Wat is het meest waardeloze apparaat wat je ooit hebt aangeschaft?

Akai S6000 (duur gekocht,en bijna 'gratis' moeten 'weggeven')
Roland CSQ-600 (had het enkel gekocht om mijn CR78 te syncen met 909-808 en de ander 10 drumcomputers die ik had,maar je moet het toestel in master gebruiken .)
ARP axxe,brol,gelukkig duur verkocht.
Studiomaster mengpanneel,enkel goed om soep te mixen,hahaha...
Akai MPC2000 (indien je volop in een song bezig was en je had geen sequence memory genoeg meer,begon die random de paterns te editeren,een ramp,zeker als je al 2 weken op het nummer bezig was)
Akai mpc2000xl,memory probleem opgelost,maar enfin....
Elektor formant,wat shit zeg(vco's en filter goed de rest is O (nul)) (geruild met een 808)

cakewalk sonar LE die bij de geluidskaart zat, wat een onmogelijk programma :r , doet precies wat je niet wilt, een beetje zoals microsoft word. Alhoewel het eigenlijk geen apparaat is toch het vermelden waard denk ik.

Phonic DFX256, een waardeloos multieffect apparaat met modderige reverbs, niet instelbare delays en een interface en uitstraling om van te huilen. Op de een of andere manier klinkt alles wat eruit komt somber, modderig en dof. Was wel lekker goedkoop, maar sinds ik een TC Electronic M-One XL heb staat 'ie in de doos.

Staat te koop overigens, interesse? :D

een soundcraft/conrad microfoon 19" mixer.

Wat een bagger apparaat.
Maakt precies om het half uur wat tikkende geluidjes , en af en toe komt er ook nog een russische zender door heen.

Wel cool dus voor een wereldontvanger/radio ;)

:erm: Dilemma:

'k Zou bijna zeggen dat m'n pc de meest waardeloze apparaat is, omdat 't VEEEELS te veel tijd opslokt.
Maar aan de andere kant heeft 't me ook redelijk wat voordelen opgeleverd..

:( Feit blijft: 't kost teveel tijd.

image-2.jpg

Origineel geplaatst door Eddy76
Creative labs AWE 64 Gold, isa geluidskaart, 64 mb memory en een speciale legering gebruikt in de connectors zodat er nagenoeg geen ruis zou zijn.

Er zijn altijd idioten die zo'n marketing-verhaal geloven (yours truly)

Geen ruis? aan me hoela! Ik kon door de ruis amper horen wat ik opgenomen had. De software die erbij kwam om de samples te laden was zo slecht. Ik herinner me dat het me 1 keer is gelukt om er een zelfgemaakte sample in te proppen, toen leerde ik heel snel het fenomeen latency kennen. bijna 1 seconde latency! ik heb nog geprobeerd om hier iets fatsoenlijks mee te maken, maar het was gewoon gods onmogelijke om hier een strakke track mee te fabriseren. Daarbij wist dit ding het nog voorelkaar te krijgen om midi zo slecht te syncen dat zelfs de metronoom niet strak was.

Haha, 64kB zul je bedoelen. Inderdaad een ruisbak. Ik had hem ook aangeschaft in de veronderstelling in 1998 een geweldige kaart te hebben. Geweldig voor games maar niet voor audio. Heb je wel eens de microfoon ingang geprobeerd? Dat is een fx kanaal, waar een russisch radio station niks bij is. Daar ontvang je zelfs radio Tokyo mee.
Wel van geleerd om ooit nog iets van Creative voor muziekale doeleinden aan te schaffen.
Het verbaast me dat alle goede fabrikanten zoals Ensoniq en Emu tegenwoordig onder de Creative groep vallen.

Yoonchi

Origineel geplaatst door Yoonchi
Haha, 64kB zul je bedoelen. Inderdaad een ruisbak. Ik had hem ook aangeschaft in de veronderstelling in 1998 een geweldige kaart te hebben. Geweldig voor games maar niet voor audio. Heb je wel eens de microfoon ingang geprobeerd? Dat is een fx kanaal, waar een russisch radio station niks bij is. Daar ontvang je zelfs radio Tokyo mee.
Wel van geleerd om ooit nog iets van Creative voor muziekale doeleinden aan te schaffen.
Het verbaast me dat alle goede fabrikanten zoals Ensoniq en Emu tegenwoordig onder de Creative groep vallen.

Yoonchi

Emu is de hoofdverantwoordelijke voor die kaarten zelfs. Er zit altijd een Emu chip op die dingen.

Tijdje geleden het idee gekregen om een POD achtig kloontje te kopen, de Behringer V-AMP 2 werdt het...
Nee, dit was zeker geen waardeloos apparaat. Ik vond het heel erg ok klinken, vooral voor de prijs.
Toen zag ik een aanbieding bij Musicstore Koeln: de M-Audio Black Box van 300 nogwat afgeprijst naar 111 Euro..
Leek mij een beter apparaat dan de Behringer qua naam, uiterlijk en adviesprijs.

Eenmaal in huis heb ik er een uur mee "gespeeld" en vervolgens vervolgens weer terug naar Duitsland gestuurd. Wat een vreselijk slecht klinkende effecten. Zo digitaal, goedkoop en onbruikbaar heb ik ze nog nooit megemaakt!
Dus voor wie er ooit over nadenkt om een Blackbox boven een V-Amp2 te verkiezen, wees gewaarschuwdt....

Hahaha,
De PMC-100, heb em nog.
Hier foto, incl stof.

Attachments

• dscf0700.jpg
    dscf0700.jpg
    42,4 KB · Bekeken: 94
ehm.... ff denken............tering......

dat is toch wel mijn macintosh performa 400!!!!.

oude takke pc 20mhz met 8mb ram.

je kan er niks mee maar alleen voor tekst verwerken is ie goed.

die macintosh heb ik trouwens bij een yamaha psr-500 keyboard gekregen.

dat keyboard is nu ook brak.......klinkt best goed maar kan al geen ritmes meer kiezen omdat de hjoudertjes van de printplaat afgebroken zijn:(

Origineel geplaatst door Hilltree
een soundcraft/conrad microfoon 19" mixer.

Wat een bagger apparaat.
Maakt precies om het half uur wat tikkende geluidjes , en af en toe komt er ook nog een russische zender door heen.

Dan had je zeker de demo versie :D

Back