Vinyl is nog steeds in leven!

Maar toch 9 miljoen platen persen ze daar per jaar en dat is pas 25% van de totale europese markt. Dus vinyl aan het doodgaan...lijkt me niet.:doei:

Elke debiel kan beatmatchen wat is daar nou weer moeilijke aan.

Beatmatchen is 1. Muzikaal beatmatchen is 2 en daar moet je gevoel voor hebben. En ik merk dat stap 1 voor sommigen al heel lastig is zonder BPM-counter of mix-software als Traktor e.d. erbij te gebruiken..

En dan gaat het mij meer om de mogelijkheden die erbij krijgt zoals effecten en remixen.

Je kunt tussen je SL's leuke FX-bakjes tussenzetten zoals de EFX-bakjes van Pioneer of een KP2/3. Geeft ook dat speciale hands-on gevoel zoals het draaien aan knoppen op je (analoge) synths!

Met het zoeken naar goede mp3's of wav's ben ik trouwens langer bezig dan met het zoeken naar vinyl.

Eens, maar dat kenmerkt de muziekkwaliteit van MP3's/WAV's; tis een stuk makkelijker om je release op MP3 of WAV te zetten dan op vinyl. Daarom is er ook een shitload aan muzikaal mindere kwaliteitstracks in MP3/WAV formaat. Je zal denk ik 2 keer of meer nadenken voordat je je release op vinyl laat persen :eureka:

Vinyl blijft voor mij toch dé manier om die speciale hands-on dj feeling te houden. Heb een tijdje gewerkt met CDJ's en MP3, maar vinyl blijft toch voor mij het lekkerst werken. Heb er nog wel laptopje bij met zo'n BCD controller of een mapje met gefikte MP-drietjes als het praktisch niet mogelijk is om mn SL's mee te slepen :D

Leuk filmpje!! Als deze vent er mee kapt dan is het gewoon over met de vinyl en blijven er een paar kleine bedrijven over die exclusieve dingen zullen gaan persen, denk ik. De machines worden niet meer gemaakt en hij moet zelf knutselen om de boel draaiende te houden. Ik las nog een stukje op de site van Nu waarin hij zegt dat hij cd's heeft die niet meer werken, nou dan heb ik nieuws voor hem:'Ik heb platen die je niet meer aan durft te zetten hoor en die zij niet eens zo oud' Van een cd heb ik zo een reserve kopie gemaakt. Ik hoef vast niet bij hem aan te komen om een exemplaar van al mijn plaatjes te laten bijpersen. Het is een gegeven dat er altijd mensen tot op het bittere einde in bepaalde zaken blijven geloven die dreigen te verdwijnen van deze aardbodem. Een kansloze en pijnlijke eindstrijd van pappen en nathouden als je het mij vraagt...Gewoon met je tijd meegaan is beter dan straks achter de feiten aanlopen. :biertje:

dit is zo 2008....
Wat is beter? met de tijd meegaan en 50.000 mp3's op de computer hebben?
Muziek wordt niet meer gewaardeerd en dat is wat deze man gelukkig nog wel doet. Heb echt bewondering hiervoor.

dit is zo 2008....
Wat is beter? met de tijd meegaan en 50.000 mp3's op de computer hebben?
Muziek wordt niet meer gewaardeerd en dat is wat deze man gelukkig nog wel doet. Heb echt bewondering hiervoor.

Zou deze man als hij zijn investering in de overname van de fabriek eruit heeft gehaald nog het lef hebben om nieuwe machines te kopen denk je?
Er zijn al verschillende machines stuk gegaan en die blijft hij maar repareren. Ik weet wel waarom....er zijn geen nieuwe te krijgen of ze zijn zo duur dat hij er NIET IN WIL INVESTEREN. Ik ga er vanuit dat er nog machines te koop zijn, want uit de voorgaande berichten maak ik op dat de vinylverkoop in de Verenigde Staten weer aantrekt. Ik ben het eens met de scheiding die Nomore aanbrengt op het gebied van dj danwel verzamelaar. Misschien dat ik dit in mijn voorgaande bericht iets genuanceerder had moeten aangeven. Ik reageerde puur vanuit het oogpunt van de dancescene. Daar is de vinylverkoop gewoon nog steeds dalende en is het denk ik gewoon een kwestie van tijd totdat nieuwe releases alleen op WAV danwel MP3 uitkomen.

mp3 releases!!
ja dat is wel een heel erg treffend teken van de enorme vooruitgang ja :)
super gewoon :okdan:

lekker met je tijd meegaan!

Zou deze man als hij zijn investering in de overname van de fabriek eruit heeft gehaald nog het lef hebben om nieuwe machines te kopen denk je?
Er zijn al verschillende machines stuk gegaan en die blijft hij maar repareren. Ik weet wel waarom....er zijn geen nieuwe te krijgen of ze zijn zo duur dat hij er NIET IN WIL INVESTEREN. Ik ga er vanuit dat er nog machines te koop zijn, want uit de voorgaande berichten maak ik op dat de vinylverkoop in de Verenigde Staten weer aantrekt. Ik ben het eens met de scheiding die Nomore aanbrengt op het gebied van dj danwel verzamelaar. Misschien dat ik dit in mijn voorgaande bericht iets genuanceerder had moeten aangeven. Ik reageerde puur vanuit het oogpunt van de dancescene. Daar is de vinylverkoop gewoon nog steeds dalende en is het denk ik gewoon een kwestie van tijd totdat nieuwe releases alleen op WAV danwel MP3 uitkomen.

Ja misschien voor jumpstyle boerelullen in de achterhoek maar niet in de rest van de wereld...

tja eindeloze discussie, maar ik persoonlijk ben gewoon voor vinyl!
Laat iedereen in de techno/trance/minimal scene maar lekker met cd's/mp'3 draaien dan blijven wij wel lekker met platen knallen! :dj:
Worden de dure platen op discogs ook goedkoper :okdan:
Vinyl zal nooit helemaal verdwijnen omdat er gewoon TEVEEL ervan in omloop is, maar het zal wel minder worden.

daarom
en als je nieuwe onderdelen blijft maken voor oude machines, heb je vanzelf nieuwe machines als alles is vervangen.

Het gaat om passie, en om vakmanschap. Als ik gewoon lukraak muziek wil horen, dan kan ik ook een verzamel cd'tje opzetten, heb ik geen dj voor nodig. Echte dj's, die zonder sync knop een plaat in de mix kunnen houden, of die met 2 dezelfde platen dat ene gave stuk verlengen en de de vervelende stukken overslaan... dat is waar de meerwaarde zit.
Om maar niet te spreken over 'liefhebberij': een dj die moeite doet om aan platen te komen, die niet alleen op het podium zwoegt en zweet maar ook in obscure pakhuizen en keldertjes op zoek gaat naar die éne plaat, die vind ik persoonlijk interessanter dan een dj die z'n computer dag en nacht aan heeft staan en heel het internet download, betaald of niet, dat doet er niet toe. Noem het maar een romantisch of nostalgisch, maar mp3's zijn passieloos, voor vinyl moet je toch een zekere persoonlijkheid hebben.
Ik denk dat mensen die niet vol overgave van muziek houden zulks nimmer zullen begrijpen...

Amen (Brother)

tja eindeloze discussie, maar ik persoonlijk ben gewoon voor vinyl!
QUOTE]
Ja, ik ook. Dat terugdraaien en qeuen is gewoon tof met vimyl. Enig nadeel dat sterk weegt bij mij was het gewicht van een heel tas vinyl.. mijn o god waarom zijn die dingen met 30 stuks zo zwaar? ik wil ook zo'n turken-trolly op 2 wieltjes. Kun je makkelijker vinyl versjouwen :D

Wat ik een groot voordeel vind van draaien met vinyl tegenover cd is dat je ver van te vooren kunt zien wat er gaat gebeuren door de lijnen die dichter/verder van elkaar staan. Dit lijkt me een handycap met cd. Oplossing zou natuurlijk kunnen zijn om de nummers beter te leren kennen maar daar draai ik te weinig woor.

Voordeel van die cd`s zijn dat je er maar 2 hoeft mee te nemen, voor iedere speler een. Scheelt je weer in je rug.

Het is misschien een beetje hetzelfde discussiepunt als 'een laptop bij een live-optreden', maar als een dj met vinyl aan de slag gaat, heeft het toch een grotere entertainment waarde. Bij zo'n cd mixer krijg ik al gauw zo'n skihut-dj gevoel. Dit zegt overigens niets de kwaliteiten van de dj.

Het voordeel van cd's is dat je oude muziek kan downloaden, die eigenlijk niet meer verkrijgbaar is op vinyl. Ook kan je zelf wat muziek in elkaar draaien thuis (met veel effect e.d. en samples) en die dan afspelen. Lijk je ook nog een indrukwekkend bezig.

Het leuke is dat je het natuurlijk allemaal gewoon kan combineren, alleen moet je dan een paar extra kanalen op je mixer hebben.

Idd........ relatief lang zoeken en een twijfelachtige levensduur.

dat zegt meer over jou digging skills dan over de daadwerkelijke moeite die je zou moeten doen voor het zoeken... en over de levensduur; het gaat er om hoe jij met je platen omgaat want zo te lezen aan je antwoord weet je dat ook niet...

Ik heb vaak platen gekocht met een kras of een tik ergens en ik dacht, neh kopen die shyt! tikje is niet erg. Toch ben ik me erg gaan storen aan die tikken of bijv de grijs gedraaide kwaliteit. Ach msichien is die laptop+2 vinyl dingen nieteens zo slecht. Maar ik wil niet fake overkomen. Leken denken vaak dat beatmatchen dan automtasich gebeurt ofzo

de kleren maken de man toch niet?

wat een gezeik weer van pro en contra's. :r

het is niet "met wat" je draait maar wel "hoe" je draait: goed of slecht

Back