De Grote Reparateur Draad

Met het wegvallen van Jack Valentijn ben ik overigens ook weer op zoek naar een nieuwe favoriete reparateur in de omgeving Utrecht/Rotterdam. Idealiter eigenlijk iemand die tegen meerprijs ook locatiewerk kan doen, maar volgens mij is dat een beetje een uitstervende dienst.

Heb overigens geen concrete klachten met een synth op het moment, meer liever voorbereid zijn :)

@j.baars: Ha, ja het is goed weer in Elst! Langs welke weg komen jouw ontwerpen op de markt trouwens? Ben benieuwd, misschien ken ik ze al of nog niet.

@excel: locatiewerk lijkt me erg leuk om af en toe te doen, maar de kosten die erbij komen kijken zijn lang niet altijd te verantwoorden denk ik. Ik heb wel het nodige aan reparaties gedaan in backstages vlak voor optredens, etc. Maar dat zijn dan toch meer beperkte problemen, die je zonder uitgebreide meetapparatuur kunt oplossen. Ik wil het er trouwens best eens via PM over hebben om te kijken of het haalbaar is in jouw situatie.

Rutger

Locatiewerk:
Dat is leuk als je er van houdt om magiër te spelen. Inderdaad met een simpele servicekoffer op pad te gaan en hocus pocus te doen. In mijn ogen enkel interessant als je ook alle service mag doen aan de alle apparatuur want dan ken je het goed en kan de zaakjes snel oplossen EN gezellig samenzijn met de muzikanten daar na.

In mijn specifieke geval heb ik zelf het meeste aan gereedschap en meetapparatuur in huis, dus mensen hoeven niet met een buslading aan tools op pad.

@Rutger19, ik stuur je zo wel een PM'etje.

@j.baars: Ha, ja het is goed weer in Elst! Langs welke weg komen jouw ontwerpen op de markt trouwens? Ben benieuwd, misschien ken ik ze al of nog niet.

Rutger

vroeger, toen er nog geen internet was, gewoon via mond op mond reclame, werkte prima.
tegenwoordig meer via diverse fora.....

ik ben tegenwoordig meer met studiodngen bezig ( er komt binnenkort een 500 serie modukes van mij)

op synt gebied komt er nog een harmonic vco ( waarschijnlijk alleen als kit) en een harmonic prosessor ( ook als kit)

en een touchkeyboard versie 2 met een chromatisch keyboard.

ik heb bergen dingen ontworpen, van sommige goed verkocht, en van andere niets....:D

zoistleven....

:mega:

Locatiewerk:
Dat is leuk als je er van houdt om magiër te spelen. Inderdaad met een simpele servicekoffer op pad te gaan en hocus pocus te doen. In mijn ogen enkel interessant als je ook alle service mag doen aan de alle apparatuur want dan ken je het goed en kan de zaakjes snel oplossen EN gezellig samenzijn met de muzikanten daar na.

tsja, ik heb veel locatiewerk gedaan. alleen is dat tegenwoordig onbetaalbaar voor de klant.

( neem omgeving rotterdam, ik kom uit castricum, 85,- per uur, minimaal een uur heen, en een terug, dan ben je al 190,- kwijt voordat er ook maar aangebelt is bij de klant)
benzinegeld nog niet eens meegerekend, en files kosten natuurlijk ook extra.

hoebedoellie?

en die 85,- per uur is net nieuw, was 55,- maar ik ben het redelijk zat om met een soort van negatief inkomen rond te moeten zien komen.

als ik ergens anders aan het werk ga, dan kan ik zoongeveer het dubbele verdienen, dus dit lijkt mij alleszinds redelijk.

ik zou zowiezo alle reparateurs bij deze willen oproepen om niet meer voor een scheet en drie knikkers werk af te leveren.

een fatsoenlijk inkomen ergens uithalen is niets mis mee.

dus , mannen, de barricades op...

yeps, gaan we zeker doen.....:mega:

maar dat van dat inkomen van reparateurs, daar ben ik bloedserieus over.
niet meer kijken wat de synt waard is, en dan daar je prijs naar bepalen, maar gewoon je uren rekenen...

Uurtarief zegt ook niet alles, een prutser kan ergens 8 uur over doen en 40,- euro p/u rekenen en een vakman het dubbele en ergens misschien een uurtje over doen.

Maar een prijsopgaaf van te voren is dan wel prettig indien mogelijk.

Is die 85,- euro incl btw trouwens?

Heb overigens geen concrete klachten met een synth op het moment.

Als je niet voortijdig je oude apparaten recapt dan gebeurt dat vanzelf wel, je moet de problemen voorblijven en niet op gaan wachten :eureka:
Elco's van 30 jaar oud zijn een risico factor.
Ik neem altijd het zekere voor het onzekere ook al kost dat een paar centjes ;)

Ik reken 85,- per uur reistijd niet inbegrepen.

Daarom breng ik mijn apparaten zelf dat kost me 30 euro aan brandstof (retour) en gelukkig rekent mijn reparateur nog geen 85 euro.
Ik heb al mijn apparaten van 30 jaar en ouder al geheel laten servicen om eventuele toekomstige problemen te voorkomen (voor zover dat mogelijk is).
Over een aantal jaren komen de digitale (JD-800/990, D-50/550 en QS-300) ook aan de beurt en hoop dat hij dat nog voor het oude tarief doet :engel:
Ik ben ook een hele goede, trouwe klant en die wil je graag houden nietwaar :P

hoebedoellie?

en die 85,- per uur is net nieuw, was 55,- maar ik ben het redelijk zat om met een soort van negatief inkomen rond te moeten zien komen.

als ik ergens anders aan het werk ga, dan kan ik zoongeveer het dubbele verdienen, dus dit lijkt mij alleszinds redelijk.

ik zou zowiezo alle reparateurs bij deze willen oproepen om niet meer voor een scheet en drie knikkers werk af te leveren.

een fatsoenlijk inkomen ergens uithalen is niets mis mee.

dus , mannen, de barricades op...

Ik zeg het niet graag, want uitgegeven geld is verdwenen geld, maar ik vind de tarieven van de meeste reparateurs bijzonder laag, als je ze wegzet tegen de kostprijs van een gemiddelde vintage synth. Love it or hate it, vintage synths zijn langzamerhand een rijkeluis-hobby geworden, en ergens is het raar dat de meeste reparateurs die ik ken zwemmen in het werk, maar niet in het geld.

precies......

en dat moet eigenlijk wel nodig veranderen.

anders blijft er binnenkort geen reparateur meer over.
( ik denk dat jack valentijn ook ergens anders minstens het drievoudige kon verdienen.)

Nu ja goed, als je 40,- euro ex btw rekent en zwemt in het werk dan heb je het toch echt niet slecht lijkt me. Dus ik zie het probleem niet zo met dat tarief, als je dan nog onder de armoede grens leeft gaat er iets anders verkeerd.

Verder hou je natuurlijk ook gewoon marktwerking, dat bepaalt uiteindelijk wat een goede prijs is.

Back