Wat is het meest waardeloze apparaat wat je ooit hebt aangeschaft?

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

en ik nog steeds geen waardeloos apparaat heb gaat deze thread gewoon door...:D

redsound darkstar... leuke geluiden maar de bediening niks voor mij.

Kawai R-100 drum machine.
Stoffige koekblikgeluiden. Kzal vandaag eindelijk weer es verder met mn circuitbend-oefeningen op dat ding}:|

Korg S3 - soort van drummachine (stond op de manual tenminste); kwam niets fatsoenlijks uit.
Andere prut:
Roland D10 - vleesch noch visch.......
Akai AX73 - synth met 1 VCO per noot(need I say more)?

en het aller-aller-allerslechtste apparaat dat ooit in mijn 'studio' heeft gestaan is natuurlijk de:
Evolution EVS-1 - geen toetsen, geen normale editor, bagger geluid. 't is niet voor niets dat na deze topper Evolution nooit meer een synth heeft gemaakt.

Dan moet ik wel zeggen dat ik nog nooit een MC-303 heb gehad ;)

hmmm... veel heb ik nog niet gekocht natuurlijk...

maar waardeloos? Drumstation (drumbroertje van rubberduck)
dat stukje software is niet het slechtste dat er bestaat, maar ik doe er toch niet veel mee...
en mixmeister... nog zo'n brol.
De hele eerste technomaker heb ik nog wel lol aan gehad. maar dat was het dan ook,
in een ver duister verleden... de laatste technomaker had een 303-wannabe softsynth
aanboord en drie cd's samples die niet eens copy-right free waren... bagger dus :r

verder heb ik nog een creative sb 64 liggen... kom jongens... lache :D

maar that's it ongeveer. heb nog geen synths. :)

Meest waardeloos.. De rhytmtrak RT-123 -- Wel stereosamples, maar nog steeds zo gaar als een bak pinda's.
Niet eens midi-thru, dus hij moest altijd op het einde van de midi-chain.. getver!
Nooit kopen dus!!

Ohja, en vooral ook geen PSR-xxxx kopen (heb een PSR-1700 gehad) Tjongejonge, die outputs ruisen nog meer dan een schelp aan je oor!!!

Tja de meeste slechte aankopen zijn:

1. de EWS64XL van TERRATEC...dat ding met zijn bugs, brakke timing en debiele vastlopers...dat heeft mij bijna mijn hobby doen opgeven.
2. behring virtualizer - ooit gekocht om het geluid van mijn mc303 mee op te leuken
3. MC303 - ik sample 'm wel 's, haal d'r een loopje uit, gebruik em als module en ja de ARP is prima....maar dat kutfilter, die brakke timing, die brakke samples, bizar gelimiteerde synthengine en de non existente midi-implementatie.......
4. mijn samson microfoon: zelfs mijn goedkope minimicrofoontje van Akai uit 1982 doet het beter....

Origineel geplaatst door bazziman
Tja de meeste slechte aankopen zijn:

1. de EWS64XL van TERRATEC...dat ding met zijn bugs, brakke timing en debiele vastlopers...dat heeft mij bijna mijn hobby doen opgeven.
2. behring virtualizer - ooit gekocht om het geluid van mijn mc303 mee op te leuken
3. MC303 - ik sample 'm wel 's, haal d'r een loopje uit, gebruik em als module en ja de ARP is prima....maar dat kutfilter, die brakke timing, die brakke samples, bizar gelimiteerde synthengine en de non existente midi-implementatie.......
4. mijn samson microfoon: zelfs mijn goedkope minimicrofoontje van Akai uit 1982 doet het beter....

Zo dacht ik tot kort ook over die MC303. Maar eigenlijk kan je der best veel mee doen! Ik gebruik hem nu om te step-sequencen. Drumpart (kanaal 10) voor de drums en de rest voor basslijntjes enzo. Ik link hem momenteel met Chainer met wat plugs. Werkt perfect!

(Dus ik gebruik enkel de sequencer met externe geluiden. De sounds vd MC sucken idd big-time!!)

MC-303 (na een maand kon hij weer gaan.. wie bouwt er nu in godsnaam zo'n onding :confused: , klinkt zwak en de filter heeft net geteld 11 stapjes, laat staan deftige midi implementatie.. 'k wordt nog steeds ni goe als ik eraan denk.)

PC met win95.... dude where is my timing.. :stupid

Korg X5D... eeuurrhhgg??? iemand een menutje te weinig en enkele lame korg sounds nodig???

gelukkig ben ik van al die rommel verlost nu :D

Door met een waardeloos apparaat om te gaan leer je wat je niet wenst
te hebben. Dat is de waarde, die waardeloze spullen vertegenwoordigen.
Als je daarna nog waardeloze spullen aanschaft, dan is het eerste item pas echt
waardeloos omdat je je eigen wensen en aversies daarmee nog niet goed hebt leren kennen.
Of je hebt het leerproces van "waardeloosheids(h)erkenning" niet bewust opgenomen en vervalt
in herhaling van dezelfde handelingen (impulsaanschaf etc.).
De vraag, die zich dan onmiddelijk opdringt is of het onderhavige item waardeloos is dan wel de consument
of gebruiker.
In het onderwijs wordt deze toestand van herhaalde inherente teleustelling wel
aangeduid met "hardleersheid".

Vrij naar Lucebert: Alles van waardeloosheid is weer....
ISPdeRuiter

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
waardeloos omdat je je eigen wensen en aversies daarmee nog niet goed hebt leren kennen.
Of je hebt het leerproces van "waardeloosheids(h)erkenning" niet bewust opgenomen en vervalt
in herhaling van dezelfde handelingen (impuslaanschaf etc.).
De vraag, die zich dan onmiddelijk opdringt is of het onderhavige item waardeloos is dan wel de consument
of gebruiker.

ISPdeRuiter

OCCASION!!! nu bij feedback de mc-303 het "waardeloosheids(h)erkenning"-app. voor den beginneling.
dit moet je gewoon gehad hebben!!!

;)

Goh, tot nu toe niks eigenlijk.....ik zou de Casio CZ-3000 moeten zeggen denk ik dan maar die vind ik best wel bruikbaar nog.....

Wat is het waardeloosste apparaat dat je ooit hebt aangeschaft ?
En was het gratis....?

Bijzonderwaardig,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
in herhaling van dezelfde handelingen (impulsaanschaf etc.).
of gebruiker.

ISPdeRuiter

:halleluja

ISP: wanneer richt je nou eindelijk eens die religie op ?

Back