wat is jouw favoriete drumdoos

wat is jouw favoriete drumdoos

• novation drumstation

Stemmen: 15 3,6%
  • 909

Stemmen: 63 15,0%
  • 808

Stemmen: 69 16,4%
  • 707

Stemmen: 16 3,8%
  • 606

Stemmen: 13 3,1%
  • CR78

Stemmen: 6 1,4%
  • elektron machinedrum

Stemmen: 76 18,1%
  • jomox airbase

Stemmen: 17 4,0%
  • jomox Xbase

Stemmen: 14 3,3%
  • Korg ER-1

Stemmen: 24 5,7%
  • Linndrum

Stemmen: 15 3,6%
  • EMU drumulator

Stemmen: 5 1,2%
  • SCI drumtraks

Stemmen: 4 1,0%
  • Waldorf Attack

Stemmen: 11 2,6%
  • Anderszins

Stemmen: 72 17,1%

• Totaal aantal stemmers
    420
Novation drumstation. Blijft toch een leuke bak. Al ben ik nog wel op zoek naar een leuke aanvulling, maar kan niet echt iets vinden. Misschien dat ik maar op zoek ga naar wat samples.

Paar jaar verder met een andere drumbak.
Het is wat gefreak met de modular als sequencer.
Die een Rythmace aanstuurd zonder fx overigens.
Het loopt soms niet helemaal lekker maar ik ben een beet velocitys aan het moduleren en met sequences en lfo's kutten.

Maar blijft een dike bak :D
vet!:okdan:

Paar jaar verder met een andere drumbak.
Het is wat gefreak met de modular als sequencer.
Die een Rythmace aanstuurd zonder fx overigens.
Het loopt soms niet helemaal lekker maar ik ben een beet velocitys aan het moduleren en met sequences en lfo's kutten.

Maar blijft een dike bak :D

lekker hoor, voetjes van de vloer :okdan:

De perfecte drumdoos bestaat niet.....net zo dom als een perfect drumstel...
Ik stel hem gewoon elke keer weer samen uit de dozen die ik heb.
Ben nu in bezit van:
606
808
909
syncussion
drumtracks (met verschillende geluiden uit o.a. DMX en Linndrum)
modular dedicated drumsynth

Zal nog wel graag een Linndrum willen...
Heb een elektron gehad en dat was veel functies en weinig geluidskarakter.

grtzz Bruce

kom op man, mak ens een keuze :biertje:

Een dat een elektron GEEN karakter heeft . . .:erm:

Wat ik bij de elektron miste was leven... Als je bijv een 606 loop aanzet kan je er makkelijk een 1/2 uurtje naar luisteren, maak je diezelfde loop op de elektron dan houd het na 15 minuten wel op.

Maareuh als Sheila E tot de mogelijkheden behoort dan wil ik die wel :ja:

Wat ik bij de elektron miste was leven... Als je bijv een 606 loop aanzet kan je er makkelijk een 1/2 uurtje naar luisteren, maak je diezelfde loop op de elektron dan houd het na 15 minuten wel op.

Maareuh als Sheila E tot de mogelijkheden behoort dan wil ik die wel :ja:

Ze lijkt wel opanimal hoe ze speeld.... :L

300px-AnimalS1.JPG

maar ff on topic... dat is natuurlijk een "nadeel" van de md, de 606 is annaloog .
de geluiden spreken mij niet aan (heb er een gehad,, de hihat was ok en de bassdrum zwaar :bekdicht:) maar de md heeft zeker karakter qua sound!! maar kan me wel voorstellen dat de sound niet aanspreekt. hij past perfect in mijn, alles door alles midi CC setup.

Kan iemand me misschien helpen met de keuze van welke drumdoos ik moet kopen?
Zelf dacht ik aan de tr-606.

Mijn budget ligt tussen de €0 en echt maximum €250 euro. (Op het moment niet echt hoog dus...)

Kan iemand zijn mening aub geven? Voor & nadelen van de drummachine, etc., ..

De genres die me interesseren: Goa trance/Psytrance, breakbeat (dnb,jungle), deep house, bepaalde electro, IDM.

Mijn budget ligt tussen de €0 en echt maximum €250 euro. (Op het moment niet echt hoog dus...)

De genres die me interesseren: Goa trance/Psytrance, breakbeat (dnb,jungle), deep house, bepaalde electro, IDM.

Met zo'n divers wensenlijstje kun je misschien beter een (drum)sampler kopen. Iets als een Korg ES (electribe om mee te samplen) past misschien net in je budget en heeft ook een aardige sequencer.

Met zo'n beperkt budget dacht ik ook eerder aan een Korg Electribe.
Aangezien je zo'n uitgebreid range aan sounds wil maken,
zou ik idd eerder voor de S (sample) serie gaan. TR-606 zou te beperkt zijn.

ik heb net mij x-base weggedaan, al gebruikte is deze ook als sync voor mijn 606 dus die zal ik binnenkort ook niet veel meer gaan gebruiken (als iemand nog een syncdoossie heeft?)

De x-base had ik ingeruild voor de airbase omdat ik meer hands-on controle wilde hebben (de airbase edditte ik vanuit een devicepanel in cubase). Echter is de x-base wel weer wat beperkter dan de airbase qua geluiden. Uiteindelijk gebruikte ik alleen de bd (en dan ook niet altijd) en met 4x4 nummers heb je dan toch niet heel veel aan hands-on control.

Lange tijd stond een 808 op mijn wensenlijstje maar nu ik ook een monomachine heb is gaat het DEFINITIEF een machinedrum worden. Wat een super creatieve interface, ik was altijd een beetje bang voor menus etc, bij deze bakken werkt het echt super!

Wel jammer van de 808 natuurlijk maar om eerlijk te zijn ben ik voor mezelf wel wat uitgekeken op de sound, met een sample-set of nepheton kun je ook veel doen. Desnoods een r8 erbij voor de 808 sounds en toch handson sequencing.

en bovendien, de mm en de md horen gewoon bij elkaar :)

Ik heb een tijdje een Machinedrum gehad, ik vond het echt een superapparaat, heb ik verkocht omdat ik het geld nodig had voor iets anders en met onze band toch weinig drumsamples gebruikte. Ik zou hem best wel weer willen hebben, maar ik vind hem gewoon te duur. Alsmede de TR808 en TR909. Ooit misschien nog een TR606, maar dat zou meer zijn voor wat leuke tussendoorprojectjes.

Bedankt voor de hulp. :)

Jullie denken dus dat de de korg electribe es-1 de beste keus is?
Welke genres kan het aan? En is het echt een goede bak?
Of zou ik eerder voor de electribe er-1 moeten gaan?

En een domme vraag, maar ik ben een beginner, ik dacht dat samplen alleen was voor bv. zinnetjes uit een ander liedje of andere bron te halen en dan door een druk op de knop het 'uitgeknipte' stukje af te spelen?
Wat kan ik allemaal precies met de es-1 doen? Het is toch voornamelijk een drumcomputer, toch?

de es-1 is een sampler die gericht is op drumsamples, korte loops etc.
zeer makkelijk in gebruik en lekker om mee te freaken. je kan er zelf mee samplen maar ook via de cardreader inladen. hij is wel vrij beperkt en kan dacht ik samplerates van maximaal 32 kHz aan.

de esx-1 is de uitgebreidere versie, die 16 bit / 44kHz samples aankan.
wel iets duurder maar zeker de moeite waard.

een akai mpc500 of mpc1000 zou ook wat voor je kunnen zijn, al is deze iets minder snel in bediening.

voor mij is de MPC2500 de favoriete drumdoos
in combi met een DSM200 en een SDS7
ideale drumdozen

das 3 keer anderszins dus

9090909 blijft een killer met name voor hardcore, vooral met deze muzikale tak van sport wordt alles uit de 909 gehaald wat erin zit en vind ik op oude (gabber)platen nog steeds heel vet klinken. Dus 909 hitme one time!

Typisch dat de Drumulator en Drumtraks het laagst staan ;)
Geef mij maar men Tom in combi met men Drumulator en een 606 1:luv:

mn rhythmace FRL-8 en mn hammond autovaria 64 zijn mn favorieten
verder ben ik ook zeer tevreden over de novasound rhythmpeNdaal die ik pas heb gescoord

xbase!
zowel de 999 (thuis) als 09 (live). heb ze beiden en is echt ideaal. Je moet er wel een distort achterhangen.
verder is het ook leuk da de 999 samples kan inladen, je verliest dan wel een 'voice' voor de sample maar dat is het minste.

Back