Dubstep?

Dubstep?

• Eg wel dick ende vet

Stemmen: 57 40,1%
  • Flikkah op met die zooi

Stemmen: 56 39,4%
  • Kweenie...

Stemmen: 29 20,4%

• Totaal aantal stemmers
    142
het lijkt hier wel een schoolkantine met al die dubstep :(

Oke, even de bekrompen mind set uit. Het is even een koude douche, maar geef het een kans.

Deze plaat heeft toch wel mijn ogen geopend. Die dynamiek, de sub en de fx!

Check de artiest HECQ uit Berlijn.

:mega:

volgensmij komt dubstep hiervandaan net zoals een aantal andere genres

:engel: ze roepen wel om een jupstep renix

Wow die is wel erg vet! Ben niet zo'n hele grote dubstep fan, maar Skrillex blijft wel vet! En al helemaal met Korn!

ach, twintig jaar gelden werd er ook met techno/house/gabber etc gelachen...zou wel overwaaien...maar' t is er nog allemaal.

NU zit 50 % van dit forum uit te zoeken waarmee die 'oldskool' sound na te bouwen is van 20 jaar geleden en daarvoor heel veel gelduit te geven voor spullen die toen quasi geen hond wilde.

En wat merk ik : stilaan komen er meer en meer parties die plaats geven aan de 'old school' sound in plaats van de actuele (minimal) techno.

En zo zal het ook zijn met de op dit forum met zoveel liefde afgebroken Dubstep...

ach, over een tijdje is er wel weer een andere 'style' en dan lachen we er om :D

Ja dan lachen we weer met zn allen, want wij wisten het toch beter. Wij wisten al dat het allemaal tijdelijk was. Wij zijn opgegroeid met 808's en 303's, wij hebben de waarheid in pact.

En Seiko, dat ze 20 jaar geleden zeiden dat het over zou waaien.. ze hebben ongelijk gehad. Want kijk naar ons, wij proberen nog steeds house te maken die zo lekker 1991-klinkt. En wij zij toch de generatie van nu.

Heel wat anders dan die dubsteppers, met hun grote petjes en hun skinny jeans.. Nee, die snappen er niks van, dat is allemaal zo tijdelijk wat zij doen. Voordat je het weet is het voorbij, en dan lachen wij er hard om,...wij, met onze 303's en 909's.

wij proberen nog steeds house te maken die zo lekker 1991-klinkt. En wij zij toch de generatie van nu.

Dat maakt je bij voorbaat niet de generatie van nu lijkt mij.
Het gross wil nieuw klinken, niet oud jaren '91.

Ik in ieder geval niet. Been there, done that.

Dubstep heeft ons allemaal wel koele nieuwe sounds opgeleverd die in principe al lang konden maar nu pas ontdekt worden door de meerderheid.

En Seiko, dat ze 20 jaar geleden zeiden dat het over zou waaien.. ze hebben ongelijk gehad. Want kijk naar ons, wij proberen nog steeds house te maken die zo lekker 1991-klinkt. En wij zij toch de generatie van nu.

.

Ik kan me hierbij helaas niet aansluiten want ik ben een +40 er :-)
Maw niet echt de generatie van NU...ik maakte muziek met generatie van 19990/2000 en ben nog altijd wel het meest gecharmeerd door die sound ,ik heb dus gewoon al mn ouwe rommel kunnen bijhouden :-)

Ik zal even iets minder cynisch posten :)

Ik ben ook niet meer de generatie van nu gezien mijn leeftijd,.. en ik vind de Dubstep van 2012 ook vnl. herrie (Skrillex met z'n alarm-bassen), maar ik vind ook nog heel veel (electronische) muziek van nu gaaf. Nieuwste dingen van Phace en Misanthrop bijvoorbeeld (dnb), maar ook de techno van Umek, de dikke Glitch-hopfunk van Koan Sound.

En ik prijs mezelf gelukkig dat ik niet alleen dingen van vroeger nog leuk vind, want stilstand betekent achteruitgang in mijn optiek. Daarom heb ik ook een enorm respect voor mensen als Miles Davis en Thom Yorke; die keken ook alleen maar vooruit (niet dat ik mezelf met hun durf te vergelijken hoor)

Anyway, ik ben allergisch voor de vroeger-was-alles-beter-types, de notoire zwartkijkers, lui die denken dat elke nieuwe wind wel overwaait etc.

Dus kom maar op met jullie conservatieve gezwets, ik lust je rauw :D

Naar mijn mening heeft het weinig/niets met leeftijd te maken, maar meer met smaak. Wat vind je leuk en wat niet. En dat is voor iedereen anders. En je kunt mensen er denk ik ook niet zomaar mee in hokjes plaatsen.

Laatst nog een CD van Nitzer Ebb gekocht. Luisterde ik vroeger veel naar. Vonden de meesten (die niet van dat soort muziek hielden) ook pokke herrie. Net als Front 242.
Nu luister ik o.a. naar:
-Lamb Of God
-Skrillex
-Iron Maiden
-Tristania
-Devil Wears Prada (niet de film nee)
-Alan Parsons Project
-Pink Floyd
-Sisters Of Mercy
-Madness
-Delerium
-Die Krupps
Om er maar een paar totaal verschillende te noemen.
Wat zegt dit over mij? Juist ja, niets. Behalve dat ik misschien een brede/aparte muzieksmaak heb.
Maar ik vind bv Skrillex nu minstens zo vet als Nitzer Ebb toen, en ze zijn echt niet vergelijkbaar.
En als Dubstep over 2 jaar weer helemaal overgewaaid is vind ik het er niet slechter om/door worden. Je moet het ook gewoon in de tijd plaatsen. Misschien is het alleen maar een hype, maar so what? En als je het slecht vind luister je er gewoon niet naar. Maar om iets af te kraken als zijnde slecht omdat je het niet mooi vind noem ik kort door de bocht. En als het zo gemakkelijk was, zouden wel meer mensen hier het maken en er geld mee verdienen. Maar zo gemakkelijk is het dus blijkbaar ook weer niet.

Trouwens heb je in elk genre betere en mindere goden. Dat geldt echt voor alles. In elke stijl/genre zijn er goede en slechte performers te vinden, van nederlandstalig tot klassiek en van minimal tot trance. Zo ook bij Dubstep.

Heb een paar tracks in deze thread beluisterd en moet toch tot de conclusie komen dat Dubstep toch echt niet mijn ding is. En dat terwijl ik de afgelopen 24 jaar toch heb genoten van veel genres die wellicht als basis hebben gediend. Eind jaren 80 Hip Hop, begin 90 House, Techno, Ambient eind jaren 90 een beetje Drum and Bass en daarna IDM. En ik vind alle muziek die ik verzameld heb nu nog steeds goed. Misschien is er wel Dubstep die ik goed vind maar is die voor mij onvindbaar omdat het zo massaal is geworden. Iets wat voor mij gevoel ook met IDM aan het gebeuren is. Ik heb verder geen behoefte om een heel genre te gaan afkraken. Zolang er mensen zijn die er lol in hebben om het te maken en er naar te luisteren heeft het bestaansrecht.

Back