Idee voor marktplaats

Sja ik denk dat veel mensen er niet op zitten te wachten om hun woonplaats openbaar te maken (inclusief ik) En als je dan toch al interesse hebt in een advertentie op de mp sectie, dan ga je toch al pben? Is het dan een te grote moeite om even de woonplaats te vragen ?

Als die persoon lang op zich laat wachten met berichten waar hij woont, dan zal het ook lang duren om een deal te maken. Dus ja dat ene berichtje meer of minder zie ik het probleem niet zo van.

Ik snap niet helemaal waarom je dat stil wilt houden. Tenzij je in Zwolle of Apeldoorn woont natuurlijk :D

Het is maar een suggestie

gelukkig maar!

het is simpelweg weer een slecht idee ten nadele van de verkopers,net als die verplichte richtprijs trouwens.
Als je vraagt waarom,dan ben je dom en is een antwoordt ook de moeite niet.

Doe mij maar dom dan. Straalt de woonplaats af op de prijs als ie nogal vinex is of zoiets? Ik snap er niets van. Ik ben amsterdammer, en dat mag iedereen weten. Amsterdam Oost. De gekste. En ik vat het niet persoonlijk op, maar de toon is wel wat aan de nare kant hex. No offence ;)

Ja, als je studio in een woonplaats met 2 huizen staat, dan kan ik me er vanuit security-oogpunt nog wel wat bij voorstellen, maar anders helemaal niet (en vermeldt dan de gemeente). Dan maar even niet lollig doen onder de avatar, misschien?

Als je dorp twee huizen heeft en je zit op dit forum is de kans vrij groot dat je al wist dat degene die je hier tegenkomt iets van een studio heeft als die in dat andere huis woont. Dus zelfs dan valt het mee...

gelukkig maar!

het is simpelweg weer een slecht idee ten nadele van de verkopers,net als die verplichte richtprijs trouwens.

Antwoord met 'dt' is pas dom..

Ik zie echt het probleem niet om erbij te vermelden uit welke plaats (desnoods omgeving van.. stelletje para's..) het spul opgehaald kan worden.. Hoezo een nadeel tov de verkoper? Vertel es, 'k ben (ook) een beetje dom..

gelukkig maar!

Sja, dan ben ik ook maar een domme Mokummer, maar wat is er mis met je woonplaats en richtprijs?
Zeker als er 2 of meer wordt aangeboden van het geen je zoekt, kan je vast filteren naar welke verkoper je een mailtje gaat sturen.

Eigenlijk vind ik jouw antwoord dom...;)

Zoals ik al eerder zei: provincie dan ipv woonplaats? Ik zou toch echt niet begrepen waarom dat een probleem moet zijn.

Of anders gewoon toelaten om "persoonlijk" te schrijven, als het veld maar verplicht moet worden ingevuld.

Sorteren op prijs

Sorteren op prijs

is het ook geen handig idee om functie 'sorteren op prijs' bij de marktplaats erin te stoppen? Handig om te vergelijken of de prijs die iemand vraagt een beetje te doen is (hoewel ik aanneem dat de meeste mensen zich wel inhouden op een forum waar mensen verstand hebben van dergelijke modules, etc.) en daarnaast makkelijk voor koopjes-jagers :verkoght:

Bewerken van antwoorden in marktplaats forum?

Bewerken van antwoorden in marktplaats forum?

In het "Te koop/ruil gevraagd" gedeelte zou het wel erg fijn zijn als antwoorden van anderen wel ge-edit kunnen worden. Dan hebben we allebei een beetje ons zin, jullie dat topic aanmaker niks meer mag wijzigen (ook al is dat suf, of kan dat wel?) en ik dat ik mijn spellingsfouten gewoon kan wijzgen. En ja ik weet dat firefox mijn fouten ondersteept, maar ik sta altijd nog in het engels en vergeet te switchen en zowie zo als ik al aan spelling denk heb ik allang op ok gedruk. Ik edit normaal gesproken soms wel 10 keer m'n eigen post op fouten.

Sja, dan ben ik ook maar een domme Mokummer, maar wat is er mis met je woonplaats en richtprijs?
Zeker als er 2 of meer wordt aangeboden van het geen je zoekt, kan je vast filteren naar welke verkoper je een mailtje gaat sturen.

Eigenlijk vind ik jouw antwoord dom...;)

Nou,zo dom was het niet,het was tactisch,en zoals ik kan uitmaken dat er velen dom zijn (jullie zeggen het zelf!)heb ik ook liever dat ze dom blijven ten voordele van de verkopers.

maw,het is perfect zoals het nu loopt!,succes :doei:

wat ik zelf vreemd vind is dat de topicstarter in andere topics te kennen gaf geen tweedehandsmateriaal te willen kopen maar nu over plaatsnamen van het marktgedeelte begint, wellicht toch de goeie kant op om 2dehands te kopen stabby ?

anyway, ik vind het ook wel zeer handige info, de plaats van afhaling...maar eigenlijk is er een veld in de avatar 'Ik woon in...'
Als we ipv al de grapjes die daar ingevuld worden, gewoon dat veld gebruiken waarvoor het volgens mij aanvankelijk bedoeld is (namelijk om aan te geven waar je woont) hebben we dit 'probleem' opgelost, niet ??

is het ook geen handig idee om functie 'sorteren op prijs' bij de marktplaats erin te stoppen? Handig om te vergelijken of de prijs die iemand vraagt een beetje te doen is (hoewel ik aanneem dat de meeste mensen zich wel inhouden op een forum waar mensen verstand hebben van dergelijke modules, etc.) en daarnaast makkelijk voor koopjes-jagers :verkoght:

Lijkt me bijzonder lastig te realiseren binnen het huidige forum, ook omdat het verplicht is om al je waar in één thread aan te bieden: hoe sorteer je een verzameling van prijzen überhaupt, op een voor iedereen zinnige manier?

Als je dit echt wilt (en ik vind het helemaal geen slecht idee!), dan praat je feitelijk over een aparte site naast sf.nl die je apart moet bouwen, als Web app. Zou helemaal niet moeilijk moeten hoeven zijn en zou een groot deel van de bestaande infrastructuur (Web server, file server voor foto's, accounts) van sf.nl gebruik kunnen maken, maar is nog wel het één en ander aan werk.

wat ik zelf vreemd vind is dat de topicstarter in andere topics te kennen gaf geen tweedehandsmateriaal te willen kopen maar nu over plaatsnamen van het marktgedeelte begint, wellicht toch de goeie kant op om 2dehands te kopen stabby ?

Ach ja, ik doe men best om de angst te overwinnen :P

gaat je veel geld besparen :-)
en je kan altijd hier vragen op wat je moet letten bij bepaald tweedehandsmateriaal
aan VirtueelAanaloge synths kan er -buiten wat krasjes of knoppen eraf- weinig miskomen
analoge apparatuur is veel trickyer...

Back