Hedendaagse elektronische muziek down the shithole

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

liquidthrust

Onverbloemd
Wil hier wat meningen verzamelen over het feit.

Ik heb dus vrij veel moeite om aparte interessante artiesten te vinden tegenwoordig. Nu is het niet de bedoeling om hier wat video's neer te gooien van aparte interessante artiesten, maar discussieer het onderwerp gewoon maar helemaal kapot. Had er vroeger minder problemen mee.

Ik ben niet tevreden met pakweg 95% van elektronische muziek tegenwoordig. Lijkt best wel veel, is het ook desondanks het feit dat ik me rot zoek naar degelijke artiesten die op z'n minst een beetje anders klinken. Ik heb m'n bronnen waar ik nog heel vaak kwaliteit vind, maar je kan wel een streep trekken dat het enkel en alleen slechter word, vooral wat betreft mainstream elektronische muziek. Ga ik naar de ondergrond dan vind ik misschien 2 van de 30 artiesten goed. Op beatport ga ik LIJSTEN af voordat ik kwaliteit vind. What's going on, waar zit dat talent in godsnaam?

Ik geef de schuld aan luiheid wat betreft het maken van muziek, en toegankelijkheid. De mystiek is ook voor een groot deel verdwenen, en het word meer en meer technisch. Dit komt van een 24-jarige. :kimono:

Als jij akkoord bent, waar geef jij dan de schuld aan?

Welcome to the world.
24. Nog 8 jaar en je bent nog veel kritischer.
Ik moest je post 3 keer lezen en lees frustraties. Je muzieksmaak verandert met ouder te worden. Moest ik ook merken, zelf.
En als je iets slecht genoeg hoort kan het nog redelijk worden.
Ik luisterde i de 80s en 90's altijd naar house op de radio. Tot dat plots allemaal shit werd. Plat. Voor tieners. Je leert ook wel dat er nummers zijn die over 5 10 20 jaar nog kunnen boeien en anderen maar weken.
Kwaliteit zoeken is deel vd fun. Good old time dj s deden dat jarenlang.
Probeer eens spotify. Lees OOR. Google rond. De wereld is veel groter dan fokkin' beatport. Ik heb daar ooit 1 nummer gekocht omdat itunes het niet had. Ik vond er niks goed in heel die software.
De jacht is soms beter dan de vangst. Muziek ontdekken is een passie. Lees boeken, ontdek links naar gelijkaardige dingen die je goed vindt. Het leven wordt dan een feest. Heerlijk!!

Goeie groep gevonden? Google via wikipedia hun leden, hun solo spul. Kijk op platenbeurzen in de bakken naar titels die ook nog in je bak zitten met muziek die je goed vindt. Lees boeken. Check whosampled. I can go on and on.

er komen steeds meer mensen bij die denken 'muziek' te kunnen maken en daarbij zijn de mogelijkheden om dit te doen steeds gemakkelijker en goedkoper (/gratis) geworden... gewoon zelf op onderzoek uit gaan naar muziek die je aanstaat, er is niets of niemand die een presenteerblaadje aan je verschuldigd is nutuulk...

Nja in het algemeen, de mystiek is gewoon verdwenen van het maken van elektronische muziek. Vroeger had je professionele artiesten, en iedereen liet die artiesten hun gang gaan. "Wat ik hoor is fantastisch, maar hoe ze het doen dan heb ik geen benul van!" Dat is de oorzaak in mijn opzicht. Iedereen weet hoe en wat, en we kopiëren mekander maar (ik doe het ook in zekere mate, daar niet van). Koop een issue van FutureMusic en je bent vertrokken om de volgende Avicci, (of hoe je die vervelende lul z'n naam ook spelt) te worden. Ik mis integriteit, en intellect. Gevoel, en het idee alsof diegene die het heeft gemaakt er 6 maanden aan heeft gewerkt. VAKMANSCHAP. Los daarvan, cults, waves, gemeenschappen, allemaal door nieuwe boeiende stromingen zoals in de jaren 80 en 90.. Hebben wij nu echt alles al gehad? Er moet een nieuw en exotisch instrument op de markt komen zodat er een nieuwe stroming kan ontstaan. Inderdaad Klinkske, frustratie. Ik verveel me want er is niets meer dat me wegblaast. Heb meer dan de helft van mijn leven doorgebracht op academies, dus ik ben van het "actie reactie" principe, zoals in de hele kunstgeschiedenis. Ik ga lekker dwars liggen doen als het mij niet zint, net of ik de volgende Kandinsky ga worden.. Ik wil gewoon verandering! Alles klinkt me ook te perfect tegenwoordig. Onperfect is perfect! Perfecte snares, perfecte kickjes, perfect ritme, ideale padje eronder. Allemaal mooi en lekker en tot in de punten afgewerkt tot het niet meer menselijk is, hop compressor erop, al het leven eruit zuigen, en off to mastering en nog es verkracht worden. "Hoe gemaakt? Ahja met Pro Tools he, Ik werk ook met Pro Tools".. "We klinken wel hetzelfde moet ik zeggen, hm jaa. Ik gebruik gewoon de standaard effecten, ja ik ook hoor"

Laatst gewijzigd:
Gewoon goed zoeken, kritisch zijn is prima.

Gewoon goed zoeken, kritisch zijn is prima.

Doe ik, en ik vind ze. Maar het is triest!

dansmuziek zit idd weinig tot geen intel in, da's gewoon recht toe recht aan dampende sex voor de oren, gespitst op de laagste TSJAKKA's!...

Heb het dan ook eerder op het verrassingselement, ineens een gitaar gebruiken in techno track. Vreemd concept inderdaad, moet lukken als je weet van aanpakken. :P Dat vind ik intellect, gewoon iets dat slim in elkaar zit.

Template house: weapons of choice sylent, NEXUS en Vengeance / Loopmasters
Zeer vervelend en voorspelbaar allemaal i.d.d., het ligt niet aan jou :D

Het ligt sowieso niet aan jou inderdaad.
Het is nou eenmaal zo dat de meeste muziek kopiëren van eerder succes boven experimenteren en originaliteit trekken. Overigens is dit in meer dan alleen elektronische muziek.

Template house: weapons of choice sylent, NEXUS en Vengeance / Loopmasters
Zeer vervelend en voorspelbaar allemaal i.d.d., het ligt niet aan jou :D

Ik word wild jongen, echt waar. Ik ben zo'n abnormaal grote muziekliefhebber om dan te zien waar het allemaal naartoe gaat, 't is gewoon niet gezond voor me! Zal me erbij moeten neerleggen zeker. :erm: Heb nu al het ouwe lul syndroom, wat gaat het geven binnen 20 jaar. Allemaal Skrillex kutzooi x 1000

Het is net hoopvol dat je iets anders wil doen. Doe het dan. En blaas ons weg...
Daft punk trekt chic vanonder het stof en we moeten hen verafgoden. Tja ik zal het dan vast ergens missen want ik vind die lp flink saai.
Nu kwijlen we allemaal op analoog en boost vinyl ( of zijn we alweer over de top)
Mensen willen voortdurend iets anders en als dat er niet is gaan we gewoon terug in de tijd.
Misschien moet je steeldrum sound combineren met 808 beats en tibetaans gezang door een vst thrash filter met een laag varkensgekrijs. Ik luister :)

Het is net hoopvol dat je iets anders wil doen. Doe het dan. En blaas ons weg...
Daft punk trekt chic vanonder het stof en we moeten hen verafgoden. Tja ik zal het dan vast ergens missen want ik vind die lp flink saai.
Nu kwijlen we allemaal op analoog en boost vinyl ( of zijn we alweer over de top)
Mensen willen voortdurend iets anders en als dat er niet is gaan we gewoon terug in de tijd.
Misschien moet je steeldrum sound combineren met 808 beats en tibetaans gezang door een vst thrash filter met een laag varkensgekrijs. Ik luister :)

hahaha, een thrash filter. Nog een mooi voorbeeld. Daft Punk heeft altijd op de voorgrond gestaan wat betreft "innovatie" (lelijk woord). Nu gaan ze disco terugbrengen. Dat wilt toch genoeg zeggen? Als je wilt innoveren maar gewoon alles van 40 jaar terug gaat halen. We've hit a wall. Hetzelfde met mode, al dat eighties oversized B.A. Baracus goud aan onze vrouwen.

Ik ga gewoon lekker jaren 90 house maken met grootmoeders recept, dus ik ga niet echt innoveren.. eerder het 'homecooking' principe, omdat ik me er goed bij voel en het is mn favo muziek.

Misschien moet je de jazz induiken :)
Ik vrees wel, dat hoe meer inzicht en kennis je hebt, hoe meer je analyseert ipv geniet van muziek. En als je doorgrondt, is het te makkelijk?

Ik begrijp ook niet waarom mijn collegas allen naar tommorowland willen. Het boeit me geen reet.
Tienduizenden voor netsky op pukkelpop vorig jaar. Ik dacht " ik voel niks man, waar zit die feel, die laatste domme noten in zijn tracks durf ik niet te spelen als ik iets maak wegens infantiel"
Collega met studio zei dat 85% vd mensen dom zijn en goede echte muziek niet begrijpen.
Ik snap zijn punt als ik zie wat er op tv speelt en wat kijkers blijkt te lokken. Maar zijn referentie groep als het ging om "goed bezig" vond ik ook maar kut. Haha ik ben een vd 85 % en hij heeft een dikke nek ;)

Misschien moet je de jazz induiken :)
Ik vrees wel, dat hoe meer inzicht en kennis je hebt, hoe meer je analyseert ipv geniet van muziek. En als je doorgrondt, is het te makkelijk?

Ik begrijp ook niet waarom mijn collegas allen naar tommorowland willen. Het boeit me geen reet.
Tienduizenden voor netsky op pukkelpop vorig jaar. Ik dacht " ik voel niks man, waar zit die feel, die laatste domme noten in zijn tracks durf ik niet te spelen als ik iets maak wegens infantiel"
Collega met studio zei dat 85% vd mensen dom zijn en goede echte muziek niet begrijpen.
Ik snap zijn punt als ik zie wat er op tv speelt en wat kijkers blijkt te lokken. Maar zijn referentie groep als het ging om "goed bezig" vond ik ook maar kut. Haha ik ben een vd 85 % en hij heeft een dikke nek ;)

-DIT- :halleluja We zitten op dezelfde golflengte

Laatst gewijzigd:
Er wordt méér goede muziek gemaakt dan ooit, alleen al omdat er nog nooit zo veel muziek gemaakt wordt. Je moet alleen ook beter zoeken om het te vinden. De tijd dat je "A forest" en "Blue Monday" gratis en voor niks op de radio voor je kiezen kreeg hebben we al lang achter ons gelaten.

Maar als je gewoon eens een avondje wijdt aan het luisteren naar muziek op clone.nl en Intergalactic FM, alle koele nummers en artiesten opzoekt op YouTube en dan daar weer doorklikt naar gerelateerde muziek.

Dit is echt het perfecte tijdperk voor de muziekliefhebber. De meest obscure muziek opeens op een presenteerblaadje.

Er wordt méér goede muziek gemaakt dan ooit, alleen al omdat er nog nooit zo veel muziek gemaakt wordt. Je moet alleen ook beter zoeken om het te vinden. De tijd dat je "A forest" en "Blue Monday" gratis en voor niks op de radio voor je kiezen kreeg hebben we al lang achter ons gelaten.

Maar als je gewoon eens een avondje wijdt aan het luisteren naar muziek op clone.nl en Intergalactic FM, alle koele nummers en artiesten opzoekt op YouTube en dan daar weer doorklikt naar gerelateerde muziek.

Dit is echt het perfecte tijdperk voor de muziekliefhebber. De meest obscure muziek opeens op een presenteerblaadje.

Precies, Clone vind ik een zalige site. Zelfde met Flexx, maar die hebben moeten opdoeken helaas :erm: Als ik obscure nieuwe italo releases wil vinden dan ga ik naar clone. Ja je moet gewoon heel veel zeven, het grootste probleem is gewoon het aanbod vrees ik. Ik zoek veel via last.fm naar gerelateerde artiesten, zo kom ik er ook. Als ik uit een lijst van 3000 artiesten moet gaan kiezen.. ik doe m'n best! Er word echt wel nog goede muziek gemaakt. Ik heb een probleem met hetgeen dat populair word maar gewoon zo plat klinkt. Al dat onwaardig lof. Terwijl er zo veel goede artiesten zijn die echt wel iets nieuws op de tafel leggen, maar er word gewoon overheen gekeken. Dit had je in elk decennia, maar toch niet zo erg als tegenwoordig denk ik. Dus het heeft gewoon te maken met het feit dat 85% van de bevolking idioten zijn zoals klinkske zegt?

Spotify en dan oor volgen is heel makkelijk zo eens wat fris dat je nog nergens hoorde. Mental note: meer checken door mezelf :)
Ik was de daw en vst ook beu. Ben analoge hardware aan t inslaan als een verwend rotjong. Knoppen draaien en mezelf te pletter amuseren.
Ik gebruikte met maschine trouwens al amper samples. Een kick en wat percussie. De rest uit mijn muziekbib met was vst die geen presets waren. Dat klonk niet zo vet (ahum kuch) als de radio maar was tenminste mijn shit en niet die van een sample pakket. Je kan nu zelfs midi noten kopen, plak er een sound op, muisje klik links en rechts en wauw wat een track. Wie maak je dan blazen wijs? Jezelf toch?
Waardeloos.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back