Naar mijn mening heeft het weinig/niets met leeftijd te maken, maar meer met smaak. Wat vind je leuk en wat niet. En dat is voor iedereen anders. En je kunt mensen er denk ik ook niet zomaar mee in hokjes plaatsen.
Laatst nog een CD van Nitzer Ebb gekocht. Luisterde ik vroeger veel naar. Vonden de meesten (die niet van dat soort muziek hielden) ook pokke herrie. Net als Front 242.
Nu luister ik o.a. naar:
-Lamb Of God
-Skrillex
-Iron Maiden
-Tristania
-Devil Wears Prada (niet de film nee)
-Alan Parsons Project
-Pink Floyd
-Sisters Of Mercy
-Madness
-Delerium
-Die Krupps
Om er maar een paar totaal verschillende te noemen.
Wat zegt dit over mij? Juist ja, niets. Behalve dat ik misschien een brede/aparte muzieksmaak heb.
Maar ik vind bv Skrillex nu minstens zo vet als Nitzer Ebb toen, en ze zijn echt niet vergelijkbaar.
En als Dubstep over 2 jaar weer helemaal overgewaaid is vind ik het er niet slechter om/door worden. Je moet het ook gewoon in de tijd plaatsen. Misschien is het alleen maar een hype, maar so what? En als je het slecht vind luister je er gewoon niet naar. Maar om iets af te kraken als zijnde slecht omdat je het niet mooi vind noem ik kort door de bocht. En als het zo gemakkelijk was, zouden wel meer mensen hier het maken en er geld mee verdienen. Maar zo gemakkelijk is het dus blijkbaar ook weer niet.
Trouwens heb je in elk genre betere en mindere goden. Dat geldt echt voor alles. In elke stijl/genre zijn er goede en slechte performers te vinden, van nederlandstalig tot klassiek en van minimal tot trance. Zo ook bij Dubstep.