Radiohead mixes

MadDonna

Juventus nieuwste fan
Hoi hoi,

Voor de begenadigde mixers op het synthforum, je mag van een aantal Radiohead nummers zelf een remix maken, de beste zullen worden uitgekozen en worden uitgebracht.

De link:

http://www.radioheadremix.com/

Muchos plezieros.

raar dat je het 'materiaal' moet aanschaffen; de nieuwste manier om geld binnen te krijgen voor een band?

To make remixing easy, the separate 'stems'* from the song are available to purchase from iTunes

Radiohead is zo een beetje de laatste band die hun fans leeg sucken.
Volgens mij was hun laatste album een week voor nop te downloaden en konden de fans een donatie doen.
Dat geld heeft mischien te maken met het gebruiken met Garageband maar zeker weten doe ik het niet.

Inderdaad het 'gratis weggeven' van de laatste CD betuigt niet van hardcore commercie, maar als dan weken later de CD toch als hardware te koop is, waardoor je dus twee keer mag betalen voor dezelfde nummers, dan kan ik me voorstellen dat er fans zijn die zich genaaid voelen..., geef ze dan tenminste iets extra's (live cd erbij of zoiets)

Sorry maar dat is een beetje onzinnig wat je nu zeg over twee keer betalen.
Je heb de eerste keer toch al een cd gedownload en evt vrijwillig betaald hier voor.
Als vervolgens een versie in de winkel ligt met een geperste cd en boekje zijn het ineens oplichters?
Volgens mij was het overigens bekend dat de cd in een later stadium gewoon te koop zou zijn.

Volgens mij zijn het ook geen oplichters, maar ik wist persoonlijk niet dat het album in een later stadium als CD zou gaan verschijnen, dus achteraf ben ik blij dat ik geen geld heb neergelegd voor de download (voor hetzelfde geld heb ik namelijk liever een hoesje dan een aantal Mb aan data).

Toen ik het album gedownload heb (en daar ook geld voor betaald heb overigens) was alleen bekend dat er een special edition zou komen, met CD, vinyl, boekjes etc. Niet dat er ook een 'gewoon' cd-album zou komen.

Die special edition zat ik niet op te wachten, maar als ik wist dat het album ook gewoon op cd zou komen, had ik het niet gedownload maar gewoon een paar weken gewacht. Dan heb ik idd liever een cd met hoesje en boekje, dan een paar (160kbps) mp3tjes.

Duit in het zakje: het was wel direct bekend dat de cd ook gewoon zou uitkomen. Op 3voor12 las ik het meteen al bij het bericht: begin 2008, alleen de platenmaatschappij was nog niet bekend. En da's ook gebeurd. Misschien dat het niet superbreed gemeld is, maar goed...

En remixwedstrijden zijn altijd leuk. :P

(kan bij nader inzien ook ergens anders dan 3voor12 zijn trouwens, dat ik dat las - als goed Radiohead-geïnteresseerde heb ik toen ook een hoop gelezen op de NME- en BBC-websites :engel: )

Maar zijn er nu mensen hier die al iets gemixed hebben?

Ik zou wel mee willen doen, maar ik heb geen zin eerst iTunes te moeten installeren, en vervolgens voor de MP3's te moeten betalen. Maar goed, ik kan me het op zich wel voorstellen. Je album gratis weggeven is al maf, maar alle losse sporen gratis uit gaan delen is helemaal idioot natuurlijk ;).

Ik heb eigenlijk wel een valide reden waarom er voor betaald moet worden, dezelfde reden waarom ontwikkelingshulp niet goed werkt. Als je er niet voor hoeft te betalen, dan doe je er ook niks mee. Het feit dat je er voor moet betalen, waardeer je het ook beter. Tenminste dat geldt voor heel veel mensen niet voor iedereen natuurlijk.

Back