Een laptop-optreden is....

Een laptop-optreden is....

• JAAAA! Het is vet hoe iemand met zijn muis ieders achterwerk manipuleert!

Stemmen: 9 15,0%
  • Bwaaah, een laptop of de Rolling Stones, da's toch net hetzelfde?.

Stemmen: 10 16,7%
  • Wacht, ik ga het even aan mijn ma vragen.

Stemmen: 7 11,7%
  • Ben ik nou zo triest dat ik niet snap, waarom iedereen hier half loos gaat voor iemand die zijn mail

Stemmen: 21 35,0%
  • Een wat?? Een laptop? Kan je daar mee strijken?

Stemmen: 13 21,7%

• Totaal aantal stemmers
    60
Ehh... foutje! Dat is nou juist waarom de piano is uitgevonden :) Op de voorgangers was emotie niet mogelijk. De piano wordt daarmee 'het' instrument van de romantiek, naast de viool.

Wout

Da's weer in de zelfde val trappen joch. Op de voorgangers van de piano was emotie en expressie even goed mogelijk als op de piano. 't verschil zit em in HOE je dat deed en hoe je PUBLIEK expressie percipieerde. Bij de clavicembel was men aangewezen op subtiele tempowijzigingen, ornamentiek en een soort subliminale aanslagtechniek (ok, dat was virtuozenmaterie). Op de clavichord kon je emo-freaken met aanslagtechniek en geluidssterkte en al hetgeen je op piano kon, het was alleen een HYPERstil ding met sustain quasi 0. Het voordeel aan je piano was dat de kwaliteiten van een clavichord gecombineerd werden met een clavicembel en je nu tenminste ook kon spelen in een kamer groter dan een toilet. Ten tweede kwam daar plots een keivettige sustainpedaal bij en hup, de piano was a rising star. Inderdaad sprong bach geen 10 meter in de lucht toen hij dat ding voor de eerste keer bespeelde. Hij had ervoor al 60 jaar op clavicembels gespeeld en een paar jaar later was ie de pijp uit.

Mitta

Naah.. ik begrijp de vraagstelling van deze enquite niet helemaal.. ik vind de vragen erg vreemd.
Daarom stem ik niet. En ik ben nog nooit naar laptop optredens geweest eigenlijk omdat ik het gevoel heb dat het gewoon niet echt interessant is. Ik ben zelf iemand die naar een zorgvuldig gemasterde , jaren lang geschaafde CD, luistert, zoals dat vroeger gewoon was..:D
Dit heeft trouwens niet met laptops te maken, doch met creativiteit en innovatie. Kijk, of je nu een super studio of laptop gebruikt, dat maakt niks meer uit nu. Het is meer dat geile programma's meer uitnodigen om tegen jezelf te zeggen: oh, wouw dat geluid is mooi dat gebruik ik, zonder er verder over na te denken, ik bedoel dan dat de kritische barriere bij software wellicht minder is.:mega: Het gaat mij om de kwaliteit van de muziek.
Een juist geordende notebook is even krachtig als de duurste studio, afhankelijk van je kennis en kwaliteit. Het ligt aan je eigen kennis, ervaring en discipline.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Ik ben zelf iemand die naar een zorgvuldig gemasterde , jaren lang geschaafde CD, luistert, zoals dat vroeger gewoon was..:D

In elk geval verwijst dat woord ' vroeger' naar een niet al te lange periode maar goed ... :)

Back