Het belangrijkste van deze wijziging is dat we nu veel makkelijker kunnen wijzigen. Nog niet alle zaken functioneren naar behoren en over kleurtjes zullen we het nooit eens worden, maar we doen ons best.
Ik zou zeggen, post je opmerkingen in dit Feedback forum met als begin van het onderwerp: [Synthforum 2.0]
Nou, als dat dan mag...
...dan allereerst mijn complimenten! Okee, lay-outtechnisch ga ik een paar opmerkingen hebben (maar zo gaat dat altijd; wie zelf een keer een webpage ontworpen heeft, weet dat je je al snel blindstaart op ideeën die je na 'publicatie' alleen zélf leuk en handig blijkte vinden

), maar ten eerste dat er überhaupt zoveel tijd in is gestoken, en ook gewoon alle verbeteringen: er is ontzettend veel opgeschoond (allerlei vage en onhandig links weg, overgebleven stukjes Engels eruit, enz.), verhandigd (gebruikersoptiesmenu is duidelijker, die quick posts onderaan, enz.) en vast allerlei dingen onder de motorkap waar ik actief weinig van merk (maar misschien minder irritatiemomentjes

). Het uiterlijk is nog even wennen, maar dat is altijd zo. Ik heb nu een nieuwe lay-out bij mijn Yahoomail, die ik in het begin ook lelijk en onhandig vond, maar ik heb het toch maar even aangekeken, en zie nu (bijna) alleen nog maar voordelen (bijna: ik zou bijvoorbeeld graag mijn adresboek op achter- i.p.v. voornaam kunnen sorteren...). Komt hier vast ook.
Maar toch een paar dingen die me nu opvallen en waarschijnlijk niet zo snel gaan wennen:
- Achtergrond. Hetzelfde als alle anderen: te licht. Niet dat dat nou zo donker moet zijn, maar net een tikje minder wit (bijvoorbeeld #fcfcfc al) is zóveel prettiger voor de ogen. Andere mogelijkheid: hier ee gebruikersoptie van maken? Dat heeft alleen maar een cookie nodig (of veel beter nog: het wordt mee opgeslagen in de gebruikersdatabase; dan ben je niet elke keer je instellingen kwijt én is het op elke computer hetzelfde voor je) en zulke custominstellingen worden altijd enorm gewaardeerd. Want als je het nu net wat donkerder maakt, dan komt daar vast ook weer discussie over.
- Verschillende vakken op de voorpagina: het zou fijn als er wat kleurverschil was tussen een vak en de standaardachtergrond! Nu is het net alsof er willekeugi wat lijnen tussen teksten staan (vakkaders), wat chaotisch overkomt. Bijvoorbeeld de achtergrond zoals bij reply-en: hier is het veel duidelijker! En mocht er al kleurverschil zijn: dan is blijkbaar veel te subtiel voor kleurenblinden!
(en als dit ook bij de gebruikersopties zou kunnen komen, dan was dat helemaal briljant!)
- Lijst posts op de voorpagina (is ook al door anderen gezegd): waarom staan er zo weinig posts? Ik ben niet continu op SF en vind het érg handig als er wél veel posts staan (zoals het eerst was); met die tien posts van nu ben ik weinig. Dat maakt het veel lastiger om te zien wat er gebeurt en is dus wat mij betreft niet stimulerend om SF te bezoeken; eerder omgekeerd! Aangezien dit toch onderaan de frontpage staat (geen content meer eronder): wat is er op tegen om hier de laatste vijftig posts neer te zetten, i.p.v. de laatste tien?
- Nogmaals voorpagina (en ook al vaker gemeld): het zou handig zijn als de lijst wat breder was of het lettertype kleiner; nu is het best snel dat posttitels meer dan een regel in beslag nemen = niet goed voor de leesbaarheid en overzichtelijkheid.
- Wederom voorpagina, marktplaats: ook hier dat met die lettergrootte, maar hier dat het ervoor zorgt dat veel titels worden afgekapt; erg onhandig! (nu bijvoorbeeld: "Roland Juno 106 en..." - terwijl in die thread toch ook mooi nog een Waldorf Pulse verkocht wordt!) En een kleinigheidje: bovenaan de vakken met marktplaatsvraag en -aanbod staat nog "Title, Username, & Date" (zoals overal bovenaan overzichten van threads), terwijl er in feite natuurlijk alleen een titel te lezen is. Dat regeltje kan dus weg (en daarbij: waarom is dit in het Engels?).
- Tenslotte de smileys: volgens mij staan ze nu willekeuriger door elkaar (in het vak rechts bij reply-en) dan in de oude versie; enige reden waarom dit veranderd is?
Dit is allemaal bedoeld als opbouwende kritiek uiteraard; zie maar wat jullie ermee doen.

Ennuh, zoals ze niet zeggen in Engeland: houd op naar goed werk!