Wat is het meest waardeloze apparaat wat je ooit hebt aangeschaft?

Tja. grappig dat veel mensen de mc 303 gaar vinden...

IK vind de arpggiator en de sequencer erg bruikbaar.

De geluiden vooral de drum geluiden zijn gaar.

Ik gebruik mijn mc 303 als sequencer/arp voor mijn doepfer a100.

Het slechtste apparaat is voor mij een mpc 1000 geweest heb er OS2xl opgezet en een hardeschijf in gedaan maar na een paar maanden gelijk verkocht.

De step seq zuigt en hij kan alleen DOS 6.1 bestandsnamen aan. fuck dat..... doe mij maar een computer met tracker en reasson.

Ik had verwacht dat de mpc een soort hardware tracker was maar dat viel behoorlijk tegen.

Meest waardeloze apparaat,

Behringer mixer.
heeft letterlijk 10 minuten in de setup gehangen. maar toen meteen weggedaan. voegde alleen maar ruis toe.

Troep ding 2: D&R (naam zegt het al, Dutch Rubbish) channelstrip. Wat klonk dat ding slecht, niet normaal.

Owja, ooit eens keer voor in andere ruimte RP8 gekocht (heb in main ruimte KRK E8jes staan dus dacht leuk voor drbij)

Grote fout, klonken gewoon echt nergens naar.

Meest waardeloze apparaat,

Behringer mixer.
heeft letterlijk 10 minuten in de setup gehangen. maar toen meteen weggedaan. voegde alleen maar ruis toe.

Troep ding 2: D&R (naam zegt het al, Dutch Rubbish) channelstrip. Wat klonk dat ding slecht, niet normaal.

Hahaha

Laat me raden, je hebt die twee om laten smelten bij de Hoogovens ?
:dubbel:

Hahaha

Laat me raden, je hebt die twee om laten smelten bij de Hoogovens ?
:dubbel:

:D:D

enige waar die bakken goed voor zijn, is als kachel

Roland D-5, gekocht in 1991. Ik was 19 en op zoek naar een goeie beginnerssynth. Big mistake! Heeft me €750 gekost. De ingebouwde klanken waren bagger en editen lukte van geen kanten. Rond die periode heb ik dan weer een TR-808 voor €150 laten staan omdat er een knopje aan ontbrak. Tja, jong en naïef...

een DNA/RNA synthesizer voor op het lab; altijd gezeik met en er kwam geen fatsoenlijk geluid uit :D

MerMade12.png

[meer serieuze modus]eigenlijk heb ik geen meest waardeloos apparaat, want het is een soort leercurve waar je je door heen moet worstelen wat betreft welke sounds/mogelijkheden je wel/niet wilt, etc.[/meer serieuze modus]

Grouphome schreef:
Muziek maken doe je met je oren, je hebt er eigenlijk geen ogen voor nodig.

(F*** Muismuzikanten dus....)
tweak jij de draaiknoppen van je harde synths met je ogen dicht dan?
enne, een 'muismuzikant', is dat iemand die op zijn muis speelt? en ga je ze zelf *ucken of laat je dan doen?

over muizen gesproken, z'n draadloze muis die zijn pas waardeloos, vooral als je een online schietspel zit te doen je muis is leeg. Daar gaan je punten

Heb ooit in de jaren 80 een midi cartridge, de Card 32, gekocht voor m'n Commodore 64 om midi tracks te kunnen opnemen van m'n Mirage.
Gosh! Alleen de dure aanschafprijs heeft me destijds enorm tegengehouden om dat ding niet tegen de muur te keilen of uit het raam te gooien....
Resultaat.... ik heb 'm nog steeds... LOL!

over muizen gesproken, z'n draadloze muis die zijn pas waardeloos, vooral als je een online schietspel zit te doen je muis is leeg. Daar gaan je punten

'N beetje draadloze muis gaat tegenwoordig makkelijk een tot twee jaar mee op een setje batterijen. Heb er hier eentje van Logitech die al over de twee jaar heen is gegaan met nog steeds de originele batterijen...

Behringer BCF serie. Wat een ongelooflijk pokkeding. trage pestherrie faders zonder touch sensitivity die alle kanten op springen zodra je automation gaat gebruiken. Ik werd er al na een kwartier helemaal stapelgek van. De BCR series daarentegen ben ik een groot fan van maar ja die hebben geen motorized faders natuurlijk.

Boss DR-202. Onacceptabel veel ruis op de output, slechte kwaliteit samples en alleen tulp uitgangen...

Ik ben blij dat een maat van mij een yamaha "psr ookiets" heeft. Kan ik tenminste nog wat herrie terug maken als ik op bezoek ben en hij weer met zijn ballengitaren aan het spelen is. Zit nog wel enige vorm van synthese in ook hoor, maar ja, er zijn volgens mij 'tig verschillende types van...

yamaha cs5 vond ik toch ook wel redelijk niet waardeloos maar gewoon niet boeiend :
1 oscillator
dun filter
zeer beperkt
en toch leidt ook deze ook het vintage syndroom

over muizen gesproken, z'n draadloze muis die zijn pas waardeloos, vooral als je een online schietspel zit te doen je muis is leeg.
met een draadloos bakkie koffie heb ik hetzelfde...

ik vond verder de MS-10 nou ook niet echt de meest interessante stukkies gear die ik ooit heb bezeten...

Back