Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voor middelbare scholieren die de DJ willen uithangen. Koop eens een goede audiofiele draaitafel, of tenminste van die Technics dingen.Origineel geplaatst door Yoonchi
Tsjee,
Dit is allemaal nostalgie, zodat men echt iets tastbaars heeft.
Het is trouwens belachelijk om te veronderstellen dat vinyl beter klinkt. Meeste vinyl producties durf ik te wedden dat die helemaal digitaal zijn dood-geprocesseerd(digitaal opgenomen, digitaal gemixt en digitaal gemasterd(hehe, nou goed dan, voor het platensnijwerk nog effe digitaal bijgepoetst)).
Het zou anders zijn als alles analoog is gedaan(bijna onmogelijke taak tegenwoordig).
Ik zie dit hele vinyl gebeuren als een na-aperij van een aantal DJ's die met vinyl een keertje wilden werken. De massa van DJ's wou, net als in de jaren 60 met de gitaar, ook een vinyl set hebben.
USB draaitafel?Voor middelbare scholieren die de DJ willen uithangen. Koop eens een goede audiofiele draaitafel, of tenminste van die Technics dingen.
Origineel geplaatst door sander
Ik kijk meestal wel even waarmee er gedraaid wordt. Als het draaitafels zijn denk ik gelukkig een echte dj![]()
Origineel geplaatst door Chinetti
Waar ik wel wat argwaanender tegenover sta is heel dat gedoe met laptop djs... Traktor heet dat programma geloof ik. Ik heb dat 'ns bij een vriend geprobeerd en dat slaat echt nergens op, je hoeft echt geen donder te kunnen, behalve een beetje op de juiste knop te klikken.
Origineel geplaatst door dennisb
hou toch s op met dat geromantiseer van vinyl stelletje dino's![]()

hou toch s op met dat geromantiseer van vinyl stelletje dino's![]()

Origineel geplaatst door dione
Hou toch eens op met dat geromantiseer van antieke synths dino![]()
is het goed dat ik daar een andere keer even op terugkom ?

Zo gek maak ik het niet.Ben jij iemand die zijn huis voor 125.000 gulden verbouwt zodat hij zijn speakers in de pui van zijn huis bouwt zodat hij gebruik kan maken van de natuurlijke resonantie van de muren. Daarnaast alle onderdelen (pre-,voor-,midden-,na-, nana- extrananana- versterker) dubbel in mono uitvoert en een platenspeler heeft die met zijn voetjes in beton gegoten zit etc etc.......
Maar je kunt toch wel verschil horen tussen een Jamo en een Tannoy, neem ik aan.

Tsjee,
Ik zie dit hele vinyl gebeuren als een na-aperij van een aantal DJ's die met vinyl een keertje wilden werken. De massa van DJ's wou, net als in de jaren 60 met de gitaar, ook een vinyl set hebben.
.
)Vinyl blijven ze gewoon maken, er is hier in NL 1 fabriek over die blijft gewoon persen.
Heeeel veel muziek komt gewoon ook niet op CD uit dus dan moet je wel vinyl kopen.
Even deze draad nieuw leven inblazen...
Dat kan anno 2008 toch niet meer...Je moet gewoon lekker naar een internetsite kunnen surfen en daar losse tracks kunnen downloaden voor een eurootje per track. Dat maakt het gelijk mogelijk om je keuze in tracks en stijl lekker divers te houden. Hoe lang gaat het nog door met die vinyl?
Happen maar....