Ok, de bewoording R.T.F.M. is natuurlijk niet erg netjes (zeker tegenover een beginner / nieuw forumlid). Maar het feit dat iemand verwijst naar de manual wil niet zeggen dat hij TS daarmee wil afschepen of "elitair" uit de hoogte gaan doen. Wanneer ikzelf een dergelijk antwoord plaats (maar dan in subtielere woorden) dan is mijn doel daarbij om TS aan te zetten om zelf eerst op onderzoek uit te gaan, waardoor hij wellicht geprikkeld wordt in z'n creativiteit. Immers, als je je spullen goed kent dan kun je daar het maiximale uithalen. (Ik heb destijds alles uit m'n Roland JV30 gehaald omdat ik me daar enorm in verdiept heb).
Wanneer ik iemand adviseer om eens te kijken in een manual dan ben ik vaak ook niet te beroerd om deze effe op te zoeken op internet en de link + paginanummers te vemelden. TS mag dan vervolgens zelf op onderzoek uit. Als hij daarna nog vragen heeft wil ik hem met alle plezier verder op weg helpen. Maar ik vind het niet meer dan normaal dat iemand eerst zelf enige moeite doet om te proberen iets uit te vogelen. En je kunt vaak aan een post zien of iemand dat wel of niet heeft gedaan.
Als je het zo stelt, ga ik helemaal met je mee.
Dat RTF M vertalen in Wat een goede vraag! is echt wel ludiek bedoeld hoor. Je moet daar nu geen lepe complottheorieën achter zoeken.
Gewoon een subtiele hint van de modders van "hey jongens, hou het wat gezellig".
RTF M is gewoon niet netjes. Punt aan de lijn.
Maar wat Meesha daar zegt, daar ga ik helemaal in mee. Dus ja, ik erger me ook wel eens aan die supersimpele vragen. Niet replyen of "kijk eens even naar het schema op pagina 102 van je handleiding moest je dat nog niet gedaan hebben" lijkt me gewoon een betere techniek.
Ben er zeker van dat de modders het niet verder zullen drijven dan dit.
Maar wat mij betreft gooien ze er gerust die hele kinderwoordenboek in:
UTFG --> "heb je al eens een willekeurige zoekrobot geraadpleegd ?" (kwestie van de neutraliteit te bewaren)
n00b --> "jij bent nieuw in het vak he ?"
whoot --> "hey, dat ervaar ik best wel als prettig"