Wat is het meest waardeloze apparaat wat je ooit hebt aangeschaft?

Kawai d100,
roland s10,
akai(?)synt en Korg S3
zijn allen geen pretje maar uiteindelijk was m'n grootste fout wel dat ik dacht muziek te kunnen maken met een PC.
Muziek maak je met je oren en niet met je ogen!
Op die PC bleef ik maar naar die Wavjes staren!
Gelukkig kan je met een PC ook andere leuke dingen, helaas zonde van de tijd als je eigenlijk muziek wil maken.

In bijna elk apparaat wat ik heb of heb gehad zie ik wel waarde.
Nou, vooruit dan: Lexicon MPX-100
waarom? Een super onhandige wazige k*t interface en ik was ook niet echt te spreken over het geluid op zich. Doe mij maar een midiverb IV :D

-C-

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Misschien had je eerst de manual moeten lezen, hoe je hem in module mode zet... Maar goed....
Zelfs met volledige sysex aansturing is het nog een flut ding.
Al draagt een aap een gouden ring...
Het enige voordeel is dat je dan evt. 2 drum channels kan gebruiken.

Re: MC-303

Re: MC-303

Origineel geplaatst door WarmeBakker
Van de week krijg ik van Roland Belgie ROM 1.03 binnen voor de MC-303, ik houd jullie op de hoogte.
groetjes, r & b .

beetje offtopic, en tijdje geleden misschien.
Maar hoe doet je mc-303 het nu met die nieuwe rom? de bugs er uit?

greetz

cloudy

Eigenlijk heb ik wel wat mooie momenten met die mc303 meegemaakt.
Maar dat kwam omdat ie zo compact is en je hem gewoon overal mee naar toe kan nemen.
En muziek komt natuurlijk uit je hart... (en toen uit 2 walkman speakertjes met batterij).
Toch wel jammer dat er geen batterij in die mc303 kan. Mijn korg heeft die optie wel.

:eureka:
Ik neem de mc303 dit jaar maar mee op vakantie (sluit em aan op de accu).

Gun je groovebox een tweede ronde weggooien is zonde?

Nou, vroeger kon je de TB-303's uit de vuilcontainer graaien.

Misschien hebben jullie wel ooit een keer spijt dat jullie je
MC303 wegdoen...

Ik ga ze allemaal opkopen Haaaaaahahahahahahahaaaaaaaaaaa

}:| }:| }:| }:| }:|

Axel ;)

PS: Heb er eentje te koop...

Origineel geplaatst door t-con
redsound darkstar... leuke geluiden maar de bediening niks voor mij.

same here, ik heb nu alle midi cc's in m'n OB12 geprogrammeerd, dat gaat heel goed,
editen op de module zelf vind ik echt waardeloos :r

Bij mij is absoluut mijn MC-303 het waardelooste dat ik ooit heb gekocht... Klank was slecht, technologie was goedkoop, de mogelijkheden te beperkt en het zat bovendien nog vol vervelende bugs en was niet echt praktisch te gebruiken in combinatie met een arranger pakket als bvb. Cubase.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Misschien had je eerst de manual moeten lezen, hoe je hem in module mode zet... Maar goed.... Genoeg over de MC-303.. Dat is zeker niet de meest waardeloze synth die ik heb. Waarschijnlijk is mijn Roland MSQ-700 de waardelooste bak die ik heb. Ik vind hem alleen super mooi....

msq700.jpg

Dit is geen synth!!!
Hij is inderdaad supermooi,..en,...
Ik heb zelf een msq10,..daar heb ik nog nooit 1 noot in gesequenced,..maar,..
ik doe geen live set zonder mijn msq,...dat is de perfecte bak om traploos je tempo te regelen en al je midi en sync apparaten te synchronizen,..
Hij is t middelpunt van mijn setup,...Loopt nooit vast,.. hapert niet en doet precies waar ie goed in is.
Syncen.

Origineel geplaatst door Almeros
EWS 64 van Terratec...

Vond ik eerder totaal niet hoor... Heb er ook veel plezier van gehad... was het beste in de prijsklasse wat je kon krijgen... maar ook het eerste en dus VEEEL bugs...erg ongebruiksvriendelijk en slechte service van Terratec..

Laatst nog een wazig probleem met bulkdumps...lag dus ook aan de EWS.. :(

idd EWS 64, wat een baggerding. toen er eindelijk goede bugvrije driver voor waren, kon je het ding weggooien. hij moest nmlk op een ISA slot en moederborden met ISA kan je praktisch niet meer aan komen

Origineel geplaatst door fenderbender
idd EWS 64, wat een baggerding. toen er eindelijk goede bugvrije driver voor waren, kon je het ding weggooien. hij moest nmlk op een ISA slot en moederborden met ISA kan je praktisch niet meer aan komen

Ha ha ha.. leuk - ik heb een EWX24/96 gehad en ik vond het echt een ON ding. De EWX24 is dan wel PCI, maar om de een of andere reden trok ie alle cpu-power omlaag met ASIO (beeld begon te haperen) en bij het opnemen van audio in cakewalk ontstonden er random kraakjes en piepjes in de wav.

RAUSs mit die scheiße!!! :duivels:

Origineel geplaatst door EDP
minidisc

Hmm ik vind minidisc juist geweldig! Sony komt nu met nieuwe MD's waar je 1gb op kwijt kunt... ik weet niet hoe duur dat wordt (de speler is nu 249 euro bij dixons) maar als die md'tjes een keer 10 euro kosten ofzo wil ik echt wel zo'n md speler!

Een MOTU MidiTimePiece 8*8 midi interface. In het begin was ik enthousiast maar toen ik er na een week achter kwam dat je deze niet kon programmeren via Windows maar alleen via een Mac voelde ik mij belazerd. Waarom? In de handleiding en op de web site staat dat dat dus wel kon. Ik had dus net zo goed mijn Emagic AMT-8 kunnen houden.

Goede nieuws is wel dat Feedback mij de volledige prijs heeft terug betaald.

Waarom heeft iedereen eigelijk een MC303 gehad terwijl iedereen het een kutding vindt?

Het voor mij meest waardeloze ding was een Solina String Ensemble. En deze was voor iemand anders ook compleet waardeloos want ik heb 'm gratis gekregen :duivels:

Maar van de andere kant, ik heb dat ding voor 150 euro verkocht en dat geld gebruikt om mijn an1x te financiëren, waar ik dan wel weer heel blij mee ben... Maar kwa geluid vond ik de Solina echt vreselijk.

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Waarom heeft iedereen eigelijk een MC303 gehad terwijl iedereen het een kutding vindt?

Het voor mij meest waardeloze ding was een Solina String Ensemble. En deze was voor iemand anders ook compleet waardeloos want ik heb 'm gratis gekregen :duivels:

Maar van de andere kant, ik heb dat ding voor 150 euro verkocht en dat geld gebruikt om mijn an1x te financiëren, waar ik dan wel weer heel blij mee ben... Maar kwa geluid vond ik de Solina echt vreselijk.

WAT! Solina's zijn cool!

Re: BOEHOE..

Re: BOEHOE..

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
mc303.jpg

Wat HEEFT iedereen toch een HEKEL aan me!!

..en TOCH heeft iedereen me gehad!! ;)

:D :D

NEE! Heb er vroeger zeker op gefreakt, maar heb m gelukkig niet gekocht. Heb nu zn grotere broertje Yamha RSCH7000 :)

Heb nog niks echt braks gekocht. Ja, een Trust toetsenbord. Voor de rest heb ik alles nog wel ergens kunnen ge(mis)bruiken :)

Cheetah MS800.....hele vreemde wavetable synth die niet te ediiten was, wellicht zaten er wel mooie geluiden in maar die kan ik me niet meer herrinneren.

Het aller crapste apparaat wat ik in mijn bezit heb is wel de MILES XH 322B (uit China volgens mij).

check:

de zwarte toetsen spelen gewoon dezelfde noot als de eerst volgende witte toets!!! (er zitten dus wel zwarte toetsen op die je in kan drukken maar die geven dus hetzelfde geluid als de witte...ergo het ding heeft alleen witte toetsen....)
doch: er zit een knop op die het geluid 1 noot naar boven schuift, die knop heet Tone select(!!!!) je verwacht dus dat je hier verschillende presets kan kiezen maar het maakt de toon 1 noot hoger waardoor je dan soort van alleen weer zwarte toetsen op de witte hebt.

Het ding claimt een sequencer te hebben met knoppen als Play & Store en "Clear"...maar dat is puur placebo.

De sectie "EIGHT MUSIC SELEC TED" is ook een waar mysterie,, 8 knopjes getiteld A tmt H....en een grote clear knop eronder.

Verder is het geluid zo verschikkelijk kut...een soort nasale knetterende toon ontspekt van enige modulatie of karakter.

En dan nog monofoon ook.

Geloof me, een MC303 is een droom van een workstation vergeleken bij dit apparaat.

:dubbel: =( :dubbel:

haha, tranen met tuiten heb ik gelachen smackos!
heel sneu dat je zo'n synth hebt staan, maar het klinkt wel zo verdomd grappig!

laat ons dus maar voorzichtig zijn met dat ding en lekker een mc303 proberen in de plaats :D

(ik zelf kan nog niet spreken van waardeloze apparaten. Ik vind mijn Boss dr660 zeker niet waardeloos,
evenmin mijn yammie CS1x)

groetz

wolkie

Back