Wat waren volgens jou de minpunten?
Tis lang geleden maar ik raakte gefrustreerd van iets, volgens mij iets met een blokkade binnen de multitimrale mogelijkheden. Maar vraag me niet of ik het laatste os had.. ik had er geen klik mee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wat waren volgens jou de minpunten?
En een 2e hands Force?Momenteel heb ik even geen sampler.
Het liefst zou ik een Akai Force willen, maar deze is financieel toch te gortig voor me.
De Roland SP-404 MKII of Roland Verselab zouden eventueel nog wel tot de mogelijkheden kunnen behoren.
Net als de Akai MPC One.
Momenteel neig ik toch wat naar de Verselab (alhoewel dat meer een workstation is dan een sampler).
Wie heeft hier eigenlijk ervaringen mee?
ik zie ze soms voor redelijke prijzen voorbij komen, maar elk budget heeft grenzen gelukkig (alles direct kunnen kopen maakt niet gelukkig). Klopt, Akai maakt ze volgens mij niet meer (als ik het goed heb), wat niet betekent dat ze dat nooit meer doen, ze hebben de APC ook weer in productie genomen na een jaar oid:Daar zoek ik weleens naar.
Maar blijft momenteel toch teveel boven mijn budget helaas.
Was er trouwens ook niet iets met de ontwikkeling van de firmware van de Force?
Nice. Ik had de lemondrop, maar kon geen vriendjes worden met die synth.Ik heb sinds kort de 1010music Nanobox Tangerine. Ik ben niet echt thuis in sampling maar ik vind het wel een leuk en handig bakje. Touchscreen en multisampling zijn praktisch. Heeft wel wat beperkingen (slechts twee effecten delay/reverb, sequencer is heel basic,...) maar ik heb er al veel plezier mee gehad. Gekocht bij Thomann voor 349 euro en ik denk dat ze binnenkort bij Black Friday terug voor die prijs de toonbank zullen overgaan.
Ja, de mijne wordt ook lekker warm. Ik ga hem deze winter kunnen gebruiken als kacheltjeNice. Ik had de lemondrop, maar kon geen vriendjes worden met die synth.
Vooral omdat ik granular niet 'begrijp' (hoe je daar iets moois uit kunt halen) blijkbaar.
En ik was niet zo'n fan van het formaat (te klein voor m'n grote handen).
Wordt die van jou ook zo warm als je hem een tijdje gebruikt?
Het kleine formaat heeft idd zijn nadeel maar ook zijn voordeel (hij is lekker compact en overal mee te nemen). Ik heb via Juno.co.uk de battery case aangeschaft (nergens anders te verkrijgen in Europa) maar die houdt het geen uren vol. Maar ik ben er wel tevreden mee... zoals ik hierboven al heb geschreven is het multisamplen wel cool. En als je er een midi controller aanhangt ben je niet enkel afhankelijk van de twee draaiknoppen op de nanobox. Ik begrijp wel waarom jullie geen vriendjes zijn geworden, van de nanoboxjes zou ik ook enkel maar de Tangerine aanschaffen.Ik kan niet echt een apart A4000/A5000 topic vinden, dus dan maar hier:
Na jarenlang Akai samplers te hebben gebruikt, kon ik echt niet wennen aan de UI van de A4000. Die heb ik dan ook snel verkocht. De effecten waren wel goed trouwens.