wat is jouw favoriete drumdoos

wat is jouw favoriete drumdoos

• novation drumstation

Stemmen: 15 3,6%
  • 909

Stemmen: 63 15,0%
  • 808

Stemmen: 69 16,4%
  • 707

Stemmen: 16 3,8%
  • 606

Stemmen: 13 3,1%
  • CR78

Stemmen: 6 1,4%
  • elektron machinedrum

Stemmen: 76 18,1%
  • jomox airbase

Stemmen: 17 4,0%
  • jomox Xbase

Stemmen: 14 3,3%
  • Korg ER-1

Stemmen: 24 5,7%
  • Linndrum

Stemmen: 15 3,6%
  • EMU drumulator

Stemmen: 5 1,2%
  • SCI drumtraks

Stemmen: 4 1,0%
  • Waldorf Attack

Stemmen: 11 2,6%
  • Anderszins

Stemmen: 72 17,1%

• Totaal aantal stemmers
    420
Machinedrum.
Waldorf rack attack.

Allebei veelzijdige doosjes.

Sinds een tijdje heb ik zowel een 909 en een 808 en eigenlijk heb ik een beetje spijt, dat ik daar niet eerder achteraan gegaan ben. Vind ze allebei te gek maar heb nu gekozen voor de 808, omdat die zo ontzettend diep en lekker klinkt in het echt en 100% analoog is. Maar allebei vind ik het inspiratiebakken :okdan:

Ik gebruik er zo nu en dan ook nog een ER-1 naast en dat vind ik ook een aparte machine. Heeft wel een eigen geluid, maar dat is niet perse altijd een minpunt.

Voor mij is het ook de Machinedrum voor nu.

reden:

Ten eerste omdat dit een vd bakken is die ik beter ken.
Ten tweede omdat de workflow gewoon klopt!
Ten derde omdat een machinedrum gewoon geil is :D

Ik droom ervan om ooit een drumcomputer-achtig ding zelf te maken/bouwen... er bestaan naast de toch al overdaad aan mogelijkheden nog zoveel meer coole features die de überdrumbak zou moeten bezitten... ;)

Paar jaar verder met een andere drumbak.
Het is wat gefreak met de modular als sequencer.
Die een Rythmace aanstuurd zonder fx overigens.
Het loopt soms niet helemaal lekker maar ik ben een beet velocitys aan het moduleren en met sequences en lfo's kutten.
[img=http://media.share.ovi.com/m1/roundedthumbnail/0085/audio.jpg]
Maar blijft een dikke bak :D

Het loopt soms niet helemaal lekker maar ik ben een beet velocitys aan het moduleren en met sequences en lfo's kutten.

Maar blijft een dike bak :D

LINNDRUM

Mijn Linndrum klinkt zoooooo strak en vet.
Kom iedere keer weer uit op die geluiden.
Omdat de geluiden zo droog en kaal zijn, zijn ze ideaal om effecten op toe te passen. Met EQ kun je de geluiden ook heerlijk bewerken, zonder het karakter te verliezen.
Een van de eerste en nog steeds de best drummachine ooit gemaakt.

Mijn favoriete drumdoos qua klank is de 808, maar ik denk niet dat ik er ooit een zal bezitten met die achterlijke prijzen die er voor gevraagd worden.

Dus los ik het maar op met mijn Airbase 99 en Akai S5000.

Maar blijft een dike bak :D

Lekker ! :{

Trouwens mij favoriet blijft de sds7

http://nl.youtube.com/watch?v=fokkq3KBiEU

Heeft iemand de Boss DR55 al genoemd? Het ding weet me met al zijn simpelheid (en goede klank!) telkens weer te inspireren.
Electribes waardeer ik ook met alle simpelheid, lage prijs en heerlijke gebruiksvriendelijkheid. ER1 is dan topper. Mijn ESX is ook een prima ding, maar daar vind ik de geluidskwaliteit niet altijd even lekker (wel goed, niet super).

Heeft iemand de Boss DR55 al genoemd? Het ding weet me met al zijn simpelheid (en goede klank!) telkens weer te inspireren.
Hele vette kick als je hem mod.
Wat lekker is: Een patroon met lange kick maken en dan een ander patroon voor de accent. Je kan de kick dan laten "ducken en poppen" met de accent.

Lekker ! :{

Hij loopt soms niet helemaal tof maar ik was aan het k*tten met triggers mixen en die signaal sterktes te moduleren.
Mijn acetone heeft een custom mod met trigger inputs die ook heel tof op velocity waarde's reageerd.
Wel koel voor een orgelritme doos uit 1966
rhythm-ace.jpg

ps het is de bovenste.

Hij loopt soms niet helemaal tof maar ik was aan het k*tten met triggers mixen en die signaal sterktes te moduleren.
Mijn acetone heeft een custom mod met trigger inputs die ook heel tof op velocity waarde's reageerd.
Wel koel voor een orgelritme doos uit 1966
rhythm-ace.jpg

ps het is de bovenste.

Cool! Mijn sds7 reageert ook verschillend op velocity's waardes. Alleen ik heb nog geen lekker interface daarvoor en doe het nu met de 6 auxen van mijn kenton pro 2000. Maar die kunnen dus geen velocity aan jammer genoeg.

Misschien toch maar eens die trigger sample uit het andere topic checken zodat ik via me mpc de sds7 triggeren.

Laatst gewijzigd:
wellicht al eerder vermeld door mij.

Ik ga toch voor de machinedrum: > nieuwe generatie drumcomputer (percussie) die fantastsch KAN klinken en heel erg divers kan klinken (tijd in steken dus... de presets blazen) Niet de enige drumcomputer die ik wil en kan gebruiken... maar als ik moest kiezen.

machinedrum.jpg

Hoe maken ze die trance kicks eigenlijk? Beginnen met een 909 achtig iets en dan .....? heb me er nog niet eerder in verdiept :?

Cool! Mijn sds7 reageert ook verschillend op velocity's waardes. Alleen ik heb nog geen lekker interface daarvoor en doe het nu met de 6 auxen van mijn kenton pro 2000. Maar die kunnen dus geen velocity aan jammer genoeg.

Misschien toch maar eens die trigger sample uit het andere topic checken zodat ik via me mpc de sds7 triggeren.

Het leuke is dat de voleicity bij de Rythmace niet alleen effect heeft op het volum maar ook op de sound.

'n Trance kick... is dat niet gewoon een geknipte scheet :D

M'n 808 staat op het punt om me 909 voorbij te schieten als het gaat om geliefdheid.
Eigelijk is het per week verschillend met die 2 ;)

De perfecte drumdoos bestaat niet.....net zo dom als een perfect drumstel...
Ik stel hem gewoon elke keer weer samen uit de dozen die ik heb.
Ben nu in bezit van:
606
808
909
syncussion
drumtracks (met verschillende geluiden uit o.a. DMX en Linndrum)
modular dedicated drumsynth

Zal nog wel graag een Linndrum willen...
Heb een elektron gehad en dat was veel functies en weinig geluidskarakter.

grtzz Bruce

Back