ik zit met een luxe probleem (hoezo probleem hehe), maar ik ga over een tijdje wat apparatuur kopen
en ik heb daarvoor ong. 4000€ te besteden en zit heel erg te twijfelen tussen twee mogelijkheden:
mogelijkheid 1 :
-FLINKE computer update
(zowat een nieuwe powersysteem pc met goede geluidskaart, 1,5 gig ram 2x19"monitors you name it)
-en echt goede monitors
(mackie of dynaudio)
mogelijkheid twee :
-acces virus c
-lexicon mpx1
-redelijke en goedkope monitors+versterker (absolute 0 of krk rokit's)
nou zit ik tussen die twee te twijfelen omdat ik bij keuze 1 alles intern met software ga doen , maar dan zit je toch met het voordurend naar een monitor staren en geen echte vette lekkere parametrische eq's onder je vingers syndroom (ja ik weet dat ik waarschijnlijk de enige ben die dat heeft
)
en bij keuze 2 lijkt het me eeuwig zonde dat ik de virus door de mpx 1 haal (wat juist heel goed is) en dat dan op een computer opneem of maakt dat niet veel uit als je een goede geluidkaart hebt ?
en nog steeds geen mackie achtige warme parametrische eq onder mijn vingers
en tja de mindere monitors hé
welke mogelijkheid zouden jullie aanbevelen om te bewandelen ?
denk daarbij aan dat ik de komende jaren waarschijnlijk niks meer kan kopen voor mijn studio, dus die virus kan nu wel geweldig zijn, maar misschien dat er een geweldige serie plugins over twee jaar uitkomt die de virus en de mpx1 met de vloer gelijk maken. ?!?!
en mensen dit berichtje is niet bedoeld om mensen de ogen ui te steken met "kijk wat ik allemaal ga kopen" , ik heb hier al 8 jaar keihard voor gewerkt met mijn muziek, dus wil ik daar ook goede dingen mee doen.
thanks in advance
(damn blijf ik engels schrijven hehehe)
en ik heb daarvoor ong. 4000€ te besteden en zit heel erg te twijfelen tussen twee mogelijkheden:
mogelijkheid 1 :
-FLINKE computer update
(zowat een nieuwe powersysteem pc met goede geluidskaart, 1,5 gig ram 2x19"monitors you name it)
-en echt goede monitors
(mackie of dynaudio)
mogelijkheid twee :
-acces virus c
-lexicon mpx1
-redelijke en goedkope monitors+versterker (absolute 0 of krk rokit's)
nou zit ik tussen die twee te twijfelen omdat ik bij keuze 1 alles intern met software ga doen , maar dan zit je toch met het voordurend naar een monitor staren en geen echte vette lekkere parametrische eq's onder je vingers syndroom (ja ik weet dat ik waarschijnlijk de enige ben die dat heeft
)en bij keuze 2 lijkt het me eeuwig zonde dat ik de virus door de mpx 1 haal (wat juist heel goed is) en dat dan op een computer opneem of maakt dat niet veel uit als je een goede geluidkaart hebt ?
en nog steeds geen mackie achtige warme parametrische eq onder mijn vingers

en tja de mindere monitors hé
welke mogelijkheid zouden jullie aanbevelen om te bewandelen ?
denk daarbij aan dat ik de komende jaren waarschijnlijk niks meer kan kopen voor mijn studio, dus die virus kan nu wel geweldig zijn, maar misschien dat er een geweldige serie plugins over twee jaar uitkomt die de virus en de mpx1 met de vloer gelijk maken. ?!?!
en mensen dit berichtje is niet bedoeld om mensen de ogen ui te steken met "kijk wat ik allemaal ga kopen" , ik heb hier al 8 jaar keihard voor gewerkt met mijn muziek, dus wil ik daar ook goede dingen mee doen.
thanks in advance
(damn blijf ik engels schrijven hehehe)
), Electribe'je van korg of wat je dan ook leuk mag vinden.

)