Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik vind schaken erg interessant, maar heb eigenlijk weinig mensen in mijn omgeving, dus tegen die verrekte computer is toch minder leuk.
Ik vind trouwens het Doordammen van Jannes van der Wal ook erg interessant, maar goed.. Dammen is natuurlijk geen schaken.

Böhm, Böhm. Böhm!Origineel geplaatst door Croaton
ik heb veel geschaakt en heb 3 diplomas gehaald, competitie gespeeld ed. nu een paar jaar amper meer gedaan. wel jammer. het is en blijft een leuke sport
en regelmatig "vals" speeld met snelschalen. zoals halve zetten. Dat is bijvoorbeeld een pion, in de stress van de tijd, een half vakje verder te spelen zodat je in twee zetten drie vakjes verder komt

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Böhm, Böhm. Böhm!

Origineel geplaatst door Auxillary
Heb een paar jaar geleden een echte schaak periode gehad dat ik elke dag uren op yahoo.com zat. Schaken met mensen over de hele wereld. Was echt heel leuk. Ik ging ook beter schaken, maar ben het weer kwijt. Het niveau van je spel bedoel ik. Je moet dat echt trainen vind ik.
Eric

Origineel geplaatst door metatron
Ik heb vroeger wel veel geschaakt en wil het eigenlijk wel weer gaan doen alleen er is niemand in de omgeving die het kan/wil![]()
))))))Jaja ik heb hem gezien, bedanktOrigineel geplaatst door Unic
lees terug en go to the internet!!!))))))

Origineel geplaatst door Unic
Het is bewezen dat in snelschaken, en dan bedoel ik 1 minuut partijen een opening er niet zoveel toe doet.
De wereldkampioen snelschaken, Roland Schmaltz, doet ook van alles, het gaat dan om tactiek![]()