Zoeken in de USA tips???

Ernst_Hill

Gepokt en gemazeld
Het plan is om op korte termijn naar de USA te vliegen om daar op zoek te gaan naar gear. Heeft iemand handson tips/ervaring of andere aanwijzingen die mijn zoektocht daat succesvol maken???. Ik zou graag weten waar ik het best kan zoeken, wat mensen al veel zijn tegengekomen en wat het meenemen van spullen met het vliegtuig voor problemen heeft gezorgd (of niet)...
Tips zijn zeer welkom..ik ben van plan om een flink bedrag te investeren om gear hierheen te krijgen en hoop sommige dingen goedkoop in te kopen zodat ik ze hier in Holland en Europe ook weer voor de normale prijs weg kan doen...anyone???...

Ik weet dat Wiseguy laats of een tijd terug een erg mooi instrument heeft gekocht in de States...:)))

tip: Koop niet alleen goedkoop in, maar probeer ook zo goedkoop mogelijk in de USA te verblijven en te reizen.

Dus, geen dure hotels en binnenlandse vliegreizen, maar, tentje mee en met de bus reizen, gear laat je steeds versturen naar een vast punt waar men alles in een container voor je stopt en die laat je verschepen wanneer deze vol zit.. Bij meerdere containers tegelijk is vast een korting te verkrijgen..

Als je dit doet, kan je de gear vast tegen normale prijzen aanbieden eenmaal terug in Europa. :okdan:

Origineel geplaatst door demian

Als je dit doet, kan je de gear vast tegen normale prijzen aanbieden eenmaal terug in Europa. :okdan:

En waar ga je die vintage gear, grootschalig precies vandaan halen ?
Ik heb lang genoeg in de States geleefd om te kunnen stellen....vergeet het maar.

Een ARP 2600 die ik in Maart 2007 mee heb genomen was toeval, ik was op dat moment
vlak bij de verkoper in Tampa Florida, zijn veiling op ebay liep net af ik was de hoogste
bieder, maar na alle reparaties bij Saint Eric en onderdelen betaald te hebben kost ie mij
nu ongeveer € 3850,- ik heb geen transport hoeven betalen, invoerrechten ook niet,
ik was op vakantie dus ook geen reiskosten etc. meegenomen in de prijs, kun je nagaan,
dus als dat de deals moeten zijn denk ik dat het zo over is :)

Ik heb in 1995 alle pawnshops in de omgeving van Houston Texas gehad, ik ben denk ik
een week bezig geweest, resultaat 2 x Roland TR 707 en een veels te dure CR 8000

Ik zie zelf geen mogelijkheden en daarbij kent bijna iedereen in de VS ebay ook.

Ik wens je hoe dan ook succes, misschien denk jij wel aan dingen die ik altijd over het
hoofd heb gezien :)

Origineel geplaatst door Wiseguy
En waar ga je die vintage gear, grootschalig precies vandaan halen ?
Ik heb lang genoeg in de States geleefd om te kunnen stellen....vergeet het maar.

Een ARP 2600 die ik in Maart 2007 mee heb genomen was toeval, ik was op dat moment
vlak bij de verkoper in Tampa Florida, zijn veiling op ebay liep net af ik was de hoogste
bieder, maar na alle reparaties bij Saint Eric en onderdelen betaald te hebben kost ie mij
nu ongeveer € 3850,- ik heb geen transport hoeven betalen, invoerrechten ook niet,
ik was op vakantie dus ook geen reiskosten etc. meegenomen in de prijs, kun je nagaan,
dus als dat de deals moeten zijn denk ik dat het zo over is :)

Ik heb in 1995 alle pawnshops in de omgeving van Houston Texas gehad, ik ben denk ik
een week bezig geweest, resultaat 2 x Roland TR 707 en een veels te dure CR 8000

Ik zie zelf geen mogelijkheden en daarbij kent bijna iedereen in de VS ebay ook.

Ik wens je hoe dan ook succes, misschien denk jij wel aan dingen die ik altijd over het
hoofd heb gezien :)

Ik ben ook niet op zoek naar de standaard instrumenten. Ik ben blij als ik een Arp of Moog tegenkom maar hier in Nederland hou ik me ook niet bezig met de topstukken behalve als ze mijn pad kruisen per toeval. Ik denk dat er in de VS veel gitaristen zijn en ik ben meer op zoek naar pedalen etc...op een of andere manier kijk ik net in de gebieden waar andere niet kijken, kom iedere keer weer op het spoor van spullen waar de rest niet zoekt dus ik denk dat in de states nog genoeg is..Ik ga ook op vakantie dus we zien wel waar het schip strand...

Origineel geplaatst door demian
tip: Koop niet alleen goedkoop in, maar probeer ook zo goedkoop mogelijk in de USA te verblijven en te reizen.

Dus, geen dure hotels en binnenlandse vliegreizen, maar, tentje mee en met de bus reizen, gear laat je steeds versturen naar een vast punt waar men alles in een container voor je stopt en die laat je verschepen wanneer deze vol zit.. Bij meerdere containers tegelijk is vast een korting te verkrijgen..

Ik heb een goede Nederlandse vriend in Washington waar ik slaap, het word mijn vakantie dus das tof en ik zie het meer als een avontuur...mocht het zichzelf terugverdienen ben ik al blij...

Ik heb alleen ervaring met het importeren van nieuwe en gebruikte spullen die ik online heb gevonden. Mocht je nieuw spul zoeken dan weet ik nog wel wat aanraders, maar voor vintage tweedehands zou ik het niet weten.

Hou rekening met BTW en eventueel onvoerrechten (tenzij je alles onopvallend in je handbagage kunt meenemen).

Als je een mooie Wurlitzer EP200A tegenkomt mag je hem best voor me meenemen:D

Ik denk dat er Amerikanen zijn die je al voor zijn geweest...en die echt wel op gekke plekken hebben gekeken.
Ikzelf zit doordeweeks altijd in Frankrijk heb al veel pandjeshuizen gehad maar kom zelden wat tegen OF het is echt veeeeel te duur.
Vandaag de dag is muziek/synths toch al wel gehyped en met internet vandaag de dag denk ik dat er momenteel teveel mensen hetzelfde zoeken.
Maaaaaarr je kunt het altijd proberen :)
ff offtopic maar over de hype gesproken bedoel ik die Roland synthjes in my first Sony kleuren door sommige spacy uitvoeringen word soms vergeten dat het om de binnenkant gaat..een Synthedit VST met vette GUI zal ook aantrekkelijker zijn dan bijv.NI Massive zonder al die graphics..

Origineel geplaatst door OJS
Ik heb alleen ervaring met het importeren van nieuwe en gebruikte spullen die ik online heb gevonden. Mocht je nieuw spul zoeken dan weet ik nog wel wat aanraders, maar voor vintage tweedehands zou ik het niet weten.

Hou rekening met BTW en eventueel onvoerrechten (tenzij je alles onopvallend in je handbagage kunt meenemen).

Als je een mooie Wurlitzer EP200A tegenkomt mag je hem best voor me meenemen:D

Ik heb zelf al best wat hieheen gehaald...en blijf er bij dat er tonnen interessante shit te krijgen is maar je moet wel weten wat je wilt kopen....de overbekende spullen zoek ik toch niet dus...

Origineel geplaatst door Kevin
Ik denk dat er Amerikanen zijn die je al voor zijn geweest...en die echt wel op gekke plekken hebben gekeken.
Ikzelf zit doordeweeks altijd in Frankrijk heb al veel pandjeshuizen gehad maar kom zelden wat tegen OF het is echt veeeeel te duur.
Vandaag de dag is muziek/synths toch al wel gehyped en met internet vandaag de dag denk ik dat er momenteel teveel mensen hetzelfde zoeken.
Maaaaaarr je kunt het altijd proberen :)
ff offtopic maar over de hype gesproken bedoel ik die Roland synthjes in my first Sony kleuren door sommige spacy uitvoeringen word soms vergeten dat het om de binnenkant gaat..een Synthedit VST met vette GUI zal ook aantrekkelijker zijn dan bijv.NI Massive zonder al die graphics..

Hier in Nederland vind ik ook altijd weer ites van mijn gading...

Maar mischien moet ik naar andere SF leden luiteren en voor hetzelfde bedrag in Thailand op het strand gaan hangen.

En dan wachten totdat een container met 303jes aanspoelt? :D

je moet op goedkope Oberheims DMX'en met midi jagen ralph,deze kan je hier voor het dubbele kwijt..

voor de rest moet je niet naar de VS gaan maar in Canada,daar ligt nog veel...

Origineel geplaatst door HEXAGON

In 1995 betaalde ik gemiddeld in Canada bij een handelaar voor een Minimoog 1500 gulden incl. transport en import,
Jupiter 6 gemiddeld 1250 gulden, ik heb er bergen gehad, van alles MKS 80/MPG80 sets, Prophet 5,
10, PS 3100's, vele juno's allerhande leuke dingen uit dat land voor weinig geld.
Maar uiteindelijk werd het aanbod steeds kleiner en uiteindelijk droogde ook dit contact op....ik denk
niet dat er nog een land bestaat waar je voor "weinig" met vintage kunt slagen vandaag de dag.
Incidenteel ja, maar serieus iets blijvends opzetten, nee ik geloof niet dat dat gaat...maar ik kan me
natuurlijk vergissen :)

In 1995 betaalde ik gemiddeld in Canada bij een handelaar voor een Minimoog 1500 gulden incl. transport en import,
Jupiter 6 gemiddeld 1250 gulden, ik heb er bergen gehad, van alles MKS 80/MPG80 sets, Prophet 5,
10, PS 3100's, vele juno's allerhande leuke dingen uit dat land voor weinig geld.
Maar uiteindelijk werd het aanbod steeds kleiner en uiteindelijk droogde ook dit contact op....ik denk
niet dat er nog een land bestaat waar je voor "weinig" met vintage kunt slagen vandaag de dag.
Incidenteel ja, maar serieus iets blijvends opzetten, nee ik geloof niet dat dat gaat...maar ik kan me

Ik zoek ook geen koopjes, of mazzels maar gewoon goed materiaal wat bij aanvang al een goede prijs heeft, wat vervolgens gekocht word door mensen die of geen tijd hebben, hard aan iets anders werken, bij de poolcircel wonen of veel disposable income hebben...Mijn lol is het zoeken, kopen, kennis vergaren en opknappen van mooie INSTRUMENTEN...liefst zonder MIDI.
Ik heb van meer mensen begrepen dat Canada een goede plek is...Ik ga voornamelijk op vakantie en als ik op die manier quitte kan spelen dan ben ik de man...Nederland heeft genoeg aanbod dus wat dat betreft...

je moet op goedkope Oberheims DMX'en met midi jagen ralph,deze kan je hier voor het dubbele kwijt..

Ik snap je....Ik was sowieso van plan om naar Canada te gaan. Ik schuw op de 808, 909 en wat klein spul na alle drumcomputers...dat loopt niet, is achterhaald etc etc....De MPC heeft veel vervangen.
Synths zijn veel gewilder, meer inzetbaar en daar kan je vaak een dikke drumkit mee maken...why buy Eeprom machines???

Origineel geplaatst door fuse
En dan wachten totdat een container met 303jes aanspoelt? :D [/QUOT

haha...ja dat zou mooi zijn...waarschijnlijk zijn ze dan nep en uit China...:)

Dan had je het slechte contact,bij mij was een mini inclusief thuis gebracht 800e,een juup 6 ongeveer 650,en een pro one 400e,cr8000 ,cr 78 drumulator en zulks ander 100e,dit was in 1994 van een handelaar die in vintage guitars deed daar
'kingsley vintage instruments' ofzo,helaas ben contact kwijt geraakt..
(zij kwamen 4x per jaar naar belgie,en je moest gewoon via telefoon 'bestellen' wat je wou zonder 1 cent opvoorhand te betalen,wel enkel de vertrouwenspesonen (zoals Ik) natuurlijk,lol :) )

dit waren deals!,ik denk dat er nog te grijpen valt ginder...alleen het intereseert mij niet meer,ik laat het vuile werk over voor de nieuwe dealers van vandaag ! :okdan:

trouwens ,je moet niet naar spul zoeken,je moet het spul naar jouw laten zoeken,maw contacten creeeren,op ebay verkopen is dus geen oplossing,zo kan het zijn dat bvb 2 huizen van je verder Ralph een Juup 8 ligt in een kelder splinternieuw,voor 1700e of ergens anders dan weer een volledig rack rsf kobols,of een komplete serge systeem voor 1500 (3 bakken 2 jaar geleden nog aan een maat doorgegeven)etc,etc.. ,er ligt nog genoeg alleen moet je het kunnen 'ruiken',oude electronica heeft een geur ,net als honden drugs kunnen ruiken ,ruik ik deze...(door dikke betonnen muren heen alstmoet,lol)

Laatst gewijzigd:
trouwens ,je moet niet naar spul zoeken,je moet het spul naar jouw laten zoeken,maw contacten creeeren,op ebay verkopen is dus geen oplossing,zo kan het zijn dat bvb 2 huizen van je verder Ralph een Juup 8 ligt in een kelder splinternieuw,voor 1700e of ergens anders dan weer een volledig rack rsf kobols,of een komplete serge systeem voor 1500 (3 bakken 2 jaar geleden nog aan een maat doorgegeven)etc,etc.. Nietwaar wiseguy ;) ,er ligt nog genoeg alleen moet je het kunnen 'ruiken',oude electronica heeft een geur ,net als honden drugs kunnen ruiken ,ruik ik deze...(door dikke betonnen muren heen alstmoet,lol)

haha...dat heb ik nou met mooie vrouwen

Back