De Grote Reparateur Draad

van die 40,- ext btw houd je bijna niets over.
inkomstenbelasting, bijna de helft.
zorgverzekering, huur, gas water electra, het moet allemaal betaald worden.
nu heb ik wel een vrouw met een erg goed inkomen, maar ik heb geen zin om daarop terug te vallen, het is haar geld.
zodoende dat ik op 85,- per uur ben uitgekomen.

maar we zullen zien, als ik dan geen klanten overhoud, dan is er tenminste weer een reparateur minder.

:mega:

Als we even uitgaan van een 40-urige werkweek, dan heb je het over een bruto-omzet van 6400 euro. Daar gaat nog de huur en energie van je bedrijfsruimte van af, verzekeringen, afschrijvingen. Verder zul je niet al die 40 uren declareerbaar werk aan het doen zijn; je bent ook tijd kwijt aan de communicatie, het ontvangen / afgeven van de synths, telefoontjes, etc etc. Dat bedrag gaat zo door de helft, en dan zijn de belastingen er nog niet af. Je gaat niet meteen dood van de honger, maar als je een keer twee weekjes ziek bent heb je geen reserves om je hypotheek te betalen. Je bouwt ook geen pensioen op, &c &c.

Die uren moet je dan ook gewoon in rekening brengen, maar goed, het kan op verschillende manieren, hoger uurtarief voor enkel werkplaats uren of lager tarief en overhead mee rekenen als tijd.

Ach ja.

yeps, en dan kom je uit op 85,- per uur...:D
is nog geen vetpot...

ow ja, en als ik ook een pensioen wil opbouwen, zoals iedere loonslaaf doet, dan wordt het 120,- per uur.
en als ik ook nog een arbeidsongeschiktheids verzekering wil afsluiten, dan ga je al snel richting de 140,- per uur.
(advocaten rekenen 400,- per uur)

Laatst gewijzigd:
Alleen advocaten hebben het lef om hun uuratrief te rekenen als ze je opbellen. Dat doen de lui die lief 25 euro per uur vragen ook niet.

Neem ter vergelijking een pianostemmer. Die zijn ongeveer even populair. Leveren aan muzikanten een service voor instrumenten in ongeveer dezelfde prijsklasses als synths. Rekenen 70-80 euro per uur.

Alleen advocaten hebben het lef om hun uuratrief te rekenen als ze je opbellen. Dat doen de lui die lief 25 euro per uur vragen ook niet.

Deze vergelijking gaat natuurlijk niet op. Een advocaat kan over de telefoon gewoon zijn/haar werk doen (advies geven etc.) maar een piano stemmen of een synth repareren over de telefoon gaat wat lastig.

Verder snap ik de discussie natuurlijk wel (we willen allemaal graag behoorlijk verdienen) maar het aanhalen van vaste lasten is op zich ook geen argument, want die heeft iedereen. Er zijn meer dan genoeg werknemers die na het betalen van alle rekeningen vrijwel niets overhouden, maar daarmee kunnen ze nog geen hoger salaris afdwingen bij hun baas. Als zelfstandige ben je natuurlijk vrij in het bepalen van je uurloon, maar dat zou eerder afgeleid moeten zijn van je diensten dan van wat je allemaal uitgeeft per maand.

Ik ben het verder wel met jullie eens dat een professioneel reparateur (van wat dan ook) goed zijn brood moet kunnen verdienen hoor. Het is geen hobbywerk tenslotte.

Deze vergelijking gaat natuurlijk niet op.

Verder snap ik de discussie natuurlijk wel (we willen allemaal graag behoorlijk verdienen) maar het aanhalen van vaste lasten is op zich ook geen argument, want die heeft iedereen.
.

dat betaald een loonslaaf toch ook gewoon van zijn inkomen?

Ik dacht dat ze het deden voor liefde van zo'n prachtig instrument :engel:

yeah, right.......

dat betaald een loonslaaf toch ook gewoon van zijn inkomen?

Een loonslaaf betaalt niet de huur en vaste lasten voor het pand/de ruimte waar hij in werkt. Dat doet zijn baas.

Verder blijft voor mij het punt dat het mensen zijn die een uniek kunstje doen op een markt waar veel vraag naar is, marktwerking zou je doen verwachten dat de gemiddelde tarieven daardoor wat hoger zouden liggen.

Hallo!
Ik heb zojuist de Korg Polysix van forumlid RSB overgenomen. 2 toetsen, een c en een f maken geen contact. Volgens rsb is dit makkelijk op te lossen door hem open te halen en de strip even af te stoffen. Ik heb zelf weinig ervaring met technische dingen, vandaar dat ik hier even een oproep plaats. Wie is of weet iemand die mij zou kunnen helpen in zwolle?
Ik durf het zelf niet aan, gezien het best een aanslag is op m'n portemonnee om de synth te kopen

Hallo!
Ik heb zojuist de Korg Polysix van forumlid RSB overgenomen. 2 toetsen, een c en een f maken geen contact. Volgens rsb is dit makkelijk op te lossen door hem open te halen en de strip even af te stoffen. Ik heb zelf weinig ervaring met technische dingen, vandaar dat ik hier even een oproep plaats. Wie is of weet iemand die mij zou kunnen helpen in zwolle?
Ik durf het zelf niet aan, gezien het best een aanslag is op m'n portemonnee om de synth te kopen

Vreemd, op MP stond toch echt dat hij goed werkend was.
Ik hoop voor je dat het alleen een stof kwestie (slechte contacten) is anders ben je met je aankoop bedrag nog niet klaar.

Bij de Polysix is het kwa toetsen meestal na een schoonmaakbeurtje wel weer goed voor een tijd. Waar je je meer zorgen om zou moeten maken is of de Polysix goed speelt kwa klank en deze verder technisch in goede onderhouden staat is. Het computerboard is Altijd een groot aandachtspunt. Maak daar desnoods een foto van en leg het voor aan een van de reparateurs hier. Succes :biertje:

Laatst gewijzigd:
Leuk om hier nu lid te zijn....!
Ik heb hier een paar foto's geüpload welke RSB mij stuurde. Heb wel even lopen twijfelen gezien ik had verwacht dat alle toetsen zouden werken maar hij kwam me betrouwbaar over, dus ik denk inderdaad dat het een kleinigheidje is ( heb ook al onderzoek gedaan op internet op de terugweg).

http://pho.to/9quJv dit is de link, hopelijk kunnen jullie hier iets mee?

Back