de meningen hierover?

Daarnaast zou ik erg graag een goedkope analoge synth kopen met modulatie mogelijkheden, en het liefst polyfoon. Ik kwam toen uit op Moog, maar aangezien de prijzen hiervan niet echt in mijn budget vallen zoek ik alternatieven. Enige ideeën?

Verder gebruik ik nu gewoon de speakers van mijn stereo, niet perfect, maar acceptabel.

Alle hulp is welkom!

Bedankt,
Pieter

Waldorf Pulse, alleen monofoon.....

Wacht ff, wat is goedkoop?

een Andromeda A6 is 2300 euro nieuw. dan heb je 16 stemmen en veel mogelijkheden....

of oude roland synths/modules mks serie, juno's, jupiters,

Dave Smith evolver ....

de tr-707 is zeker een leuk ding.
maar over de synth: ik zou serieus gaan kijken naar bijvoorbeeld de roland jx3p.
analoog, polyfoon, midi (heeel erg simpel, maarja...)
die is zeker de moeite waard.

Polyfone analoge synth?

Jaren 80?

Nostalgie?

Goedkoop?

Juno 6/60 !!!

:D

Persoonlijk vind ik een PC makkelijker werken om drumritmes te programmeren (samples makkelijk te integreren, meer mogelijkheden, ...). Zo'n 707 is ook wel handig, maar beperkt.

is misschien een hardware midi sequencer iets voor je?
kan je in cubase naar een sampler sturen met je beat sounds. ik doe dat met mijn rm1x. heb ik voor 200,- kunnen kopen erg goedkoop
het werkt fantastisch. vooral vanwege de grooveedit kan je ze echt laten funken. ik heb ook een 606 voor 200,- gekocht. ik vind het geluid te gek, maar er moeten nog wel aparte outs en midisync ingebouwd worden.

qua synth moet je vooral weten wat voor geluid je wilt. die analoge bakken hebben een eigen identiteit waar je van moet houden.
Mijn akai ax73 is een fijne goedkope polyfone analoge bak, maar wel met recht in je bek sounds.. voor 200,- heb je er een.
de juno spreekt voor zich, maar is al gauw 350,-
maar je hebt ook bijzondere rare bakken. die crumar bit99 die ik te leen heb heeft bijvoorbeeld ook half gewogen toetsen voor het lekkere inspelen. zo'n soort bak kan je ook wel voor 200,- euro krijgen.
Het is vooral van belang wat voor geluid je wilt en hoeveel je te besteden hebt.

Hee bedankt voor alle antwoorden. Ik ben al een stuk wijzer. En Dj Fuse, ik weet nog niet veel over midisequencers, maar ik zal me er zeker in verdiepen.

Ik kan niet echt zeggen hoeveel ik te besteden heb. Zelf dacht ik rond de 400 voor beide ofzo, dus 200 voor de drummachine en 200 voor de synth, of een andere verdeling van het geld.

Ik had ook al in een ander topic gelezen dat elke synth zijn eigen persoonlijke sound had, en aangezien ik redelijk weinig over synths nog weet, heb ik ook weinig idee over welke sound ik echt graag wil. Het belangrijkste vind ik dat de synth redelijk wat mogelijkheden heeft voor modulaties.

Nogmaals dank,

Pieter

Laatst gewijzigd:
Ok, dan had ik nog een vraag: Ik heb gelezen dat er een moog VST plugin is, en dit lijkt me wel wat. Toch zou ik dan niet aan de knopjes en schuivertjes kunnen zitten terwijl ik speel, aangezien dit dan met de muis moet, wat me erg lastig lijkt. Is er een soort apparaat met alleen knopjes en schuivertjes, die in contact staat met de pc, en bij beweging van een echte knop de virtuele knop ook veranderd? Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd..

Back