Nieuwe layout Synthforum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Synthforum 2.0

Synthforum 2.0

Ik zou toch ook graag van de mods horen waarom het vorige forum moest wijken voor deze. Ook hoor ik van vele dat de "snelheid" zoveel beter is geworden. Ik kon op het vorige forum alles net zo snel vinden, dus wat nou "sneller"?! En om dan over "motor" en "motorkap" te praten.... had het niet gekunt om de motor te veranderen en de motorkap te laten voor wat hij was...stukken beter naat mijn mening.

Ja de grote vraag is natuurlijk WAAROM?

Dit ziet er allemaal veel goedkoper uit (volgens mij is het zo een preset forum wat je bij een server of domeinnaam gratis erbij krijgt)...en de modlui weten ook wel dat dit niet beter is :D...was het een geld kwestie ofzo?

sorry jongens ik vond de oude beter. Het was simpel maar overzichtelijk, unieker en net zo makkelijk in gebruik. Nu ist een forum waar er miljoenen op het net bestaan als je mij vraagt... (qua layout dan haha!)

Ik zou toch ook graag van de mods horen waarom het vorige forum moest wijken voor deze. Ook hoor ik van vele dat de "snelheid" zoveel beter is geworden. Ik kon op het vorige forum alles net zo snel vinden, dus wat nou "sneller"?! En om dan over "motor" en "motorkap" te praten.... had het niet gekunt om de motor te veranderen en de motorkap te laten voor wat hij was...stukken beter naat mijn mening.
Omdat we dagelijks zo'n 500 spammers handmatig moesten weren en omdat andere 'kleine' wijzigingen niet mogelijk waren op de oude forum software. En natuurlijk die heerlijke RSS feed nu! ;)

De kleur is inderdaad fel en daar gaan we wat aan doen.
Zo ook de chat. Die zal anders worden.

Maar, zoals iemand anders ook al zei: Rome is ook niet in 1 dag gebouwd en neem maar van mij aan, over een maand zijn jullie blij dat we over zijn naar dit nieuwe forum.

Wat een gezever weer zeg.
Dit is gewoon precies hetzelfde verhaal als bij de vorige keer.
Eerst een nieuwe versie van de forum software installeren en dan pas gaan nadenken over de layout.
Dus dat gezeur over dat het kut is heeft toch geen zin want je zal gewoon moeten wachten todat ze de layout gaan customizen. Iets was ze misschien ook wel vantevoren hebben kunnen bedenken. Maar vooruit denken blijkt iig niet het sterkste punt.

Denk dat qua functionaliteit weinig veranderd kan worden maar wie weet komt er een toevoeging dat je je eigen kleurtjes of webthema kan kiezen.
En eigenlijk is het gewoon zielig dat je over die paar kleurtjes over de flos gaat want zo'n ramp is het nou ook weer niet.

ik snap dat het allemaal anders is en niet iedereen er blij mee is,
maar om nou lomp te gaan roepen hoe kut het wel niet is is wel heel simpel mijn inziens.

volgens mij is is het een bere klus om alles om te zetten,dus mijn inziens een beetje credit voor de mensen die achter de schermen heel hard bezig zijn geweest.

:doei:

PS voor de Samsung tft gebruikers> als de kleur te fel is je hebt geloof ik een keuze knopje om kleur instellingen te gebruiken... ( erg handig )

:mega:

Nieuwe layout ok maar ik vind de kleurtjes kots
Het is gewoon en niet synthforum meer maar gebroken wit zal aardig helpen
:Z

het is allemaal wat hoekiger geworden + flistende groene kleurtjes+ mis directe link naar tekoop.
het kost me allemaal wat meer moeite/ is wat vermoeiender.
heb wel de indruk dat hij veel sneller is.
wel vind ik dat hij per bericht wel erg veel minimumspace in beslag neemt. de helft was ook wel goed. nu is het voornamelijk wit wat m'n scherm kleurt en kan ik maar 'n paar berichten zien alvorens te moeten overschakelen.

Geen idee of 't al gezegd is,,.. ga ECHT niet 5 pagina's met gezeur doorlezen :D
..maarre, is een beetje onduidelijk om in 't overzicht te zien dat een thread gesloten is (klein icoontje met een kruisje in dezelfde kleur als icoontjes van een 'open' thread).

Zou iets duidelijker mogen van me.

Enfin

Het rare is die gifgroene kleur voor de topics/forums...dat is heel slecht leesbaar of in ieder geval niet fijn om te zien...krijg je inderdaad rare ogen van :D

Kan je dit ergens instellen ofzo?

Of in ieder geval even veranderen ofzo, Degen die dat gedaan heeft///heck ook even een boekje over kleuren theorie/design etc. dat heb je wel nodig volgens mij :D

En even iemand inhuren die er verstand van heeft anders

misschien is de bedoeling dat je minder voor je compu zit en meer muziek maakt :duivels:

Geen idee of 't al gezegd is,,.. ga ECHT niet 5 pagina's met gezeur doorlezen :D
..maarre, is een beetje onduidelijk om in 't overzicht te zien dat een thread gesloten is (klein icoontje met een kruisje in dezelfde kleur als icoontjes van een 'open' thread).

Zou iets duidelijker mogen van me.

Enfin

Mee eens. Zo is het nu ook zeer onduidelijk te zien of je al had gepost in een thread. Was eerst een duidelijk zwarte punt in een envlope, nu een doorzichtig puntje . . . Irritant!

Wat ik zelf een mooi, rustig en overzichtelijk forum vind is bijvoorbeeld www.maxforums.org :halleluja. Wel een hoop minder poespas / mogelijkheden en de chat ligt al tijden op zijn gat, maar toch.

Sorry, maar dat lijkt me niet echt een gebruiksvriendelijk forum. Er zit bijvoorbeeld al geen onderscheid tussen gewone tekst en hyperlinks. Ook wordt niet goed genoeg duidelijk gemaakt waar op de site je je bevindt. Er is bijvoorbeeld wel een kruimelpad maar dat zijn dan weer geen links. De kleurstelling is wel wat rustiger voor je ogen, maar ik vind het ook weer niet erg bijzonder.

Ik ben zelf afstuderend 'deskundige' op het gebied van website usability (gebruiksvriendelijkheid). Dat klinkt heel onbescheiden en pretentieus, maar ik zit op dit moment wel midden in de materie zeg maar, omdat mijn afstudeerscriptie over dit onderwerp gaat. Als ik tijd over heb kan ik misschien een grondige blik werpen en wat tips geven om de gebruiksvriendelijkheid van het forum te verbeteren en de tevredenheid van de synthforummers te verhogen. :)

:o: nog iets..

Bij 'nieuwe berichten' overzicht zou ik 't makkelijk vinden als titel + 'forumnaam' (bijv. "te koop aangeboden") dichter bij elkaar stonden.

Nu is de titel helemaal links, dan wie en wanneer 't laatste bericht heeft/is geplaatst, dan aantal reacties, dan aantal keer bekeken en dan pas helemaal rechts de forumnaam.

Is wel eens lastig (zeker als je een groot scherm hebt :D ).

Bijv. als je "een TB-303 in perfecte staat" ziet staan die je al jaaaaren zoekt en er dan achter komt dat ie 'te koop gevraagd' is.. :(

Het zal allemaal wel wennen... maar ik vind het toch wel jammer dat er zo weinig berichten in Recente Discussies op de voorpagina staan. Meestal was dat hetgene waar ik naar keek op het oude synthforum. En Snel Reageren werkt niet bij mij. Er kan niets in het tekstblokje geschreven worden.

Bericht door een moderator:
Snel reageren werkt alleen als je aangeeft op welk bericht je reageert. m.a.w. Je reageert snel op een bepaald bericht. Het is dan ook logisch dat je eerst moet aangeven op welk bericht je reageert. Het forum kent nu ook meerder weergave-modi. In de hybride weergave bijvoorbeeld zie je dan ook een lijntje van het bericht waar je op reply hebt geklikt naar jouw antwoord. Het oude forum kende alleen lineaire weergave

:engel: zou ook fijn zijn als de optie "nieuwe berichten" of "berichten van vandaag" onderin bij het forumnavigatie-tooltje gevoegd werd..

:bekdicht: uiteraard MOET 't allemaal niet, maar geef alleen ideetjes aan.

Voor de rest is 't wel mooi vernieuwd allemaal :)
FF wennen, maar da's met nieuwe versies van synths ook.
:biertje: hulde hoor

ugh, amateuristische interface hierzo. als er een directe link naar het Marktplaats Te Koop forum zou zijn, zou ik tenminste nog 1 reden hebben om hier nog ns te komen

Ten eerste toch hulde voor al het verrichtte werk, en natuurlijk moeten wij het nog helemaal absorberen, verwerken en al deze nieuwigheden eigen maken..

.ik ben wel wat geschrokken, dacht dat ik weer naar de brillenman moest voor nog dikkere jampotglazen..,controleerde nog snel of mij tekengrootte toch nog wel nog op maximaal stond..
ook lijkt hetalsof de zon schijnt in mijn hokje maar zie buiten dat het tooch aartsduister november is

WE komen er wel overheen...licht therapie kan namemlijk zeer heilzaam zijn volgens de deskundigen..

Met groet aan U en UW gewaardeerde site

Murc

..

tsja ik vind het ook wat minder overzichtelijk....
Het wit is hier erg wit:)
Het lijkt minder uitnodigend om te gaan zoeken naar verschillende onderwerpen. alsjebegrijptwatikbedoel

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back