Wat is het meest waardeloze apparaat wat je ooit hebt aangeschaft?

Haha :)

Beetje groot voor alleen maar een sequencer...

Gebruik op dit moment de 3 tracks op m'n XBase en
de 1 track op de Jupiter-6 Europa...

Momenteel wel genoeg, maar wel op zoek naar een
betere oplossing... waarschijnlijk een Schaltwerk...

Mvg.

CoolRunning

Yamaha QY100. Gekocht om mee op vakantie te nemen en zo op z'n batterijtjes muziek te kunnen maken onderweg. Zelfs Bill Gates zou failliet gegaan zijn in een vakantie van 2 weken om dat ding van z'n stroom te kunnen voorzien. Verder werkte de sequencer alles behalve zoals ik het wilde. Bij thuiskomst van m'n vakantie is hij niet lang daarna de deur uitgegaan.

Origineel geplaatst door shortwave
Goh... ik ben niet de enige... wat een prut-apparaat
:kont:

Inderdaad, jullie zijn niet de enige
Origineel geplaatst door Hover
MC-303
Een te hoog grooveboxgehalte. Bij aankoop besefte ik dat nog niet. Pattern-based spullen zijn helaas niet aan mij besteed.
Nu staat deze enkel stof te verzamelen. Verkopen, mja wat vang je daar nog voor. Misschien ooit eens ruilen voor iets 'anders' (voorstellen altijd welkom).

Intussen ben ik al lang verlost van dat 'ding' :duivels:

Na mn MC303 (die ik nu toch eens via een apparte midicontroller wil gebruiken als drumcomputer) nomineer ik mn Casio CZ3000 ... Wat een klote ding om te editen zeg! Met een geluid ben je gewoon uren lang bezig te editten via alle submenu's onder die paar druktoetsjes... Doe mij maar een knoppenbak!!

..had ik al gezegd Quasimidi Quasar???:D

Ha ha ik kan hem niet hard genoeg afraden..:stupid

Een SoundCanvas klinkt nog beter!!!

Origineel geplaatst door Bass
..had ik al gezegd Quasimidi Quasar???:D

Ha ha ik kan hem niet hard genoeg afraden..:stupid

Dat blijft toch een persoonlijke smaak (deze discussie is al 200x gevoerd).

Echt slechte apparaten heb ik nooit gekocht. Volgens mij komt dat ook omdat je via internet tegenwoordig alles te weten kan komen (demo's spec's e.d.) en je zo eigenlijk al weet wat je koopt.
Maar ik heb dan natuurlijk ook niet de meest unieke apparaten in mijn bezit.

En wat volgens mij mensen ook wel vergeten: goede apparaten kosten geld.

BOEHOE..

BOEHOE..

mc303.jpg

Wat HEEFT iedereen toch een HEKEL aan me!!

..en TOCH heeft iedereen me gehad!! ;)

Meest waardeloze apparaat

Meest waardeloze apparaat

Als je deze vraag begin jaren 80 had gesteld, dan wat het antwoord TR909, TR808 en TB303 geweest. In die tijd was je de bink als je een Yamaha DX7 of een Roland D50 had. Daar wordt nu toch wat anders tegenaan gekeken.

Mijn meest waardeloze apparaat vind ik toch de Behringer Edison Soundenhancer ...

ZO een shit ding ... nie normaal ...

Ik heb het eigenlijk nog nooooit gebruikt ... Rommel ...

maar ja ...

Greetz,
Bart

mijn meest waardeloze apparaat is een microfoon waarvan ik t merk eventjes niet weet. Met een frequentierespons van een telefoon zo ongeveer. Dynamiek van "Lek mich am tesj"

Ik vind de MC 303 niet zo slecht als jullie :) als ze het "synthgedeelte" eruit zouden slopen zou ie gelijk een stuk meer waard worden (als drumcomputer dus)

Origineel geplaatst door Pjotr G
Ik vind de MC 303 niet zo slecht als jullie :) als ze het "synthgedeelte" eruit zouden slopen zou ie gelijk een stuk meer waard worden (als drumcomputer dus)

Inderdaad en ik vond de arpeggiator ook best goed. Lekker uitgebreid en redelijk programmeerbaar.

Origineel geplaatst door bambamstudio
Voor mij is dat de drumcomputer (achteraf niet zo echt drumcomputer) de Roland CR1000.

cr1000_l.jpg

beetje ouwe topic OK, maar toch ff replyen:
mijn eerste drumcomputer was een cr-1000, ik heb hem nog steeds en in het begin vond ik het echt een rukding. maar eigenlijk komt vooral de clap altijd wel van pas. 't is geloof ik dezelfde kit als een tr-505. ik gebruik hem vaker dan je van zo'n lulding zou verwachten!

mijn meest nutteloze bak, pfoe was denk ik of de roland sh-2000 (geen cv laat staan midi en geen verstand om de cv-modden), of de jsq-60. beiden heb ik inmiddels verkocht. van de sh-2000 heb ik een beetje spijt nu ik weet dat je best makkelijk een midijack erin kunt plaatsen..

AKAI S-612 dan denk je te kunnen sampelen... maar ja, toch net niet. Van die gare 2.8" floppies erbij die in een floppydrive gingen die gewoon een 2 x een 19" unit opslokte.

Een sample per kant op die floppies... pff... 128Kb sample geheugen dat schiet lekker op als je verder alleen nog een Atari 1040Ste had staan en een Yamaha QY20 ;)

ST Audio/Hoontech DSP24 Value. Ik kon 3 weken niet normaal lopen omdat ik van pure aggressie, ergernis en frustratie tegen mijn deur aanschopte... :kont:

Wat een baggerding. Belachelijke cpu belasting, gratis interne distortion als ik vsti's gebruikte, veel hogere latency als belooft en ook nog continue random bsods.

St Audio: Ja, het probleem is bekend, maar slecht 1% van de gebruikers heeft er last van...
Ik: Flikker op! Hoe los ik dit op!
ST Audio: Koop een nieuwe pc.
Ik: Ik heb 'm net in een pc geprobeerd die precies voldoet aan jullie advies en nog steeds ellende
ST Audio: Tja, ik weet het ook niet. Ik weet hier uberhaupt niet zoveel vanaf. Er is iemand van ons die hier alles vanaf weet, maar die is op vakantie...
Ik: @#$%&*!

Eigenlijk wilde ik nog wel geld terugzien, maar mijn vrienden van Studio De Dijk wilden 'm niet terugnemen. Ik heb toen maar besloten om dat ding ter genoegdoening aan stukken te trappen. Ook al omdat ik vond dat ik 'm niet aan iemand anders kon verkopen.

Back