studio investeringen

Wat ik bedoelde is dit: hoewel de MPX1 een ontzettend veelzijdig multieffect is, zit de MEERwaarde 'm vooral in de reverbs, en dan vooral in de zeer natuurlijk klinkende kleine ruimtes/ambience. Daarmee geef je instrumenten en zang subtiel een bijna onhoorbaar gevoel van 'ruimte'. Ik weet niet of je daar veel behoefte aan hebt. Voor hardcore denk ik eerder aan de wat extremere, 'hoorbare' effecten; de wat langere reverbs, modulatie effecten, veelzijdige distortion, gitaarpedaaltjes, filters, etc. Dat bedoel ik niet denigrerend; ik ben 'n enorme fan van dat soort effecten en gebruik ze continu (zie m'n sig.). Juist daarom dacht ik dat je voor de prijs van 'n MPX1 een flexibeler setje FX zou kunnen scoren. Maar goed, misschien heb je die al lang, en nogmaals, wat weet ik nou van hardcore?

De grootste meerwaarde van een MPX1 ten opzichte van een MPX550 is niet alleen een iets betere reverb, maar vooral de mogelijkheid om 6 effectblokken aan elkaar te koppelen (in plaats van 2). Een echt multi-effect dus. Verder zijn er meer parameters beschikbaar voor de die-hard programmers onder ons.

Ik zou zeker eens wat monitoren gaan luisteren en vooral A/B vergelijken. Zet bijvoorbeeld maar eens KRK RoKit's naast Genelec 1030's, je zal je verbazen!

jaaa eindelijk iemand die net als ik heel positief is over die kleine driehoekige krk's hehehe

olafmol, fuse > dank u dank u dit is waar ik op wachtte hehehe
ga over een tijdje eens bij i4 dit proberen virus aan de geluidskaart hangen en kijken of alles werkt zonder te veel gekloot

waar je wel ff rekening mee moet houden is dat een mix gemaakt via een hardware mixer toch anders klinkt dan als alles in je audio proggie wordt gedownmixed en als 1 mix naar buiten wordt gestuurd.....maw je moet ietsje meer effort steken in het bewerken van de losse audiotracks om de dynamiek erin te houden.....tenminste is mijn ervaring....5 verschillende typs DA-convertors plus nog wat analoge bakken door een analoge mixer heen klinkt toch anders dan alles door 1 type DA/AD convertor heen....maar de voordelen wegen zeker op tegen de nadelen..elke nieuwe manier van werken vergt enige tijd om te masteren....

Olaf

Daar heeft lo-fi heel erg gelijk in. Je kan wel de wildste plannen maken, maar je kan beter ff kijken wat je wil door heel veel rond te kijken. En vooral niet naar die baasjes in muziekwinkels luisteren, want die zijn niet te vertrouwen of weten gewoon niet wat JIJ wil. Dus als je een gedegen advies wilt, moet je even nader specificeren wat je al hebt aan apparatuur en wat voor soort muziek wil gaan maken (schuw geen vreemde uitdrukkingen!).
Aanvulling: ik meende dat ik dit antwoord heel erg anders had geplaatst...

oke is goed!

Back