De Allergrootste Anti-"De-grote-allesverslindende-......-thread"-thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
idd wat een gedoe over een draadje hier en daar. dit is juist een heel kuis forum als het op relevantie aankomt.

ga maar eens op game-fora kijken, daar posten mensen om de haverklap reviews van spellen die al een jaar uit zijn bv.

Wat is de beste synth om je schoonmoeder het huis uit te krijgen :D

Een Theremin lijkt me wel geschikt voor dat klusje. :duivels:

Origineel geplaatst door FuzzyStone
Goh, het is ook wel echt een probleem om van wakker te liggen zeg. Laat diegenen die die allesverslindende threads willen lezen en/of hierin willen posten toch lekker hun gang gaan. Er wordt niemand slechter van. Oké, het is niet altijd even professioneel en/of artistiek verantwoord maar........so what. Er is in deze threads (voor zover ik me kan herinneren) tot nu niet één onvertogen woord gevallen, wat je niet van sommige andere threads kan zeggen.
Als jij zegt mensen dat mensen die erin posten "niks te vertellen hebben, maar wel ergens bij willen horen" vind ik dat nogal beledigend. Hou jij je nou voortaan lekker bezig met verheffende zaken die de kwaliteit van dit forum waarborgen in plaats van zo'n nietszeggend klaag-threadje te posten waardoor de waarde en relevantie afbrokkelen en laat andere mede-forumleden in hun waarde.

Juist! :okdan:

Origineel geplaatst door gemmetje
Kun je mij aub uitleggen wat er d.m.v. zo'n thread-titel aangericht wordt dan ?

]Nieuwe mensen die topics beginnen te lezen, worden nu aangetrokken door het populistische karakter van zulke onderwerpen, terwijl meer professioneel ingestelde mensen net gaan afhaken hierdoor.

Beeld je in: Jochem Paap heeft een probleem met zijn SU700 en wil daarover een vraag posten op dit forum. Uit interesse leest hij even waarover het hier allemaal gaat en ziet dan voornamelijk titels als 'De-alles-over-de-Novation-Ks5-thread', 'De reddingsthread', 'De-grote-vooroordelen-thread' en nog vele anderen. Hij denkt: 'Jezus, niet bijzonder boeiend allemaal'. Laat ik snel effe mijn vraag posten en hopen op een antwoord. Daarna surft hij weg, omdat het toch allemaal niet zo boeiend is. Voor hetzelfde geld had hij overhaald kunnen worden door een website waarop info het belangrijkste is en het deel ontspanning aanwezig is, maar niet overheerst. De verhouding info-ontspanning is niet meer in die proportie dat het interessant is voor mensen die ietwat professioneel met de zaak bezig zijn. Deze stelling heeft niets met elitair gedrag te maken, maar het is gewoon zo dat we met zijn allen het meest kunnen leren van pro's die hier zonder schroom al hun wijsheid/kennis willen delen. Deze mensen worden nu afgeschrikt door het populistisch/oppervlakkig karakter dat het laatste jaar over het forum is gewaaid. Het is zo dat dit eigen is aan dingen die groot worden. Maar het gevolg is dat er massa's onderwerpen niet boeien, er ontstaat eenheidsworst en daar is het internet al van overwoekerd. Maar is het dan verkeerd van op zijn tijd even een opmerkingetje te lanceren om dat evenwicht terug te gaan herstellen in het belang van het forum zelf?

imo gaat het om de inhoud van de thread. Als we alle threads een waardeoordeel zouden moeten toekennen op basis van de titel, zouden er niet veel threads overblijven, terwijl de meeste threads die op dit forum te vinden zijn toch bol staan van de goede info !

Het grappige van allemaal is, dat zulke titels totaal de lading niet dekken. Je kan nooit 'alles' over een onderwerp in zo'n thread krijgen. Dat is precies waarover het gaat. Hoe specifieker de vraag/info, hoe specifieker het antwoord/de oplossing zal zijn, hoe concreter het forum blijft en hoe meer het bespaard blijft van non-info. Persoonlijk vind ik zelf dat het waardevolle info niveau gezakt is het laatste jaar. Dit leid ik puur af aan de hoeveelheid threads die ik oversla in verhouding tot het aantal gelezen stuks.
Verder gaat het hier niet om een waarde-oordeel gebaseerd op een titel. Het gaat hier over de achterliggende gedachte bij het starten van een topic met zo'n titel. Oftewel is die gedachte constructief ofwel afbouwend aan de kwaliteit van het forum. Het is dat laatste wat ik bekritiseer.

Ik heb er trouwens nooit bij nagedacht dat er mensen zijn die aanstoot kunnen nemen aan een thread-titel. Excuses hiervoor.

Je hoeft je niet persoonlijk aangesproken te voelen. Met die intentie wilde ik niks aankaarten.
Ik neem ook geen aanstoot aan zo'n titel. Ik meld enkel dat je met een overvloed aan zo'n titels het forum banaliseert.

Om dit te voorkomen, is het dan mss verstandiger om de titels voortaan te standaardiseren.
Heb je mss goede richtlijnen in gedachten hoe dit aan te pakken ?

Ik suggereer de volgende richtlijn:

'Laten we vanaf heden alle topics standaardiseren en beginnen met de woorden 'De-alles-verslindende-...'
Een petitielijst volgt.

(er zijn bijv. ook legio threads waarvan de titel begint met: "Help ! m'n............" bijv, levert dit ook een vervlakking op ?)

Als die titel luidt ' Help! Mijn Access Virus....' dan levert dit idd vervlakking op ;) (Grapje moet kunnen toch?)

Sja, als in de titel niet duidelijk aangegeven staat waarover het gaat, is dat gewoon onduidelijk. Als er in het eerste berichtje dan staat wat het probleem is met zijn Virus, is dat toch ok? Wanneer iedereen nu gaat roepen "Help! Mijn onderbroek is gejat en ik heb last van mijn druiper!", dan werkt dit idd vervlakkend. Als een titel luidt 'Wat is de beste software of hardware?' hebben we die discussie gewoon genoeg gehad en hoeft die niet meer gevoerd te worden. We hebben het ermee gehad.

Origineel geplaatst door oozi
...had je d'r ook al aan gedacht dat je niet hoeft te kijken?

Origineel geplaatst door fuse
Als een onderwerp je niet interesseerd moet je er gewoon geen aandacht aan besteden.
Ieder z'n meug toch?

Origineel geplaatst door Hanz
Post zélf leukere threads, zou mijn tip zijn...

Origineel geplaatst door ProtoHuman
pesies....

Origineel geplaatst door FuzzyStone
Die ""onzin"-threads staan ook netjes geplaatst in de rubriek "algemeen", dus als je info zoekt over specifieke onderwerpen die voor jou wel interessant zijn dan kun je die in de betreffende rubrieken vinden

Origineel geplaatst door Danny
Ik vind die ook niet altijd even interessant ... maar dan sla ik ze gewoon over, zoals ook wel anderen hier doen

Origineel geplaatst door Digimod
Ik kan me om veel dingen druk maken maar dit is echt het laatste,
dan klik je gewoon toch niet op die thread, of anders moet je een
Allergrootste Anti-"De-grote-allesverslindende-......-thread filter
maken zodat deze thread niet meer zichtbaar wordt.

dit is pas kut.
100 keer hetzelfde antwoord lezen.

de threads worden vaak ook niet aandachtig genoeg gelezen, zodat je om de 5 posts weer dezelfde vraag ziet terugkomen.

Dit alles valt te herleiden tot een discussie over ethiek. Degenen die hier menen dat ik gebanaliseerde argumenten aanhaal, kennen mij niet of staan niet open voor een 'gezonde' dialoog/annex discussie zonder iemand persoonlijk in de haren te gaan vliegen (dat doe ik trouwens niet en jullie wel). Kom anders even gezellig op de koffie?

Origineel geplaatst door nick nova
(dat doe ik trouwens niet en jullie wel).

nee......dit is ethisch verantwoord.......... :erm:

En voor de mensen die het zich nog afvragen: 'Nee, ik boei me er helemaal niet over op, ik plant gewoon een ideetje'
(Wel zit ik nu veel tijd te verprutsen om alles uit te leggen, omdat ik het niet echt neem dat mensen mij kleingeestig noemen)

Rik: velen beséffen de ethiek van het leven zelfs niet meer!

Origineel geplaatst door cyan_circle
dit is pas kut.
100 keer hetzelfde antwoord lezen.

de threads worden vaak ook niet aandachtig genoeg gelezen, zodat je om de 5 posts weer dezelfde vraag ziet terugkomen.

ik vind dat je gewoon de thread moet overslaan ..

Nick heeft gewoon gelijk. "De grote blablabla thread" is zowieso een onzin uitdrukking want hoe kan je nou voordat een thread is gemaakt al zeggen dat ie "groot" is? nou nou nou nou?? :peukie:

Dit alles valt te herleiden tot een discussie over ethiek. Degenen die hier menen dat ik gebanaliseerde argumenten aanhaal, kennen mij niet of staan niet open voor een 'gezonde' dialoog/annex discussie zonder iemand persoonlijk in de haren te gaan vliegen (dat doe ik trouwens niet en jullie wel). Kom anders even gezellig op de koffie?

Ik ken je goed genoeg om te weten dat juist jij het met ethiek niet altijd even nauw neemt...

Ik zal het ook nog maar een keer zeggen, kom zelf dan maar met meer verdieping. Tot nu toe komt er een hoop leuke info los in die "grote" draden die inderdaad ook nog netjes geparkeerd zijn in een algemeen subforum.

Deze draad: :bekdicht: :gaap: :stupid =( :confused: :( :frons: :kont: :erm: :slotje:

En voor de mensen die het zich nog afvragen: 'Nee, ik boei me er helemaal niet over op, ik plant gewoon een ideetje'
(Wel zit ik nu veel tijd te verprutsen om alles uit te leggen, omdat ik het niet echt neem dat mensen mij kleingeestig noemen)

Rik: velen beséffen de ethiek van het leven zelfs niet meer!

ik hoor je, broer!

deze thread is trouwens fantastisch... lekker zeiken, confrontaties, emoties... super!

Zullen we anders hier een 'relevante' ethische discussie voeren? De flamewar graag per PB.

Wel uithalen maar niet incasseren, heel ethisch idd...

Maar goed, ondertussen zijn er genoeg argumenten aangevoerd om aan te geven dat deze threads niet zo heel erg in de weg zitten en dat het een beetje hoog van de toren blazen is om te zeggen dat dergelijke threads allemaal ruk zijn.

Ik ben weg hier :Z

Dag Nico,

Ik heb je een PB gestuurd, ik hoop dat hij is doorgekomen via deze PC)

In deze thread incasseer ik even hard als dat ik uithaal. Ik probeer enkel de discussie netjes te houden, omdat aan openlijk flamewar niemand (ook wij niet) wat heeft. Ik laat je de kans je gal te spuien via PB (dat heb je ook gedaan naar aanleiding van mijn PB, ik hou wel van wat over en weer geroep) Ik zie niet wat daar onethisch aan is.

Wat betreft die voldoende goeie argumenten, ik probeer ze effe te distilleren (in al hun nuance):

- het kan geen kwaad dat zulke threads er zijn
Buiten het feit dat ze de kwaliteit van het forum naar beneden haalt, kunnen ze inderdaad geen kwaad. Als de balans tussen constructieve info en ongeinspireerde entertainment-threads niet duidelijk in het voordeel van die eerste categorie uitdraait, dan vervlakt de authentieke schoonheid ervan. Die schoonheid ontstaat door eerst na te denken over de relevantie, duidelijkheid en authenticiteit van hetgeen wordt gepost. Als men gewoon klakkeloos gaat kopiëren of ongeinspireerd gaat posten, gaat dat enkel maar diezelfde reacties teweegbrengen. En een mens gaat blijkbaar snel uit van: als hij het mag, mag ik het ook. In essentie is deze thread een beklag tegen banalisering.

- sommigen vinden mij een eikel die tegen schenen schopt
De waarheid is voor sommige mensen te hard en vluchten ervan weg (of revolteren ertegen)
Het verschil ligt hem in empathie. Je geeft om iets en wil het behoeden of je geeft er niet om en het kan je weinig schelen.

Verder moet ik ook concluderen dat sommigen het wel eens zijn met mij. Moeten deze mensen zomaar uit de discussie worden gegooid?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Arv
Nick heeft gewoon gelijk. "De grote blablabla thread" is zowieso een onzin uitdrukking want hoe kan je nou voordat een thread is gemaakt al zeggen dat ie "groot" is? nou nou nou nou?? :peukie:

????? En wij mesten onze 80's thread toch lekker vet?
Hij is anders best "groot" aan het worden.

;)

---------------------------------------------------------------------------

Ik jaag me persoonlijk ook niet zo op in die threads.

Zo is er naast de 80's thread - die ik zelf (en sommige
anderen ook neem ik aan) - best leuk vindt. Vooral
als het eigen beeldmateriaal en ervaring betreft...

Nou is er inderdaad ook de 70's thread, en de '90s thread
bijgekomen zag ik. Deze twee interesseren me niet zo heel
erg omdat ik weinig weet / toe te voegen heb over deze
decades dus post ik er zelf niets in.

Ze wekken niet zo heel erg mijn interesse, maar ik kan me
voorstellen dat anderen die dan weer wel leuk vinden, dus
vind ik dat fijn voor hun...

Ach ja, niet opjagen indeze thread... Dobber gewoon lekker
door het leven... Het is al kort genoeg, neem dat maar van
me aan...

Zo, en nu even een bavaria... :biertje:

Of een Jupiler?

Kind regards,

Axel

Nieuwe mensen die topics beginnen te lezen, worden nu aangetrokken door het populistische karakter van zulke onderwerpen, terwijl meer professioneel ingestelde mensen net gaan afhaken hierdoor.

Beeld je in: ...Persoon X, die ooit een hitje heeft gescoord... heeft een probleem met zijn ...willekeurig apparaat... en wil daarover een vraag posten op dit forum. Uit interesse leest hij even waarover het hier allemaal gaat en ziet dan voornamelijk titels als 'De-alles-over-de-Novation-Ks5-thread', 'De reddingsthread', 'De-grote-vooroordelen-thread' en nog vele anderen. Hij denkt: 'Jezus, niet bijzonder boeiend allemaal'. Laat ik snel effe mijn vraag posten en hopen op een antwoord. Daarna surft hij weg, omdat het toch allemaal niet zo boeiend is.

En hier, beste Nick, ga je de fout in qua redenatie!

Jij denkt in termen van 'de pro' die alles weet en slechts behoefte heeft aan zeer relevante informatie, en minder aan ontspannende informatie. Verwar hier alsjeblieft niet jezelf met elke pro. Ik weet oprecht niet in hoeverre jij 'pro' bent, maar ik denk dat 'pro-zijn' totaal los staat van interesse in 'ontspannende informatie'.

Weet jij veel, misschien surft morgen Vangelis hier wel naar 't synthforum omdat hij een probleem heeft met z'n CS-80.
En ziet hij hier die fraaie jaren '80 thread, denkt "tjonge, wat gezellig hier" en blijft hier hangen onder de naam DJ_Odyssey_CS80! :)

Nog sterker: jij hangt enorm aan het idee van 'de pro', zonder je te realiseren dat het forum hier voor élke synthliefhebber is, onafhankelijk hoeveel kennis je dan wel hebt. Persoonlijk (!) vind ik het onbelangrijk hoeveel kennis je hebt; wat mij betreft ligt je toegevoegde waarde aan deze site in de kennis die je hier deelt.
Als je het eerlijk wilt weten, ik denk dat als je bezorgd bent om het welzijn van het synthforum (heel lovenswaardig overigens) je jezelf beter kunt focussen op dàt aspect.

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back