Hedendaagse elektronische muziek down the shithole

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
z

maar goed, liquidthrust kan nutuulk best iets signaleren waar 'ie zelf niet 1-2-3 iets aan kan doen nutuulk...
het proberen moet nutuulk uiteraard wel ff...

Precies en zo hebben we het nu eenmaal. Iedereen blijft ontwikkelen maar om een impact gevoel op de media te kunnen veroorzaken is het hard werken en niet iedereen wil en kan.

En vergeet dit niet: waar blijft het woord "genieten"? Dat doen we allemaal voor. Sommigen genieten van de muziek die kant en klaar wordt opgeleverd door de radio/TV/beatport en sommigen willen juist kwaliteit horen, muziek die je aanraakt, waar je op kunt dansen.

Helaas is het laatste punt als een sociaal gebeuren niet zo, de grote massa gaat naar de clubs om wat te drinken en chatten (dansvloer leeg en jij en ik zijn de enige gekken die staan te dansen) of je moet via-via-mond op mond reclame vragen aan andere mensen die ermee bezig zijn wanneer is de maandelijkse/jaarlijkse evenement om naartoe te gaan. Dus de lokale clubs zullen geen speciale italo-disco avond organiseren voor de 10 mensen die er nog bezig zijn en voor de grote zenders als je geen mooie barbie's op tv laat zien of gespierde mannen met tatoo's, vergeet het maar.

"...the world we live in and life in general..."

:doei:

Misschien moet je eens verhuizen naar de grote stad Pablo:D

Misschien is het ook zo... :(

Ik ben in de randstad vaker dan jullie denken, maarja... hahaha...

De uitspraak van "verhuis naar de grote stad" hoor ik zo vaak... Als mijn andere twee huisgenoten ooit ook zouden kunnen en willen :eureka:

Voor de Moby hater in deze draad.

Precies en zo hebben we het nu eenmaal. Iedereen blijft ontwikkelen maar om een impact gevoel op de media te kunnen veroorzaken is het hard werken en niet iedereen wil en kan.

En vergeet dit niet: waar blijft het woord "genieten"? Dat doen we allemaal voor. Sommigen genieten van de muziek die kant en klaar wordt opgeleverd door de radio/TV/beatport en sommigen willen juist kwaliteit horen, muziek die je aanraakt, waar je op kunt dansen.

Helaas is het laatste punt als een sociaal gebeuren niet zo, de grote massa gaat naar de clubs om wat te drinken en chatten (dansvloer leeg en jij en ik zijn de enige gekken die staan te dansen) of je moet via-via-mond op mond reclame vragen aan andere mensen die ermee bezig zijn wanneer is de maandelijkse/jaarlijkse evenement om naartoe te gaan. Dus de lokale clubs zullen geen speciale italo-disco avond organiseren voor de 10 mensen die er nog bezig zijn en voor de grote zenders als je geen mooie barbie's op tv laat zien of gespierde mannen met tatoo's, vergeet het maar.

"...the world we live in and life in general..."

:doei:

Had ergens een interview meegepikt van Aeroplane. Hij zei ofwel 20.000 mensen teleurstellen door spacey nu-disco te draaien, ofwel ga ik die groep van 100 man die er voor mij zijn blij maken. Aan de andere kant kan ik ook 100 man teleurstellen en 20.000 man blij maken door zware electro te spelen.

Hij zal gelijk hebben maar hij mag dat ook zeggen nadat hij meer dan 20 jaar in de industrie heeft gezeten en een grote naam heeft opgebouwd. Dus ja, na al de commerciële succes is hij rijk genoeg om nu te zeggen dat hij moe is van wat er nu in de muziek gebeurt en dat hij zijn laatste album in zijn huis heeft gedaan, en tegelijkertijd vergeet niet dat Moby niet meer een hype is zoals in de tijden van "Play".

Dat soort uitspraken mag een beginner/stromende muzikant niet zeggen, zo kom je niet naar buiten.

Heb je ergens wel een punt ja. Maar waarom mag kunst niet belangrijker zijn dan marketing? Het gaat toch om wat je graag doet?

Maar waarom mag kunst niet belangrijker zijn dan marketing? Het gaat toch om wat je graag doet?

Zeker, maar ergens hebben beide instanties elkaar nodig. We zijn geen Joan Baez die uit protest en puur om principe op het gras een lied spelen voor de toeschouwers :D

Er is wel hoop: de clubs bestaan, blijven open voor een lege dansvloer. Patrick Cowley en zijn kamp zijn helaas niet meer in deze wereld... De crisis is op het diepste punt...

"I can sense it/ some/ thing important is a/ bout to happennn..."

Pff was italo maar terug mainstream, kwestie van verandering ofzo. Kan Lil Wayne z'n kutkop niet meer zien.

Hij zal gelijk hebben maar hij mag dat ook zeggen nadat hij meer dan 20 jaar in de industrie heeft gezeten en een grote naam heeft opgebouwd. Dus ja, na al de commerciële succes is hij rijk genoeg om nu te zeggen dat hij moe is van wat er nu in de muziek gebeurt en dat hij zijn laatste album in zijn huis heeft gedaan, en tegelijkertijd vergeet niet dat Moby niet meer een hype is zoals in de tijden van "Play".

Dat soort uitspraken mag een beginner/stromende muzikant niet zeggen, zo kom je niet naar buiten.

Ik denk (persoonlijk) dat hij dit gezegd heeft als een gevoelsmens/artiest, feit dat hij nu voldoende geld heeft en een toch niet onbelangrijke muzikale carrière heeft "gehad" geeft hem wel het platform om zijn gevoel kenbaar te maken.
(zelf niet echt een volger van zijn muziek ben trouwens.... op GO na dan ook geen enkele plaat van hem heb) *op een verdwaalde 12" na dan :)

Had ergens een interview meegepikt van Aeroplane. Hij zei ofwel 20.000 mensen teleurstellen door spacey nu-disco te draaien, ofwel ga ik die groep van 100 man die er voor mij zijn blij maken. Aan de andere kant kan ik ook 100 man teleurstellen en 20.000 man blij maken door zware electro te spelen.

Uitgenodigd en gekomen naar het verkeerde feest dus. Zowel de artiest als de organisatie van het feest hebben dan een plank voor hun hoofd.

Je moet eens kijken wat Prince doet: het tegenovergestelde van Madonna die 'r kont elke kant opdraait om maar "mee" te zijn het het heden. Wat doet Britney? Kleuters laten strippen om maar te shockeren?
Prince verkoopt elke keer uit in België en ik wed dat de gemiddelde topic lezer zijn laatste 5 cd's niet eens kent. Enkele optredens geleden kreeg je zijn laatste CD bij een krant gratis erbij.
Hij is de commerciële kant al beu sinds ie WB de rug toe keerde. En er 'slave' op zijn kaak stond. Dat was al VOOR ie zich "lovesymbol' noemde. We spreken 90's.

ach, er was ook best wel een zooi prut italo die bijna net zo slecht klonk als een gemiddelde GS/GM midi file...

Ik wil z'n haar!

Edit: en een Casio!

Edit: Kaaszio*

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back