RTFM mag niet meer?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ja, ik snap wel waarom dat gebeurd, maar gaat dat niet een beetje ver? De woorden van een post van een gebruiker verdraaien? In het geval van mijn post is dat wel erg ongelukkig.

Ik begrijp dat we het forum netjes willen houden en geen eindeloze discussie willen hebben. (dat is juist waar mijn post over ging). Maar ik denk niet dat we dat kunnen voorkomen, en ik vind het zeker niet netjes als het forum zomaar mijn woorden automatisch kan veranderen. Als die wordt gedaan door een MOD met daarbij een vermelding dát het is veranderd, met daarbij een reden dan snap ik het wel, maar dit vind ik een beetje overdreven! Zeker omdat R.T.F.M. iets heel anders is dan "Wat een goede vraag".

Misschien goed om hier even een nieuw topic voor te starten

Last edited by a moderator:
volgens mij is dit juist de bedoeling van een forum, vertellen HOE je iets maakt en in mindere mate met WAT.

Soms zijn het zulke kleine dingetjes die heeeeeeeel simpel zijn maar als je op een gegeven moment vast zit/ loopt kan een tip al veel doen, ookal lijkt ie voor jou zo duidelijk/simpel/logisch.

R.T.F.M. mag niet meer.

R.T.F.M. mag niet meer.

Ik begrijp dat de afkorting R.T.F.M. niet meer mag. https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=115180

Ik snap het standpunt van de MODs wel maar ik ben toch niet blij met de manier waarop.

Ikzelf ben altijd bereid te helpen bij problemen, en zal ook zeker niet meteen naar de handleiding verwijzen. (en zeker niet met "R.T.F.M"). Maar soms wil je mensen juist aansporen om dingen zelf te laten ontdekken door aan de slag te gaan met onder andere de handleiding, omdat daar vaak het antwoord in staat. Ook internet en uiteraard dit forum bieden vaak oplossingen.

Maar soms krijg je snel de indruk dat TS geen zin heeft of moeite wil doen om de handleiding überhaupt open te slaan. Dat motiveert ook niet om dan als forum lid daar hulp aan te bieden.

Ik ben zeker tegenstander van het meteen roepen van "zoek het zelf maar uit", (meestal zoek ik effe een online manual en vermeld de link mét pagina nummer in mijn reply). Maar als op het forum automatisch je woorden worden verdraaid, dan vind ik dat gewoon niet netjes. Een mod kan je wel een waarschuwing geven of de post gewoon verwijderen. (ik begrijp dat dat veel werk is maar het is wel netter! )

Staan onze servers in China?

Staan onze servers in China?

Zojuist viel in deze draad op dat een tekst-passage uit Meesha's post automatisch werd gemod tot een andere tekst. Ipv 'R.e.a.d.T.h.e.F.u.c.k.i.n.g.M.a.n.u.a.l.' stond er ineens 'Wat een goede vraag'. Dat roept een discussie op: vinden we het 'ok' als eigen teksten zonder uitleg worden gewijzigd?

De laatste keer dat ik dit soort praktijken tegenkwam was toen ik mijn kleine neefje destijds bezig zag in de FoxKids-chatbox. We zijn geen kinderen mensen, taalgebruik lossen we samen toch wel op? En R.e.a.d.T.h.e.F.u.c.k.i.n.g.M.a.n.u.a.l. is toch niet zo erg? Ook los van de taal, mogen we mensen zo toch wel een beetje prikkelen om zelf eens wat meer een onderzoekende houding aan te nemen? Het is opvallend, niet alleen onder forumers hier maar überhaupt onder jongere generaties (en ik ben zelf ook nog maar 30, dus dat oude zeur valt wel mee), hoe lui mensen geworden zijn. Datzelfde neefje die mij een tijdje plat-MSN'de met vragen als 'hoe zet ik liedjes op m'n iPod'? Bij ingewikkelde vragen wil ik best mn expertise inzetten, maar kom aan een beetje denkwerk doet geen pijn. Of pijn aan je hoofd misschien wel, maar de beloning als het dan lukt is des te groter.

Wat vinden jullie hiervan?

Ff nog een testje: fucking, fuck.
edit: zo erg is het dus gelukkig nog niet

R.T.F.M. is niet zo erg,maar op elke vraag vrij vervelend.

en wat betreft China's en Iran's enz, nee. maar de mods zijn almighty en dat is prima voor mij.

Prima dat dat gebeurt.

Er lopen hier namelijk ook figuren rond die om de haverklap R.e.a.d.T.h.e.F.u.c.k.i.n.g.M.a.n.u.a.l. bleren en om slotjes vragen.

Maar als het nu eens om iets anders gaat dan Wat een goede vraag! wat jij schrijft en waarvan je wel vindt dat je dat moet kunnen schrijven? Denk je er dan nog zo over?
Waar trek je als mods de grens? Grijs gebied lijkt me zo. En het internet gaat toch om vrijheid? Niet gestuurd worden op basis van iemand anders' normen?

R.T.F.M. is niet zo erg,maar op elke vraag vrij vervelend.

en wat betreft China's en Iran's enz, nee. maar de mods zijn almighty en dat is prima voor mij.

Maar dat wordt toch niet op elke vraag gedaan? Ik vind het vervelend dat mijn woorden ongevraag worden gewijzigd!! En MOD's zijn zeker niet Allmighty. Ze zijn er om één en ander in goed banen te leiden, maar zeker niet om zomaar mijn tekst aan te passen. In mijn geval was het ook juist niet bedoeld om R.T.F.M. te roepen. Het ging er juist over dat ik een dergelijke discussie wilde voorkomen. Ik stond er gewoon verbaasd van dat dit automatisch werd gewijzigd.

Ik ben een fanatiek forumlid, en durf best te zeggen dat ik altijd behulpzaam (probeer) te zijn, en zelden of nooit mensen ga aanvallen, bashen, pesten of wat dan ook. Maar ik voel me nu toch enigszins belazerd door de MODs....sorry hoor. :stupid

Het ging er juist over dat ik een dergelijke discussie wilde voorkomen. Ik stond er gewoon verbaasd van dat dit automatisch werd gewijzigd.

Psies, dus het gaat niet alleen om de inhoud maar juist ook het feit dat er teksten aangepast worden.

Is nou juist jouw reactie niet erg merkwaardig?

Waar zeggen de mods dat ze Allmighty (met 1 'l') zijn?

En als je 'juist niet bedoeld om R.T.F.M. te roepen' maar dat vervolgens WEL doet..., dan hebben de mods jou misschien juist proberen te helpen.

Maar dat wordt toch niet op elke vraag gedaan? Ik vind het vervelend dat mijn woorden ongevraag worden gewijzigd!! En MOD's zijn zeker niet Allmighty. Ze zijn er om één en ander in goed banen te leiden, maar zeker niet om zomaar mijn tekst aan te passen. In mijn geval was het ook juist niet bedoeld om R.T.F.M. te roepen. Het ging er juist over dat ik een dergelijke discussie wilde voorkomen. Ik stond er gewoon verbaasd van dat dit automatisch werd gewijzigd.

Ik ben een fanatiek forumlid, en durf best te zeggen dat ik altijd behulpzaam (probeer) te zijn, en zelden of nooit mensen ga aanvallen, bashen, pesten of wat dan ook. Maar ik voel me nu toch enigszins belazerd door de MODs....sorry hoor. :stupid

Bericht door een moderator:
Discussies samengevoegd. SVP niet meer drie threads starten over hetzelfde onderwerp, en dan gaan vragen of we ze samen willen voegen. Dat is omgekeerde wereld. Gaarne even op letten.

Overigens is mij niets bekend van censuur van de uitdrukking RTMF. Misschien een over-ijverige collega-mod? Dat kan. Dat moet je dan maar gewoon even accepteren, deze keer.

Psies, dus het gaat niet alleen om de inhoud maar juist ook het feit dat er teksten aangepast worden.
en dat ook nog ongevraagd en zonder melding. Ik lees mijn posts altijd nog even door na plaatsing. Als ik dat niet had gedaan dan was er wel een vreemde tekst ontstaan.

Discussies samengevoegd. SVP niet meer drie threads starten over hetzelfde onderwerp, en dan gaan vragen of we ze samen willen voegen. Dat is omgekeerde wereld. Gaarne even op letten.

Overigens is mij niets bekend van censuur van de uitdrukking RTMF. Misschien een over-ijverige collega-mod? Dat kan. Dat moet je dan maar gewoon even accepteren, deze keer.

Ik denk dat er tegelijkertijd 2 topics over zijn gestart, zonder dat we dat van elkaar wisten. dank voor het samenvoegen.

Als dat bij de mod's onderling niet bekend is, dan neem ik aan dat dat vanaf nu overlegd gaat worden? En blijft het nu zo dat deze situatie gehandhaafd blijft en dat we dat dus maar moeten accepteren?

Last edited by a moderator:
Discussies samengevoegd.
Mag mijn meest uitgebreide post waarmee ik mijn topic startte misschien ook terug dan? Thanx.

SVP niet meer drie threads starten over hetzelfde onderwerp, en dan gaan vragen of we ze samen willen voegen. Dat is omgekeerde wereld. Gaarne even op letten.
Meesha en ik waren per ongeluk allebei tegelijk eenzelfde topic aan het maken, we waren allebei even zeer verbaasd. Kan gebeuren, maar sorry daarvoor.

Nee dus, liever een discussie hierover.

Is nou juist jouw reactie niet erg merkwaardig?

Waar zeggen de mods dat ze Allmighty (met 1 'l') zijn?

En als je 'juist niet bedoeld om R.T.F.M. te roepen' maar dat vervolgens WEL doet..., dan hebben de mods jou misschien juist proberen te helpen.

Ik zeg ook niet dat de mods zeggen dat ze almighty (sorry tikfoutje) zijn, check effe post #4 in deze thread.
Ik riep wel R.T.F.M. maar je moet effe goed de context van die post lezen. Het ging mij er juist om om niet weer een R.T.F.M. discussie te starten, omdat ik daar zelf zo'n hekel aan heb. Puur het feit dat die letters werden verandert dat stoort mij. Het staat los van het hele R.T.F.M. verhaal zelf.

mss is in dit geval je R.T.F.M. niet ongeplaatst. maar vaak wordt dit quasi grappig ofzo
geplaatst, idd net als slotjes e.d.

Ik neem aan dat de mods/ een mod dit heeft aangepast om het forum te verbeteren.
meer discussie of meer informatie te genereren. Dit juich ik toe.
De beperkening van de vrijheid is marginaal volgens mij.

Ik denk ook niet dat er een beperking van vrijheid door ontstaat. Het gaat mij er gewoon om dat er ongevraagd dergelijke wijzigingen in mijn tekst worden uitgevoerd.

Ik zal de laatste zijn die op dit forum het genereren van informatie en discussie zou tegenwerken. Da's juist het mooie van een forum. Mensen voorzien van kennis en informatie.

komen we terup op de "macht" van de mods vs het informeren van leden.

Ik ben zelf van mening dat het forum nog steeds op gezet is door leden van het mod-team
en hun stichting, dus zij kunnen doen wat ze willen.

Dit kan leiden tot verschraling onder leden, door dat wijzigingen niet geaccepteerd worden bv, dit kan goed en slecht zijn. dat ligt weer aan wat de wijzigingen zijn.

niet simpel maar toch ook weer wel simpel.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back