Waar DAW PC aanschaffen?

Eruit gegooid? Maar je liet je systemen toch configureren?
Had je geen garantie op het board dan?

Laatst gewijzigd:
Jawel. Ik heb die zaak toen opgebeld, gigabyte eruit... Asus erin.

Mijn nieuwe PC laat ik over een maandje of 2 bij Teach Music bouwen C2D, 3Ghz :) Met alle extra's (1,5Tb aan HD's, 4gb ddr2, 24" WS tft enz enz) kwam ik op een prijs rond de 2000€ incl OS, Installatie en 2jaar extra garantie.

poh vind m prijzig...

je weet overigens dat je die 4 gb geheugen alleen kunt benutten als je een 64 bit os er op zet he? (zie een post eerder in dit topic, je kunt rare dingen krijgen)

bij een 64 bits os krijg je ook weer de scheiss van de beschikbaarheid van stabiele drivers voor je apparaten.

maar neem aan dat je voor een 32 bits os gaat. dan hou je in het gunstigste geval 3,4 gb geheugen over die windows herkent, meer niet. (wederom refereer ik naar de betreffende eerdere post over dit fenomeen)

trouwens, je spreekt over een maandje of twee, dan zou ik tegen die tijd weer een nieuwe offerte laten maken. Prijzen veranderen snel, tegen die tijd heb je waarschijnlijk voor dat geld een snellere configuratie.

CAS4 werkt (9 van de 10x) niet met de p35 chipset

Kan iemand mij uitleggen waarom? Kan me toch niet voorstellen dat het geheugen te snel is.
Ik dacht altijd dat je vooral met een lagere CAS, je voor een paar tientjes meer een redelijk groot performance voordeel kan halen, maar voor de p35 heb je dus voor een paar tientjes minder, geen nadeel.

je weet overigens dat je die 4 gb geheugen alleen kunt benutten als je een 64 bit os er op zet he? (zie een post eerder in dit topic, je kunt rare dingen krijgen)

bij een 64 bits os krijg je ook weer de scheiss van de beschikbaarheid van stabiele drivers voor je apparaten.

maar neem aan dat je voor een 32 bits os gaat. dan hou je in het gunstigste geval 3,4 gb geheugen over die windows herkent, meer niet.

Meer dan 2 gig ram heeft idd weinig zin vaak. Alleen dat wordt vaak tegen niemand gezegd in de meeste winkels. Ik las het ergens voor ik ging shoppen en het werd beaamd in de shop.

Op inet is meer dan genoeg te vinden over wat je moet doen in win XP om 3 gig aan te kunnen spreken.

Daarom koop ik gewoon een kant-en-klaar systeem bij een Pro-Audio zaak; die krijg je keurig geïnstalleerd en getweaked afgeleverd! En bij problemen: 1 belletje en ze komen hem oppikken.

Ik wil mijn eigen software kunnen installeren, soundkaartje erin en gaan! Niet eerst 3 weken Googlen op tweaks etc.

Dat is voor mij in ieder geval de extra investering waard

:D Ja is het ook wel! Maar ik haat het tweaken van pc's en ik moet toch ergens voor gaan werken, ik heb het daar zo ontiegelijk niet naar mijn zin. Dus als ik geen studio doel meer voor ogen heb; zou het nog wel eens zo kunnen zijn dat ik spontaan thuis ga blijven :walker:

Wat mijn muziek carrière ook wel weer ten goede zou kunnen komen... :W All these issues... :bekdicht:

Vandaag eens geinformeerd bij i4 music naar het vermogen van de voeding die in hun eye4 av pro system zit.

Antwoord : 360 watt.

Wat heb je nu aan zo'n grote kast ( 70 cm diep ) met de mogelijkhied qua aansluitingen meer dan 6 harddisks aan te sluiten met een voeding van deze capaciteit ??

Over verstand hebben van gesproken, Heb ik dat nu niet ??

Vandaag eens geinformeerd bij i4 music naar het vermogen van de voeding die in hun eye4 av pro system zit.

Wat heb je nu aan zo'n grote kast ( 70 cm diep ) met de mogelijkhied qua aansluitingen meer dan 6 harddisks aan te sluiten met een voeding van deze capaciteit ??

de meeste harddisks trekken ongeveer 10 a 12 watt

Mocht je met FireWire en USB werken, dan zou ik dat via aparte kaarten laten lopen en niet via je MoBo. De FireWire via je MoBo verbruikt nogal wat bandbreedte, wat de snelheid van je pc niet ten goede komt...

Ooh en mocht je zelf gaan samenstellen, dan zijn vooral de Asus borden met WS toevoeging eigenlijk altijd goed. (Work Station)

Ik heb dus deze week een nieuwe Quadcore bij Teachmusic besteld en Renier Vreugde (ja die van die toffe Cubase filmpjes!) heeft me zeer duidelijk advies gegeven over wat het beste voor mijn studio, werkwijze én portemonnee is.

Ze gaan de DAW op mijn setup aanpassen, tunen XP voor je, indien gewenst passen ze de 3Gb Switch en userva voor je aan.

Het is het eerste wat ik daar koop en ik voel me er nu al goed geholpen!

Over verstand hebben van gesproken, Heb ik dat nu niet ??

liever 360 watt van zallman (stoppen ze bij i4 er in dacht ik) dan 500 watt van een budget voeding.
heb zelf een 300watt met 3 *hd 2 * uad's , poco, en hdsp en geen probleem

liever 360 watt van zallman (stoppen ze bij i4 er in dacht ik) dan 500 watt van een budget voeding.
heb zelf een 300watt met 3 *hd 2 * uad's , poco, en hdsp en geen probleem

gelijk een 500w zalman erin en je hoeft je er nieteens druk om te maken
en wat kost dat nou meer? 2 tientjes?

gelijk een 500w zalman erin en je hoeft je er nieteens druk om te maken
en wat kost dat nou meer? 2 tientjes?

ik zou zeggen bellen en vragen, dan weet je het, als je daar een beter gevoel bijhebt moet je dat zeker doen.

Waar baseer je dat op?

Het loopt toch allemaal via de southbridge dus zo gek veel zal het niet uitmaken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:PC-Architecture.png

Ik dacht dat FireWire ergens een stap overslaat (hij moet een poortje minder passeren dan een usb ofzoiets), en daarom zo voordelig is in een snelle setup.
Zou het kunnen dat hij niet via de Southbridge gaat, als hij op je mobo zit?

Ik ga dat nog es probere op te zoeken....

Ik durf niet te zeggen hoe ik aan die wijsheid kom. Ik ben het een paar keer tegen gekomen op verschillende producerfora, maar kan er niks van terugvinden. Misschien dat iemand dit precies weet hoe dit in elkaar zit?

Volgens mij had het iets te maken met het feit dat een FW via Mobo direct aanspraak maakt op de kernel en zodoende meer CPU vreet dat via een PCI-e kaartje. (Maar weet ik niet zeker?)

Back