Sjaak
Ouwe rot
Waar het om gaat is of je met jouw ('jouw' in het algemeen) laptoppie en synths en audio-interface probleemloos en goedklinkend kan doen wat je wilt met de stabiliteit die vereisd of nodig is voor wat je doet. Ik niet, of soms...als het goed moet ga ik nu ook met een a + b systeem op pad en nog eens de mogelijkheid om over te schakelen naar zelfgeprogrammeerde patches op mijn hardware bakken just-in-case. Dat werkt wel, dan ben ik zeker van m'n zaak en hoef ik WAT IK HAAT niet meer onstage te denken aan het hele IT verhaal maar kan ik me concentreren op muziekmaken, show geven, doen wat er door de band of artiest gevraagd wordt en ze me voor betalen.
Inderdaad. Ik heb nu 2 live projectjes lopen:
Cover band:
- S90ES + Nord Wave
Ambient live looping:
- S90ES + Nord Wave
- Macbook + Motu Ultralite + Logic Mainstage als host
De coverband setup werkt vlekkeloos, de tweede werkt nu ook goed maar het heeft mij wel wat tijd gekost om een stabiele setup te maken. Tis gewoon iets complexer en 1 gare plugin kan je hele systeem omzeep helpen. Mijn advies: test alles tijdens repetities heel goed uit voor je het podium op gaat en vooral niet upgraden als het niet strict nodig is.

.
)
.