Vinyl is nog steeds in leven!

Doe maar. :D

Tsjee,
Dit is allemaal nostalgie, zodat men echt iets tastbaars heeft.
Het is trouwens belachelijk om te veronderstellen dat vinyl beter klinkt. Meeste vinyl producties durf ik te wedden dat die helemaal digitaal zijn dood-geprocesseerd(digitaal opgenomen, digitaal gemixt en digitaal gemasterd(hehe, nou goed dan, voor het platensnijwerk nog effe digitaal bijgepoetst)).
Het zou anders zijn als alles analoog is gedaan(bijna onmogelijke taak tegenwoordig).

Ik zie dit hele vinyl gebeuren als een na-aperij van een aantal DJ's die met vinyl een keertje wilden werken. De massa van DJ's wou, net als in de jaren 60 met de gitaar, ook een vinyl set hebben.

USB draaitafel?:kont: Voor middelbare scholieren die de DJ willen uithangen. Koop eens een goede audiofiele draaitafel, of tenminste van die Technics dingen.

Origineel geplaatst door Yoonchi
Tsjee,
Dit is allemaal nostalgie, zodat men echt iets tastbaars heeft.
Het is trouwens belachelijk om te veronderstellen dat vinyl beter klinkt. Meeste vinyl producties durf ik te wedden dat die helemaal digitaal zijn dood-geprocesseerd(digitaal opgenomen, digitaal gemixt en digitaal gemasterd(hehe, nou goed dan, voor het platensnijwerk nog effe digitaal bijgepoetst)).
Het zou anders zijn als alles analoog is gedaan(bijna onmogelijke taak tegenwoordig).

Ik zie dit hele vinyl gebeuren als een na-aperij van een aantal DJ's die met vinyl een keertje wilden werken. De massa van DJ's wou, net als in de jaren 60 met de gitaar, ook een vinyl set hebben.

USB draaitafel?:kont: Voor middelbare scholieren die de DJ willen uithangen. Koop eens een goede audiofiele draaitafel, of tenminste van die Technics dingen.

Ben jij iemand die zijn huis voor 125.000 gulden verbouwt zodat hij zijn speakers in de pui van zijn huis bouwt zodat hij gebruik kan maken van de natuurlijke resonantie van de muren. Daarnaast alle onderdelen (pre-,voor-,midden-,na-, nana- extrananana- versterker) dubbel in mono uitvoert en een platenspeler heeft die met zijn voetjes in beton gegoten zit etc etc.......

Origineel geplaatst door sander
Ik kijk meestal wel even waarmee er gedraaid wordt. Als het draaitafels zijn denk ik gelukkig een echte dj :)

Wat een onzin zeg, dus het is het medium wat de dj maakt? Liever iemand die decente tracks draait vanaf cd dan een gast die kut tracks draait vanaf vinyl. Niet dat ik vinyl geen warm hart toedraag, ik heb al dik 10 jaar geen cd meer gekocht, en mp3 cd's zie je bij mij alleen in de auto en ben dus ook zo'n sukkel die die paar keer dat 'ie draait met een loodzware tas vol vinyl komt aankakken, maar draaien vanaf cd vind ik toch echt geen schande. Ik denk dat als ik die loodzware tas ieder weekend moest gaan sjouwen, ik toch ook 'ns zou gaan uitkijken naar een cd koffertje...

Waar ik wel wat argwaanender tegenover sta is heel dat gedoe met laptop djs... Traktor heet dat programma geloof ik. Ik heb dat 'ns bij een vriend geprobeerd en dat slaat echt nergens op, je hoeft echt geen donder te kunnen, behalve een beetje op de juiste knop te klikken. Maar techniek en stijl is maar 1 helft, de andere helft van het draaien is programmeren, en dat is iets wat software nooit kan overnemen.

Verder is vinyl voor mij ook wel nostalgie ja. Een cd'te draaien of een mp3tje downloaden is practischer, maar dan mis je toch een boel van de charme die vinyl wel met zich meebrengt. Met platen moet je voorzichtig zijn omdat je die plaat mogelijk nooit meer terug zult vinden, de mooie labels en hoezen, en het uren, soms dagenlang spitten in 2e hands platenzaakjes hopende op die éne toffe plaat, dat is gewoon onderdeel van de liefhebberij.

Mijn grote liefde blijft toch ook nog steeds vinyl... ik mis het gevoel van de plaat gewoon als ik eens met mp3's mix. Gevoel gaat bij mij boven alles en dat heb je alleen met vinyl.

Wij brengen de platen uit van Dr. Kucho!, toch één van de meest succesvolle artiesten uit Spanje en ik kan je verzekeren dat hij enkele jaren geleden véél meer verdiende toen er nog geen mp3's werden verkocht.

Een release die € 500 opbrengt wereldwijd is echt te belachelijk voor woorden. Waarom denk je dat iedere producer ook deejay is. Daar valt het geld te rapen. Je released best gewoon een goede track zodat je meer kan vragen als deejay.

Wij hebben toch redelijk wat artiesten staan en zodra ik een track hoor die goed scoort zie ik hun gage als deejay de lucht in gaan.

hou toch s op met dat geromantiseer van vinyl stelletje dino's :dubbel:

Origineel geplaatst door Chinetti
Waar ik wel wat argwaanender tegenover sta is heel dat gedoe met laptop djs... Traktor heet dat programma geloof ik. Ik heb dat 'ns bij een vriend geprobeerd en dat slaat echt nergens op, je hoeft echt geen donder te kunnen, behalve een beetje op de juiste knop te klikken.

das toch mooi dat je dan veel meer tijd over hebt om met muziek bezig te zijn ipv met mix techniek, met traktor ed kan ik bijna alle muziek stijlen met elkaar mixen, veel meer creatieve mogelijkheden wat mij betreft

Origineel geplaatst door dennisb

lekker hoor , twee technics pickups en een mixert ertussen ,dan lekker de boxen overbelasten dat ze uitmekaar knallen:D

Hou toch eens op met dat geromantiseer van antieke synths dino :dj:

Origineel geplaatst door dione
Hou toch eens op met dat geromantiseer van antieke synths dino :dj:

is het goed dat ik daar een andere keer even op terugkom ?

is het goed dat ik daar een andere keer even op terugkom ?

Okee...dan wel op een ander forum,want er schijnen hier nog meer liefhebbers van die oude rommel te zitten....:D

ik zag dat die Numark draaitafels nu ook best betaalbaar zijn.
het is niet alleenmaar technics op dat gebied .
Ik ben nu weer begonnen met Vinyl,,, zeker nu ik mooie plaatjes kan vinden.
het is tastbaar en de sound is natuurlijk ook wat apparts, dat gekraak en gekners en dan de bijgeluiden ennz
Vinyl blijven ze gewoon maken, er is hier in NL 1 fabriek over die blijft gewoon persen.
Of je nu met cd's draait of met platen of allebei maakt niks uit als t maar klinkt maar als ik wat op plaat kan vinden vliegt de CD er bij mij uit simpel das keuzes maken

Ben jij iemand die zijn huis voor 125.000 gulden verbouwt zodat hij zijn speakers in de pui van zijn huis bouwt zodat hij gebruik kan maken van de natuurlijke resonantie van de muren. Daarnaast alle onderdelen (pre-,voor-,midden-,na-, nana- extrananana- versterker) dubbel in mono uitvoert en een platenspeler heeft die met zijn voetjes in beton gegoten zit etc etc.......
Zo gek maak ik het niet.:dubbel: Maar je kunt toch wel verschil horen tussen een Jamo en een Tannoy, neem ik aan.
Trouwens, resonantie is voor een audiofiel uit den boze,:biertje:
Het moet zo min mogelijk aan de muziek zoals opgenomen toevoegen. Wil je dat je mix waar je zoveel aan besteed hebt als een stel gemartelde katten door een transistor radio klinken?
:koffie:

Tsjee,

.

Das toch wel erg kort door de bocht en "ignorant", er zijn heleboel mensen die gewoon dingen op vinyl kopen om te hebben, te verzamelen, te luisteren.
Heeeel veel muziek komt gewoon ook niet op CD uit dus dan moet je wel vinyl kopen.

Er is niks leukers dan bij iemand langs gaan en de hele avond plaatjes luisteren en te lullen over muziek (en natuurlijk elkaar de ogen uitsteken met obscure releases :) )

Vinyl blijven ze gewoon maken, er is hier in NL 1 fabriek over die blijft gewoon persen.

En die persen een paar miljoen platen per jaar dus al dat gelul over dat vinyl dood is kan ook in de kattebak.

Heeeel veel muziek komt gewoon ook niet op CD uit dus dan moet je wel vinyl kopen.

Daarnaast is heel veel muziek van vroeger gewoon niet op cd gezet. Dat is het leuke aan cratediggen, dat je soms erg goede niet bekende muziek tegenkomt.

Vinyl kan echt niet meer!!

Vinyl kan echt niet meer!!

Even deze draad nieuw leven inblazen...

Ik ben er klaar mee; Ik zie het niet langer zitten om nog vinyl te kopen. Bijna alle dj's die tegenwoordig plaatjes draaien doen dit met cd spelers. Het verbaast mij dat er in de stijl die ik draai (hardcore) nog vinyl uitkomt. Ik erger mij steeds vaker aan het feit dat ik verplicht ben om een plaat te kopen waar nu net dat ene nummer op staat dat VET is en voor de rest drie kuttracks. Dat kan anno 2008 toch niet meer...Je moet gewoon lekker naar een internetsite kunnen surfen en daar losse tracks kunnen downloaden voor een eurootje per track. Dat maakt het gelijk mogelijk om je keuze in tracks en stijl lekker divers te houden. Hoe lang gaat het nog door met die vinyl? De technics draaitafels vliegen je om de oren op marktplaats. Snel weg met die dingen voordat ik ze aan de straatstenen niet meer kwijt kan!!

Happen maar....

Even deze draad nieuw leven inblazen...
Dat kan anno 2008 toch niet meer...Je moet gewoon lekker naar een internetsite kunnen surfen en daar losse tracks kunnen downloaden voor een eurootje per track. Dat maakt het gelijk mogelijk om je keuze in tracks en stijl lekker divers te houden. Hoe lang gaat het nog door met die vinyl?

Happen maar....

betalen, downloaden, (master)cd fikken, kopietje fikken om mee te touren en je hebt geen last meer van kraakjes, krassen of springende naalden :)

cd'tje beschadigt?
fik je een nieuwe :P

dat is met vinyl helaas niet! :(

zegt degene die slechts 5 muziek cd's heeft en nog steeds 2e hands vinyl koopt :P

Back