De Grote Reparateur Draad

Bedankt jongens, kreeg gisteren ook een tip van reddread over Karel Post uit Grou. Dat is echt vlakbij maar ik weet zo niet wie dat is en of hij hier op het forum zit. Iemand die hem kent?

Hij zit ook hier op het forum onder de naam Cybermax. Check ook ff z'n youtube vor een idee wat hij doet.

Dan zal ik mij ook even voorstellen.

DSA-AVL. De Service Afdeling - Audio , Video , Licht.
In Apeldoorn repareren wij met 3 mensen dagelijks professionele audioapparatuur in onze 160 M2 grote werkplaats

Met name mengtafels van D&R, Dateq, Soundcraft en Midas.

Voor de producten van AKG, BSS, Crown, DBX, Lexicon en Soundcraft verzorgen wij de Nederlandse service voor reparaties en het leveren van spareparts aan doe het zelf reparateurs.

We leveren geen telefonische of mail ondersteuning bij reparaties.

Wij repareren nog veel op onderdelen niveau en uiteraard ook smd in onze ESD veilige werkplek.

Het uur tarief bedraagt € 65,- excl. BTW per uur.

DSA-AVL
De Rotstuin 4
7325 GC
Apeldoorn
055-5333102
support@dsa-avl.nl

Laatst gewijzigd:
Zal me hier ook even voorstellen :kroon:

Ik ben Vincent en woon in: Boxtel Noord Brabant.

Ik heb ervaring met elektronica op het volgend gebied:
Door de jaren heen voor mezelf en voor anderen ondertussen een flink aantal apparaten gebouwd zoals:

Gssl 4000 Compressor ( 3X)
Sonic Potions LXR drumsynth (3X)
Midibox Sid synth (stuk of 4)
Midibox FM synth
Midibox Sequencer V4 (ook meerdere) en ook met CV/gate
Midibox TPD en BLM
Befaco MS20 Filter en Crush delay
Hexinverter NeinOnein snare en simple sequencer.
Midi merger

Heb ook verschillende mods gedaan zoals:

TR 606 (confused machines)
SH101 Nova mods
Future retro 777 mods

En reparaties zoals:
Batterijen vervangen
Potmeters of encoders vervangen
LCD Displays
Step switches TR 808
Encoders van Elektron
Heb de mogelijkheid tot solderen van SMD/SMT
Ik heb de mogelijkheid on printen te belichten en te etsen.

Verder werk ik bij een klein bedrijf (in de productie van elektronica) en kan via daar nodige onderdelen gelijktijdig met andere onderdelen bestellen (en zodoende voor een nette prijs leveren).

Verder zoek ik eigenlijk iemand die een beetje in de buurt woont en zin heeft om eens af te spreken en samen dingen te knutselen of (muziek te maken).

Hallo,

Is er hier iemand die eens naar mijn tr606 zou willen kijken? Er zit een redelijke ruis op het output signaal. Ik heb hem eens uit elkaar gehaald om te kijken maar ik durf het toch niet aan om er zelf aan te sleutelen.

Hij heeft seperate outs.

Groeten!
Luytzen

Een thread op voorpagina herinnerde mij eraan.. heb een Roland CE-1 waarvan de Chorus het niet meer doet (nog wel de vibrato). Heel soms schiet de chorus aan, maar alleen als de CE nét aan is. Daarna 1x switchen tussen Vibrato en Chorus en foetsie.

Wie zou hiernaar kunnen/willen kijken? Alvast bedankt! (PB is zeer welkom)

Bedankt jongens, kreeg gisteren ook een tip van reddread over Karel Post uit Grou. Dat is echt vlakbij maar ik weet zo niet wie dat is en of hij hier op het forum zit. Iemand die hem kent?
Forumlid Cybermax inderdaad. Goed te bereiken per trein en heeft veel ervaring en kennis met allerhande studio-apparatuur. Heeft ook een zeer mooie studio met legio classics, zowel qua synths als samplers, drummachines en effects! Studio is volgens mij ook te huur voor productie.

Ik zoek een reparateur voor mijn pas via het forum van Zappa gekochte Yamaha V-50. Het rechter audio kanaal is kapot: het geluidsniveau is laag en overstuurd. Mijn vaste reparateur Music House heeft het altijd druk en ik heb voor deze klus meer haast dan normaal. Ik moet wel een reparatiebon kunnen krijgen want de verkoper wil me tegemoetkomen met deze sof.

Ik zoek een bouwer/reparateur die me kan helpen met het afwerken van mijn Brian Castro x0xi0.

Ik zit met 2 problemen dat ik maar niet opgelost krijg
- VCO1 square geeft geen geluid.
- Problemen met de secundaire envelope.
Hier wat meer beschreven (in het Engels)

Gezien de complexiteit best wel iemand die ervaring heeft met de x0xi0
PB welkom.

Wie kan een fan vervangen op Yamaha DM2000?

Ik woon in Bergen op zoom, koffie , bier , sljivovica ,whisky staan klaar,natuurlijk centjes ook ...

Iemand in de buurt ?

Groet
Goran

Lijkt me een simpel klusje dus gewoon zelf doen.
Probeer wel een originele vervanger te krijgen bij Yamaha, een notitie of foto's maken is altijd handig om foutieve aansluitingen uit te sluiten.

Dag allemaal,

Na al een aantal jaren op verzoek en voor mezelf tientallen reparaties en modificaties te hebben gedaan heb ik het maar eens wat formeler gemaakt en doe ik nu reparaties vanuit mijn eigen bedrijf River Creative Technology. Gevestigd in Elst (Gelderland), tussen Arnhem en Nijmegen in.

Ik heb inmiddels een jaar of 10 ervaring met synth ontwerp, en restauratie van diverse analog en digitale instrumenten, waaronder: Moog, Korg, Roland, Yamaha, Hohner, Phillips, Crumar, Siel, Ensoniq, MXR. Daarnaast ook veel ervaring met diverse modulaire synthesizers.

Aan een website word gewerkt, tot die tijd kan het contact het beste via een PM (voor info over tarieven, afspraken rondom begrenzing van de kosten, etc.).

Met vriendelijke groet,

Rutger

Zo zo, je zet jezelf wel in de etalage zeg :engel:
Wil je zeker niet ontmoedigen maar er zijn al enkele reperateurs actief op dit forum (j.baars - lill'markie - marcmarc) en daarbuiten (Saint Eric's - Maarten van Artefacts), dus om als rookie je ertussen te wurmen zonder kwaad bloed te zetten bij de andere repetateurs lijkt me moeilijk.
Denk ook niet dat iemand snel een vreemde zijn synth die een vermogen heeft gekost zomaar toevertrouwt met vers in het geheugen wat er met Matana Teknik is gebeurt.
Allerminst wens ik je suc6 toe :halleluja

@Pro-Logic:
Ik ben het niet met je eens, hoezeer jouw reactie ook als een compliment gezien kan worden voor de reparateurs die actief zijn op dit forum en verder genoemden.
Hoe meer reparateurs, hoe beter. Ten minste als ze hun werk goed doen en klanttevredenheid, kennis en handvaardigheid met een goede prijs weten te combineren.

Ik heb het veel te druk naar mijn mening maar, dat heeft als voordeel dat ik kan selecteren op de soort apparatuur die ik wel en niet wil doen.

Ik hoop bijvoorbeeld dat @PWM doorgaat met kennisontwikkeling en zich full-time gaat storten op reparaties en modificaties. Een grote aanwinst zou dat zijn.

De grote reparateurs die er nu zijn, zijn 'ouwe lullen' waaronder ik mezelf reken (wel de mensen die de ontwikkelingen van dichtbij hebben mee gemaakt). Dat houdt een keer op. Vers bloed is wat nodig is.

Rutger: welkom (todat het tegendeel bewezen is ;-).
Deel vooral je kennis hier op het forum en zie de andere reparateurs als goede conculega's (vreselijk woord maar dekt de lading).

Laatst gewijzigd:
Pro-Logic ,ik ben het niet met je eens, hoezeer jouw reactie ook als een compliment gezien kan worden voor de reparateurs die actief zijn op dit forum en verder genoemden.

Ik complimenteer niet alleen de huidige reperateurs zoals jou hoor, ik heb niets tegen een nieuwe :eureka:
Ik wens hem toch suc6 :? ouwe lul ;)
Ik heb al jaren een vast adres en zolang die mijn spullen met uiterste precisie behandelt hoeft die niet voor zijn leven te vrezen :D wat Matana Teknik in dat geval wel had moeten doen :engel:

@Pro-logic *negeer* ;)

@marcmarc, dankje! Ik ben hier inderdaad niet om met anderen te concurreren, maar vind het gewoon een fijn idee om de prachtige synths die er de afgelopen decennia ontworpen zijn in goeie staat te houden. Ik doe dit naast de ontwikkeling van nieuwe synths en modules (zie de Nucleus en Crux Eurorack modules op het modulaire forum-deel).

Ik ben van nature niet iemand die zichzelf op de voorgrond zet, dus misschien nog onbekend hier, maar om een idee te geven van wie ik ben: 33 jaar, gepromoveerd in de kunstmatige intelligentie (Brain-Computer Interfacing), al erg lang lid van synthforum, synth DIY mailinglist, electro-music en ucapps.de. Ik heb met Thorsten Klose (ucapps) gewerkt aan de MBSID V2 editor (eerste versie in Java), en heb zelf een semi-modulaire synth gebouwd (Ocean) en een MBSID V2 met 8 Moog filters. Verder door Europa getourd met een rock band en in Nederland veel opgetreden. Thuis een behoorlijke collectie gerestaureerde oude synths en enkele nieuwe. Meest recente project: restauratie van een grotendeels vergane Hohner String Performer.

En nu is het tijd voor thee!

Groeten,

Rutger

@PWM: kennisontwikkeling, goed idee! Waar verzamel je het, is het ergens toegankelijk? Kan ik er iets aan bijdragen, zoals op een Wiki?

@Pro-logic *negeer* ;)

@marcmarc, dankje! Ik ben hier inderdaad niet om met anderen te concurreren, maar vind het gewoon een fijn idee om de prachtige synths die er de afgelopen decennia ontworpen zijn in goeie staat te houden. Ik doe dit naast de ontwikkeling van nieuwe synths en modules (zie de Nucleus en Crux Eurorack modules op het modulaire forum-deel).

Ik ben van nature niet iemand die zichzelf op de voorgrond zet, dus misschien nog onbekend hier, maar om een idee te geven van wie ik ben: 33 jaar, gepromoveerd in de kunstmatige intelligentie (Brain-Computer Interfacing), al erg lang lid van synthforum, synth DIY mailinglist, electro-music en ucapps.de. Ik heb met Thorsten Klose (ucapps) gewerkt aan de MBSID V2 editor (eerste versie in Java), en heb zelf een semi-modulaire synth gebouwd (Ocean) en een MBSID V2 met 8 Moog filters. Verder door Europa getourd met een rock band en in Nederland veel opgetreden. Thuis een behoorlijke collectie gerestaureerde oude synths en enkele nieuwe. Meest recente project: restauratie van een grotendeels vergane Hohner String Performer.

En nu is het tijd voor thee!

Groeten,

Rutger

@PWM: kennisontwikkeling, goed idee! Waar verzamel je het, is het ergens toegankelijk? Kan ik er iets aan bijdragen, zoals op een Wiki?

Jammer dat het niet bij mij in de buurt is....ik heb wel wat werk voor je staan :D

Back