roland rd300sx.Een goede koop??

Leonidas

Nieuwkomer
Ik overweeg een stage piano te kopen, waar ik weer een paar jaartjes mee vooruit kan... Eigenlijk wil ik hem veel voor oefenen en af en toe een optredentje gebruiken. Verder moet het klavier van goede kwaliteit zijn (is natuurlijk persoonlijk!), een aantal mooie (piano)klanken bezitten en een beetje te tillen zijn. Heb ik aan de roland rd300sx qua prijs/kwaliteit een goede koop???

hoi, ik heb zelf vorige week de rd-300sx gekocht.ik vindt het een prachtig ding, maar als je echt zeker wilt zijn dan kan je best naar de winkel gaan en zelf wat gaan spelen erop.ik heb er ongeveer een uurtje op gespeeld voor ik beslist had, en uiteraard enkele andere ook geprobeerd.

de pianoklank is top! die is dezelfde als de rd-700sx. het klavier is zelf uit te zoeken. ik heb andere klavieren gevoeld die ik beter vond als deze, maar voor zen geld heeft de roland meer dan de andere in zen prijsklassen vindt ik. het is een lichter klavier maar toch erg goed.maar dat kan je beter voor jezelf beslissen. persoonlijke smaak eigenlijk.

voor de rest zitten er nog 78 effecten in, die je elks op eender welke sound kunt plaatsen, en elk effect nog eens van frequentie kunt doen veranderen waardoor je echt vette sounds kunt creeren!!ongeveer 280 geluiden denk ik in totaal.

en niet te zwaar.15.5kg.kun je makkelijk alleen dragen.

ik heb deze stage piano ook gekocht om op te oefenen want ik speel nog maar enkele jaren, en enkel voor thuisgebruik want ik treed nooit op. en ik moet zeggen dat ik nog steeds onder de indruk ben van wat er eigenlijk inzit, en ik ontdek steeds meer. dus ga naar de winkel en speel er een uurtje mee of langer, en ga dan eens wat andere bespelen en voel het verschil, dan kan je beslissen voor jezelf of het die wordt he.

veel succes en plezier ermee

grtz

Back