Wat is het meest waardeloze apparaat wat je ooit hebt aangeschaft?

Origineel geplaatst door metatron
Een Access Virus C, wat een kut is dat veel te soft teering kut apperaat, als ik bij de Junglist alleen al de dist. opengooi is het al veel harder dan je ooit uit een Virus geluid kan halen.:(

Nou... dit neem ik geheel terug, heb hem 5 maanden geleden weer op nieuw gekocht en waaaaaaahhh wat een masterlijke geluiden haal je daar uit, echt super dit ding.:)

Origineel geplaatst door smackos
Het aller crapste apparaat wat ik in mijn bezit heb is wel de MILES XH 322B (uit China volgens mij).

Haha! LOL :dubbel:
post eens een picta van die synth. Ik heb 'm ge-googled maar kon er niets van vinden....
ben wel benieuwd hoe ie eruit ziet.. In mijn gedachte zie ik al een heel kleurig flitsend dingetje met van die plastic druk-knopjes en linksonder groot 'made in china'...
hoooja!

:D @ Smackos: Ken je geen foto/mp3-tjes plaatsen?? Ben bijna benieuwd!!

Is dit hem?

2d_1_b.JPG

Creative labs AWE 64 Gold, isa geluidskaart, 64 mb memory en een speciale legering gebruikt in de connectors zodat er nagenoeg geen ruis zou zijn.

Er zijn altijd idioten die zo'n marketing-verhaal geloven (yours truly)

Geen ruis? aan me hoela! Ik kon door de ruis amper horen wat ik opgenomen had. De software die erbij kwam om de samples te laden was zo slecht. Ik herinner me dat het me 1 keer is gelukt om er een zelfgemaakte sample in te proppen, toen leerde ik heel snel het fenomeen latency kennen. bijna 1 seconde latency! ik heb nog geprobeerd om hier iets fatsoenlijks mee te maken, maar het was gewoon gods onmogelijke om hier een strakke track mee te fabriseren. Daarbij wist dit ding het nog voorelkaar te krijgen om midi zo slecht te syncen dat zelfs de metronoom niet strak was.

was maar 400 gulden. Heb hem gratis weggegeven aan iemand die spelletjes wilde doen op zijn zwaar verouderde PC. Hij heeft na een week een andere kaart gekocht.

Cheers,

Edwin

Origineel geplaatst door inocybe
MC-303 (na een maand kon hij weer gaan.. wie bouwt er nu in godsnaam zo'n onding :confused: , klinkt zwak en de filter heeft net geteld 11 stapjes, laat staan deftige midi implementatie.. 'k wordt nog steeds ni goe als ik eraan denk.)

gelukkig ben ik van al die rommel verlost nu :D

Dat van 11 stapjes heb ik ook gelezen in de handleiding, maar volgens mij moet dit een typfout zijn. Hij heeft echt wel 101 stapjes. Hij regelt namelijk van 14 tot en met 114. 101 stapjes dus. Als je shift+func indrukt en aan de knoppen draait kan je de waardes uitlezen op het display. (Hier kwam ik nog niet zo lang geleden achter) Hij rekent dan om in een regelbereik van -50 t/m +50.

Waar zou anders die geweldige "data thin" functie dan nog voor nodig zijn?

Origineel geplaatst door smackos
Het aller crapste apparaat wat ik in mijn bezit heb is wel de MILES XH 322B (uit China volgens mij).

Je doet wel erg negatief over dat apparaat, de prijs kwaliteit verhouding is lang zo slecht nog niet!
En wie weet wordt ie over 20 jaar wel heel veel geld waard... (hij is trouwens erg moeilijk te vinden op de 2e hands markt)

Ik denk dat je gewoon met dit kastje moet leren omgaan, ok het beestje heeft dan geen midi maar dat zou voor de echte liefhebber van oud geluid niets uit moeten maken..
Bovendien is ie zeer portable en een echte eyecather voor een live optreden.
Verder is ie nog gebruikersvriendelijker en nog makkelijker voor de beginner dan een mc-303.

Haal m gewoon es door een goeie effectenbak!

http://www.vintagesynth.org/miles/xh322.shtml

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Neon Vomit
Je doet wel erg negatief over dat apparaat, de prijs kwaliteit verhouding is lang zo slecht nog niet!
En wie weet wordt ie over 20 jaar wel heel veel geld waard... (hij is trouwens erg moeilijk te vinden op de 2e hands markt)

Ik denk dat je gewoon met dit kastje moet leren omgaan, ok het beestje heeft dan geen midi maar dat zou voor de echte liefhebber van oud geluid niets uit moeten maken..
Bovendien is ie zeer portable en een echte eyecather voor een live optreden.
Verder is ie nog gebruikersvriendelijker en nog makkelijker voor de beginner dan een mc-303.

Haal m gewoon es door een goeie effectenbak!

http://www.vintagesynth.org/miles/xh322.shtml

Die had ik eerst ook.Ik heb de mijne weg gegeven aan de gene waar van ik m,n MS 10 kocht.Ik wist dat ze een klein kind had.Zijn dag ook weer goed en daarna van de centen van de MS 10 naar de mc donalds. :D

Prima analoge bak voor de sound engineer...

Prima analoge bak voor de sound engineer...

Origineel geplaatst door equate
Korg Poly-800
semi-analoog en Midi...maar daar is dan ook alles mee gezegd..
Voor de rest: niet leuk om te programmeren, lelijk, plastic, gewoon een gaar ding....

Semi analoog? :smeris:
Alleen de wave forms komen uit een chip de rest van de klank opwekking is helemaal analoog.
En dat hoor je echt wel!

Het is zeker geen makkelijk apparaat om te programmeren maar als je dat eenmaal onder de knie hebt kun je er prachtige analoge geluiden uit krijgen. :eureka:

Lelijk.. .tsja het gaat om de inhoud en wat er uit komt he...
Als je op het uiterlijk afgaat dan moet je een softsynth nemen en geen vintage synth.

Luister maar naar deze patches die ik gemaakt heb.
Ze komen 100% uit de Korg Poly 800 zonder effecten, EQ of wat dan ook.

Hybernation: https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?s=&postid=407726
Offspring: https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?s=&postid=407728

Zie deze thread voor meer info of reacties op de patch: * EIGEN SYNTHSOUNDS *

Attachments

• poly800r.jpg
    poly800r.jpg
    22,4 KB · Bekeken: 104
Okee,..ik heb een heeeeel goed idee.

Ik heb een busje,.. als jullie nou met z'n allen een datum prikken zal ik,.. op die datum,..
geheel kosteloos jullie waardeloze nepgear komen ophalen.
Maakt niet uit waar het is,.. ik verlos jullie graag van alle irritatie en frustratie.
Als het busje vol ligt met mc303's en je msq of poly800 past er niet meer in,.. offer ik me geheel onzelfzuchtig op en kom ik er gewoon op een andere dag nog es om.
Geen apparaat wordt uitgesloten,..solina,..cheetah,.. cr1000,..geen probleem
En speciaal voor dat allercrappigste MILES XH 322B apparaat van die arme smackos prikken we gewoon een aparte datum en rijdt ik nog een extra stukje om.
Geen probleem,..laat maar horen.

Groetjes,.. :duivels: :duivels: :duivels:

PS,..alleen die "idioot" met die AWE64 gold,..die moet m maar zelf weggooien!!!!

Back