liquidthrust
Onverbloemd
Had een paar woorden van Moby geleend trouwens, zie je in het volgende filmpje.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Er wordt méér goede muziek gemaakt dan ooit, alleen al omdat er nog nooit zo veel muziek gemaakt wordt. Je moet alleen ook beter zoeken om het te vinden. De tijd dat je "A forest" en "Blue Monday" gratis en voor niks op de radio voor je kiezen kreeg hebben we al lang achter ons gelaten.
Maar als je gewoon eens een avondje wijdt aan het luisteren naar muziek op clone.nl en Intergalactic FM, alle koele nummers en artiesten opzoekt op YouTube en dan daar weer doorklikt naar gerelateerde muziek.
Dit is echt het perfecte tijdperk voor de muziekliefhebber. De meest obscure muziek opeens op een presenteerblaadje.
Spotify en dan oor volgen is heel makkelijk zo eens wat fris dat je nog nergens hoorde. Mental note: meer checken door mezelf
Ik was de daw en vst ook beu. Ben analoge hardware aan t inslaan als een verwend rotjong. Knoppen draaien en mezelf te pletter amuseren.
Ik gebruikte met maschine trouwens al amper samples. Een kick en wat percussie. De rest uit mijn muziekbib met was vst die geen presets waren. Dat klonk niet zo vet (ahum kuch) als de radio maar was tenminste mijn shit en niet die van een sample pakket. Je kan nu zelfs midi noten kopen, plak er een sound op, muisje klik links en rechts en wauw wat een track. Wie maak je dan blazen wijs? Jezelf toch?
Waardeloos.
Toevallig had ik met een maat van me deze discussie vanmiddag, ga naar de lokale club en je krijgt de muziek die je juist probeert te vermijden, en het is niet dat je per land iets anders krijgt, het is precies de top 40 die wereldwijd wordt gedraaid. Kijk naar de mensen omheen, de dansvloer is leeg en iedereen zit elkaar te chatten.

Geen idee waarom het ook gebeurt, alle bekende clubs hebben allemaal een heel eigen geluid qua muziek. Je hebt zeg maar tenten waar mensen komen om bier naar binnen te tjakken en/of op de vleesmarkt aan te bieden en je hebt tenten komen waar mensen zich proberen te vermaken met wat er aangeboden wordt.
Ik weet niet of je het Stratumseind kent, maar dat is dus een lange straat met 100 kroegen in Eindhoven meestal gericht op de gemiddelde bierlul. Niks mis mee op zich. Maar ze zijn allemaal met die MP3 systemen gaan werken waarbij je gewoon aangeeft wat je genres zijn etcetera en dan wordt de "ideale mix voor je doelgroep" gedraaid. Niet dat het daar voor goede muziek was, totaal niet, maar het werd er zeker niet beter door.
Afijn wat je dus een keer kreeg is dat aangezien ze ongeveer rond de zelfde tijd open gaan, een beetje op de zelfde doelgroep mikken en precies het zelfde algoritme en MP3 collectie gebruiken als de buurman, dat als een nummer bij de ene kroeg afgelopen was het zelfde nummer bij de buurman die vijf minuten later open ging begon![]()
of de kroegen in een rij waar je steeds hetzelfde hoort, of de mega-dance feesten, het is wat hiper omdat de mensen denken dat het zo is omdat het zo wordt gepromoot, dus...

Moby is echt een domme lul....er is genoeg vette muziek......wellicht je eigen diepgang eens verkennen?
Je hoeft nog geeneens wat hips te maken, als je maar maakt wat jezelf fijn vindt
vinden anderen dat ook mooi heb je mazzel
Maar zoals Brz al aangeeft het is aan jezelf om er wat aan te doen.
Je kan ook het talent missen om te maken wat je mooi vindt. In dat geval kan je nog steeds genieten van je gear en met de tips van hierboven voldoende minder mainstream muziek op doen.
Als je onderaan de streep maar gelukkig bent en nog kan genieten van "wat is" en je niet volledig focussed op "wat niet is"