Wat vind jij rotvervelende muziek?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

liquidthrust

Onverbloemd
Beschrijf het eens :kimono:

Moeilijke muziek om het moeilijk doen. Beter kan ik het niet omschrijven. :P

De meeste moderne country, en vooral hedendaagse "country-rock" en "country-pop". Het is meestal gruwelijk middle of de road, en onderwerpen worden aangesneden met de typische Amerikaanse kortzichtigheid... Krijg ik echt verkeerde jeuk van.

Maar er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld sommige Lady Antebellum tracks zijn absoluut fantastisch. En oudere country, zeg jaren 50-70 zit natuurlijk tjokvol met fantastische artiesten en muziek.

Mvg.

CoolRunning

reggae. Waarschijnlijk ben ik de enige, maar ik kan daar helemaal niks mee.

Moeilijke muziek om het moeilijk doen. Beter kan ik het niet omschrijven. :P

Dat heb ik progressieve rock soms, alhoewel ik er graag naar luister.. maar soms liggen ze me echt wat te veel artsy te doen. :D

Typische Stock Aitken & Waterman achtige DX7 kapotgemepte overgespeelde Sky radio eighties na-zware-kutdag-opt-werk pop nummers voor mij. :okdan: En autotune.. klik..klik...klik..klik.. MEEN JE NIET... klik...gezeikkk...klik...klik... NOG ES?!.. klik..klik

reggae. Waarschijnlijk ben ik de enige, maar ik kan daar helemaal niks mee.

Nee hoor :)

Maaruuuuuuuuuh, zodra er een jembe in voorkomt pak ik m'n vuurkorf alvast. Die Saint Germain kneut mag van mij met band en al de vuurstapel op. De meeste jurkenmetal ook. Nederlandse bandjes gevormd om een singersong dude mogen van mij ook een fataal busongeluk krijgen. Behalve Dick Trom uh ik bedoel ik weet zijn naam niet meer... want die is grappig.

Typische Stock Aitken & Waterman achtige DX7 kapotgemepte overgespeelde Sky radio eighties na-zware-kutdag-opt-werk pop nummers voor mij. :okdan: En autotune.. klik..klik...klik..klik.. MEEN JE NIET... klik...gezeikkk...klik...klik... NOG ES?!.. klik..klik

Ja maar... originele SA&W tracks hebben toch wel wat vind ik :D Guilty pleasure etc.!

mvg.

CoolRunning

Singer/songwriter geneuzel, inderdaad autotune, ongeveer 95% van de commerciële R&B en hiphop, die trens/pop deuntjes die zo hard lopen te ducken dat het klinkt alsof er een ventilator voor de speaker staat, experimentele / moeilijke jazz.

ik denk dat ik te oud ben geworden voor Regi en zijn shit. In de 90's kocht ik dat en speelde 't met plezier op feesten en fuiven. Dat is echt voorbij.
Onlangs hoorde ik op een forum nog een top40 track in wording -waar men over vroeg wat er nog aan schorde - ik dacht met mijn dj oren 'maak iets nieuws, dit is shit'
autotune op stem is echt iets waar enkel Cher mee wegkwam in de 90's. STOP ERMEE :)

van die Ali B bep-bep-bep-uuh eh bep-bep-bep-bep duuhh bep-bep-bep-rap . Nou al veertig jaar stilstand ! types.

Verder niet veel mis met rap en hiphop hoor

van die sneue 'singer-songwriter' types.....

jazz heaumeuas die met ze 6en 8 toonladders door elkaar heen zitten te spelen.

hipster muzak met een drumstel, een sampletrigger ding / kaos pad en een houten orgel van 10 cm breed. Met bijbehorende alpinopetjes en baard

U2... naja, da's eigenlijk geen muziek...

Tenminste, die band is zo erg nog niet, die kunnen er ook niets aan doen dat Bono zo'n koekenbakkert is! :)

van die Ali B bep-bep-bep-uuh eh bep-bep-bep-bep duuhh bep-bep-bep-rap . Nou al veertig jaar stilstand ! types.

Verder niet veel mis met rap en hiphop hoor

Dit spul: :D

van die sneue 'singer-songwriter' types.....

jazz heaumeuas die met ze 6en 8 toonladders door elkaar heen zitten te spelen.

hipster muzak met een drumstel, een sampletrigger ding / kaos pad en een houten orgel van 10 cm breed. Met bijbehorende alpinopetjes en baard

O shit ja, ook zo'n ramp.

En hardstyle en trance heb ik verdrongen. Bestaat al jaren niet meer bij mij :D

Bijna alles wat je op de radio hoort.

Van de week vroeg ik iemand zijn mening over een bepaald nummer wat ergens aan stond, ik weet niet meer wat, maar zijn mening kwam er op neer dat muziek van 'tegenwoordig' een 'beetje kinderachtig is' geworden.

En daar ik het helemaal mee eens, kan geen betere omschrijving bedenken voor wat commerciele muziek nu is, kinderachtig.

Vind het wel een interessante stelling eigenlijk, muziek is kinderachtig geworden, dat zegt meer dan alleen iets over de muziek namelijk.

Nu al een heerlijke draad! :okdan: Laat maar los jongens. :biertje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back