Patsen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door j0ris
Wat vind jij dan van mensen die wel koeien maar geen honden en katten eten? ;)

Origineel geplaatst door fjoesz
smaakvol
OK, consequentheid vind jij zeker geen vreselijk belangrijke eigenschap? :)

Origineel geplaatst door C738
Voor de rest geen problemen met vegetariers, tenzij ze me de kaas van het brood eten ;)
Die garantie kan ik niet geven, wat dat betreft kan je misschien beter vlees op je brood doen ;)

Chinezen bedoel je? Daar heb ik geen problemen mee. Die noemen zichzelf geen vegetariers. Ze mogen zichzelf wel carnivoren of omnivoren noemen, dat laatste alleen als ze ook groenten eten natuurlijk.-C-
Nee, ik bedoel jou. M'n punt is: iemand kiest er voor om geen koeien, varkens, honden en katten te eten, maar wel vis. Jij kiest er voor om geen honden en katten te eten, maar wel koeien, varkens etc. Wat is het verschil?

Origineel geplaatst door fuse
En zo denk jij volgens mij dus ook over mensen die op het materieel vlak aan het patsen zijn. Je veroordeeldt ze zonder ze echt goed te kennen.
Ik zag net als Arv inderdaad de link tussen patsers en vegetariers niet echt. Dus wel handig eigenlijk dat jullie daar mee kwamen, het is me nu duidelijk dat sommige mensen denken dat ik geen vlees eet puur en alleen om me superieur te voelen.

Maar afgezien van of je het er mee eens bent of niet, je kan een hoop redenen noemen om vegetarier te zijn. Gezondheid, mileu, schrijnende toestanden in de bioindustrie etc. Wat voor verheffende redenen zie ik over het hoofd om materieel te patsen?

OK, consequentheid vind jij zeker geen vreselijk belangrijke eigenschap? :)[/B][/QUOTE]

mensen die standvastig ende consequent zijn staan niet open voor vernieuwing en verbetering
beetje gaan zitten patsen met oude aannames die inmiddels niet meer valide hoeven te zijn zekers
tiesto is zo'n persoon bv.. consequent trieste baggerherrie maken :D

Origineel geplaatst door mc_kwok
Precies, en dat is precies waarom de gereformeerde kerk heel anders is dan de Rooms Katholieke kerk waar de paus onderdeel van uit maakt.

Predestinatie brengt alleen onzekerheid mee, geen patserij. Niemand wist zeker wie er naar de hemel ging. Nogmaals: ik probeer geen religieus punt te maken, maar een geschiedkundig punt. Wat werd er door de patstoor geleerd vroeger?
- Iedereen is zondig;
- Iedereen is gelijk;
- Niemand weet zeker of ie naar de hemel gaat.

Als dat geen stempel heeft gedrukt op onze manier van denken al die jaren, dan eet ik mijn schoen op. :D

Opvallend is trouwens dat volgens mij de meest succesvolle draad op het forum een "pats" thread is...studio annex crib (deel 1-10 ondertussen). ;)

Ehhh...
Effe ho, zeg...
Dat predestinatie gedoe is nou juist zo lekker protestant/gereformeerd.
Wat heeft de pastoor er dan mee te maken?
Die speelt toch voor dat Roomse elftal?

Even ter leringe en de vermaak...
Dat predestinatie gedoe ontstond over de alwetendheid en almacht van God. God weet al wie er ooit gaat zondigen. Zodanig weet hij ook wie er in de hemel gaat komen. Sterker nog, hij laat het toe dat de zondaar zondigt. Dus kan hij door tekens aangeven wie er door hem is uitgekozen om gered te worden en wie niet. De goeden krijgen ook al het goede op aarde, de slechten zullen hier en in het hiernamaals lijden... Hoe komen ze er op...

Jeetje, zeg.
Moet ik even twee uur lesgeven, schrijven ze gelijk een hele thread vol :)

Wout

Voor de rest geen problemen met vegetariers, tenzij ze me de kaas van het brood eten ;)

Dan kan je ze nog altijd wijzen op het feit dat kaas ook niet vegetarisch is. Waar komt het stremsel vandaan?

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Dan kan je ze nog altijd wijzen op het feit dat kaas ook niet vegetarisch is. Waar komt het stremsel vandaan?
Er is ook puur vegetarische kaas hoor Wout (zonder dierlijk stremsel dus). Kan je zelfs bij de C1000 kopen.

Wout

Kaas is niet veganistisch, wel vegetarisch..

Waar komt het stremsel vandaan?

Wout

uit de maag van lieve kleine jonge kalfjes :)

-C-

Nee, ik bedoel jou. M'n punt is: iemand kiest er voor om geen koeien, varkens, honden en katten te eten, maar wel vis. Jij kiest er voor om geen honden en katten te eten, maar wel koeien, varkens etc. Wat is het verschil?

Het verschil is, dat ik het heb over mensen die zich vegetarier noemen en toch vis eten.
Dat is net zoiets als firefox op je windows XP bak gebruiken als browser in plaats van microsoft internet explorer omdat je de pest aan microsoft hebt, maar ondertussen dus wel XP draaien...

snaptu?

;)

-C-

Er is ook puur vegetarische kaas hoor Wout (zonder dierlijk stremsel dus). Kan je zelfs bij de C1000 kopen.

Natuurlijk is die er, maar die heb ik niet op m'n brood, waar die vegetarier het van af wil eten, dus... :D

@Damian:
Het stremsel komt uit de maag van het kalf, dat dan eerst even geslacht moet worden...
Behalve dat m'n vrouw een kaasspecialiteitszaak heeft, ben ik ook bijna 20 jaar vegetarier geweest.
Vandaar mijn lans voor het begrip 'vrije keus'.
Ben geen vegetarier meer, want ik miste de spekjes in de andijvie-stamppot zo...

Terug naar het patsen!
Ik mis nog steeds het begrip onverschilligheid in het verhaal.

Wout

@Damian:
Het stremsel komt uit de maag van het kalf, dat dan eerst even geslacht moet worden...

w00t.. dat is shocky information..hmmm
isthatso.gif

Ehhh...
Effe ho, zeg...
Dat predestinatie gedoe is nou juist zo lekker protestant/gereformeerd.
Wat heeft de pastoor er dan mee te maken?
Die speelt toch voor dat Roomse elftal?

Ja, het ging me om de onwijs-leuke-woordspeling (patstoor). Maar je hebt wel gelijk natuurlijk :koffie:

Origineel geplaatst door Alexander
Ontopic:

Ik heb van mijn vegacommunie de gezondste pens en de geilste tattoos! Verder heb ik een lans waar veel vrouwen van flauw vallen. Iedereen in een Rock and Roll outfit is een beetje gay, maar daar maken wij ons niet druk om, want Henk van Turbonegro zegt dat dat best wel stoer kan zijn.

Oengahh!!!
yesch.gif

Natuurlijk is die er, maar die heb ik niet op m'n brood, waar die vegetarier het van af wil eten, dus... :D
Dat is wel slim van jou inderdaad :)

Het verschil is, dat ik het heb over mensen die zich vegetarier noemen en toch vis eten.
Wat je eigenlijk zegt is: "vegetariers" verliezen het recht om zich superieur te voelen door vis te eten! En ze zijn hypocriet bovendien!

Maar.... ze eten nog steeds mooi wel veel minder beestjes dan jij, dus mogen ze zich lekker nog steeds wel superieur voelen! :D OK, de "echte" vegetariers staan daar weer boven dan, en die worden weer overtroffen door veganisten... een leuk voorbeeld van patsen!

Maar als je eetgewoonten weinig met patsen te maken hebben, slaat jouw probleem met vis etende vegetariers nergens op natuurlijk. Behalve dan dat de benaming niet helemaal klopt, maarja lekker belangrijk.

Ik ben er nu wel over uitgeleuterd denk ik :)

Origineel geplaatst door Alexander
Grappig dat vleeseters het meeste te melden hebben over vegetarisme.. terwijl het de vegafolks die ik ken geen rat's aars kan schelen wat iemand vreet!
Dat komt dus blijkbaar omdat die vleeseters het als een vorm van patsen zien.

Wat je eigenlijk zegt is: "vegetariers" verliezen het recht om zich superieur te voelen door vis te eten! En ze zijn hypocriet bovendien!

Wat ik zeg is dat ze zichzelf geen vegetarier kunnen noemen omdat ze dieren eten

Maar.... ze eten nog steeds mooi wel veel minder beestjes dan jij, dus mogen ze zich lekker nog steeds wel superieur voelen! :D OK, de "echte" vegetariers staan daar weer boven dan, en die worden weer overtroffen door veganisten... een leuk voorbeeld van patsen!

Als je naar je gebit kijkt, heb je tanden om mee te snijden (snijtanden) en tanden om mee te malen (kiezen).
Dit type gebit komt voor bij omnivoren. Ik vind het niet eten van vlees tegennatuurlijk. Mensen die dat doen slikken vaak een leuk setje vitaminepillen erbij omdat ze zich anders kut gaan voelen door bijvoorbeeld te weinig vitamine B.

Maar als je eetgewoonten weinig met patsen te maken hebben, slaat jouw probleem met vis etende vegetariers nergens op natuurlijk. Behalve dan dat de benaming niet helemaal klopt, maarja lekker belangrijk.

Ik ben er nu wel over uitgeleuterd denk ik :)

Mijn eetgewoonten zijn gebaseerd op wat lekker en voedzaam is, niet op wat andere mensen denken...

"owww... eet jij SPRUITJES?!?!?! gatverdamme dat dóe je toch niet?! spruitjes zijn zó 2005 zeg..."

Ik ben ook uitgeleuterd hierover...

...

hm

...

hardware vs software discussie, iemand?!

-C-

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back