schaken

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik vind schaken erg interessant, maar heb eigenlijk weinig mensen in mijn omgeving, dus tegen die verrekte computer is toch minder leuk.

Ik vind trouwens het Doordammen van Jannes van der Wal ook erg interessant, maar goed.. Dammen is natuurlijk geen schaken.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik vind schaken erg interessant, maar heb eigenlijk weinig mensen in mijn omgeving, dus tegen die verrekte computer is toch minder leuk.

Ik vind trouwens het Doordammen van Jannes van der Wal ook erg interessant, maar goed.. Dammen is natuurlijk geen schaken.

okee!! je wilt graag schaken, maar niet tegen een computer, en je kent geen schakers in de buurt? Zoals mij:)

probeer eens www.chessclub.com, even gratis 2 weken registreren, het programma blitzin installeren, en er zal een wereld voor je open gaan!!!!!! Zeer veel GM's en IM's zijn daar online, en meer dan 20.000 mensen in allerlei sterktes!!!
je kan ook tegen GM's spelen. mocht je er niet uit komen, geef me dan ff een pb'tje.

ik heb veel geschaakt en heb 3 diplomas gehaald, competitie gespeeld ed. nu een paar jaar amper meer gedaan. wel jammer. het is en blijft een leuke sport

Origineel geplaatst door Croaton
ik heb veel geschaakt en heb 3 diplomas gehaald, competitie gespeeld ed. nu een paar jaar amper meer gedaan. wel jammer. het is en blijft een leuke sport
Böhm, Böhm. Böhm!

Het blijkt dat Beum nogal irritant is in snelschaken......:) en regelmatig "vals" speeld met snelschalen. zoals halve zetten. Dat is bijvoorbeeld een pion, in de stress van de tijd, een half vakje verder te spelen zodat je in twee zetten drie vakjes verder komt:)

Maar ik wil eens tegen jullie schaken!!!!!

dus ff inloggen op www.chessclub.com en me ff een berichtje sturen, kunnen we een potje snelschaken:)
Ik schaak nu een jaar en heb alles geleelrd door naar snelschaken van GM's te kijken.

Ik heb vroeger veel geschaakt, doe het nu niet meer omdat ik muziek maken veel interessanter en uitdagender vind. Op game zone van micro$oft kun je natuurlijk ook dag in dag uit schaken.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Böhm, Böhm. Böhm!

dan kon ik geld verdienen met schaken, en de restvan de tijd besteden aan muziek maken :D

Heb een paar jaar geleden een echte schaak periode gehad dat ik elke dag uren op yahoo.com zat. Schaken met mensen over de hele wereld. Was echt heel leuk. Ik ging ook beter schaken, maar ben het weer kwijt. Het niveau van je spel bedoel ik. Je moet dat echt trainen vind ik.

Eric

Origineel geplaatst door Auxillary
Heb een paar jaar geleden een echte schaak periode gehad dat ik elke dag uren op yahoo.com zat. Schaken met mensen over de hele wereld. Was echt heel leuk. Ik ging ook beter schaken, maar ben het weer kwijt. Het niveau van je spel bedoel ik. Je moet dat echt trainen vind ik.

Eric

Ik heb ook n korte tijd zo geschaakt.. je ontmoet volkomen onbekende mensen tegen wie je schaakt... grappig is dat.. en dan kijk je de rating die ze hebben, na je partij, en denk je ..shit was die knakker , of schitterende vrouw, ZO goed?? heh. Ik ben zelf trouwens nooit zo goed in schaken omdat ik altijd volkomen impulsief handel, en nooit serieus nadenk)

D'r was zo'n schaakprogramma, Power CHess van Sierra, dat was echt leuk om te schaken want je moest tegen de Koning schaken en die leerde echt van jou! Sjezug die werkt niet in XP. jammer.

online schaken is inderdaad fantastisch.
Het verschil waar ik achter ben gekomen met andere schaakzites is dat waar ik nu zit met een speciale interface gaat, er meerdere ratings zijn en een fantastiche chat mogelijkheid is. Enige nadeel het kost je 45 Eurie per jaar, je krijgt het wle dubbel en dwars terug.
Ik ben verslaafd........:)

Eigenlijk best tegenstrijdig. Ze zeggen altijddat schaken in het verdom hoekje zit. maar ik merk nu al dat veel meer mensen kunnen sschaken dan ik dacht.:)

een keer een synthforumschaaktoernooi houden?? :D

moet ik wel eerst ff oefenen, want ik kende eerst de siciliaanse openingen met een aantal varianten.gaf een lekkere basis, maar die ken ik amper meer.

Origineel geplaatst door Unic
Het is bewezen dat in snelschaken, en dan bedoel ik 1 minuut partijen een opening er niet zoveel toe doet.
De wereldkampioen snelschaken, Roland Schmaltz, doet ook van alles, het gaat dan om tactiek:)

hier ben ik het wel mee eens. dit wil niet zeggen dat je je stukken niet voldoende moet ontwikkelen. maar bij langere partijen is een goede opening zeer relevant. het is je basis om verder te werken

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back