Wat is experimentele muziek ?

Voor mij is experimentele muziek, muziek waar het experiment (dus een muziekaal experiment) aan ten grondslag ligt. Dat kan een technologisch, klanktechnisch een compositioneel of ritmisch experiment zijn. of bv een unieke mix van genres. Het kan ook een persoonlijk experiment zijn maar mischien door de beluisteraar niet als experimenteel ervaren. http://soundcloud.com/midbrain/light-of-end hier een voorbeeld van een persoonlijk compositioneel experiment. Is dit experimentele muziek? ikvind van wel.

Komt volgens mij neer op wat 6 bedoelt alleen beter onderbouwd:D

als je iets beter leest zie je dat dat engelse copietje precies overeen komt met mijn eerder gegeven definitie.

Een definitie is een onderbouwing. Het is het precies verwoorden wat iets is.

:Z

als je iets beter leest zie je dat dat engelse copietje precies overeen komt met mijn eerder gegeven definitie.

Een definitie is een onderbouwing. Het is het precies verwoorden wat iets is.

:Z

precies zelfs
en als iets nou niet precies te verwoorden is hehe
of als die zogenaamd precieze verwoording multi interpretabel is of voor sommigen niet toereikend
wat dan allemaal he
experimentele muziek roept dus bij verschillende mensen verschillende ideetjes op
een wijs man registreert dat en verrijkt zo zijn eigen definitie

uit ondervinding,vaak ook mensen die 'experimentele muziek' 'maken' denken dat ze aan kunst doen en voelen zich ook kunstenaar,terwijl mensen die muziek maken zich eerder als muzikant laten kennen.

om te profiteren van de maatschappij is het ook makkelijker om aan subsidies te geraken als je 'experimentele' muziek 'maakt' en parasiteert in culturele entourages ipv gewone nummers te maken.. want dan heb je geen schijn van kans.

minder en minder jongeren hebben zin om te gaan werken en zich profileren als ARTiest is veel leuker en je hoeft niet perse altijd fel na te denken bij je experimentele muzikale kunst

perfect voor luiaards

je moet maar eens dieper zoeken,en je merkt meteen dat diegenen die al 'goed' bezig zijn of diegenen die 'het gemaakt' hebben alijd in 1 of andere culture gesubsidieerde organisatie zit..

het is ook zo dat in dit milieu het fel aan toe gaat,het afbreken van de andere zijn reputatie is heel belangrijk ,hoe meer hoe lievre,de plaatsen zijn beperkt...

uit ondervinding,vaak ook mensen die 'experimentele muziek' 'maken' denken dat ze aan kunst doen en voelen zich ook kunstenaar,terwijl mensen die muziek maken zich eerder als muzikant laten kennen.

om te profiteren van de maatschappij is het ook makkelijker om aan subsidies te geraken als je 'experimentele' muziek 'maakt' en parasiteert in culturele entourages ipv gewone nummers te maken.. want dan heb je geen schijn van kans.

minder en minder jongeren hebben zin om te gaan werken en zich profileren als ARTiest is veel leuker en je hoeft niet perse altijd fel na te denken bij je experimentele muzikale kunst

perfect voor luiaards

je moet maar eens dieper zoeken,en je merkt meteen dat diegenen die al 'goed' bezig zijn of diegenen die 'het gemaakt' hebben alijd in 1 of andere culture gesubsidieerde organisatie zit..

het is ook zo dat in dit milieu het fel aan toe gaat,het afbreken van de andere zijn reputatie is heel belangrijk ,hoe meer hoe lievre,de plaatsen zijn beperkt...
Misschien moet je eens een politiek forum opzoeken om die frustraties kwijt te raken :okdan:

100% eens met het subsidie verhaal, als ik uit mn eigen ervaring zie welke mensen waarvoor subsidie krijgen en wat ze daarmee doen... daar zakt je broek van af.

mijn definitie van experimenteel is muziek waarbij je dingen proefsgewijs uitprobeert om te kijken wat het effect is. maar vaak zie je dat experimenteel en avant-garde als inwisselbare termen gebruikt worden.

avant-garde is een beetje een paradoxale term, omdat je, als je het letterlijk neemt, pas terugkijkend kunt zien of muziek avant-garde was. het is daarom bijna altijd arrogant om je muziek avant-garde te noemen, tenzij achteraf ook blijkt dat 't avant-garde was.

experimentele muziek die alleen maar experimenteel is, is amper een genre te noemen. dit omdat het meer iets technisch is en geen stijlkenmerken heeft. meestal is het zo dat muziek experimentele elementen kan hebben. zo ben ik zelf nu bezig met een album waarvan de nummers gemiddeld zo'n 70 seconden lang zijn, dat aspect is experimenteel. niet omdat het nog nooit gedaan is, of vernieuwend is. maar omdat het een bepaald technisch probeersel is om te zien wat het effect is.

Misschien moet je eens een politiek forum opzoeken om die frustraties kwijt te raken :okdan:

is gewoon een realiteit hoor

ah,ja juist je bent van gent, cultuur stad ,daar zit het er vol van... op je teen getrapt,sorry hoor , lol

perfect voor luiaards

Ik zie het verband niet zo tussen experimentele muziek en subsidie. Dat mensen het misschien voor zo iets misbruiken zecht iets over de mensen niet over de muziek. Verder dat experimentele muziek iets is voor luiaards dat is toch ook wel erg wat zal ik zeggen kort door de bocht. Ik kan zeer experimentele stukken die toch wel biezonder knap in elkaar steken en waarschijnlijk veel ingewikkelder om te bedanken dan de standart 4/4maat top40 hitje(niet dat daar iets mis mee is).

Ik vindt het jammer als er zo bagitaliserend over dit soort muziek wordt gesproken...

en dan nu:koffie::peukie:

is gewoon een realiteit hoor

ah,ja juist je bent van gent, cultuur stad ,daar zit het er vol van... op je teen getrapt,sorry hoor , lol
Ja, cultuur is echt achterlijk he. Misschien moet jij die synths van je (want je zit op "synthforum") maar eens verkopen en iets nuttigs gaan doen.

cultuur is niet achterlijk en die dat ervan profiteren zijn slim,dat is het probleem

dit topic is ideaal om dit profitariaat in dit milieu eens aan te kaarten.

Mijn synths zijn een investering,verkopen is PAS nutteloos,op de bank brengt het niets op!
Ik werk voor mijn centen ten minste!

precies zelfs
en als iets nou niet precies te verwoorden is hehe
of als die zogenaamd precieze verwoording multi interpretabel is of voor sommigen niet toereikend
wat dan allemaal he
experimentele muziek roept dus bij verschillende mensen verschillende ideetjes op
een wijs man registreert dat en verrijkt zo zijn eigen definitie

Naar mijn weten is dit topic gestart met de vraag wat expirimentele muziek is.

Dat is precies te verwoorden, en iedereen mag zelf uitmaken wat hij of zij als expirimenteel ervaart.

ik heb precies omschreven wat ik als expirimenteel ervaar en andere wat zij als expirimenteel ervaren en dat maakt dit topic rijker niets meer niets minder.

wat expirimenteel is, is maar net wat je gewend bent.

perfect voor luiaards

cultuur is niet achterlijk en die dat ervan profiteren zijn slim,dat is het probleem

dit topic is ideaal om dit profitariaat in dit milieu eens aan te kaarten.

Mijn synths zijn een investering,verkopen is PAS nutteloos,op de bank brengt het niets op!
Ik werk voor mijn centen ten minste!

Zo, je klinkt echt verzuurd........dus jij maak op geen enkele manier gebruik van subsidies alleen maar omdat je anders een parasiet bent. Dat is echt een vreemde redenering.
We gooien met zijn allen geld in een grote pot, "de overheid", en daar doen we vanalles mee. Voor iedereen zitten daar wel zaken tussen die niet interresant zijn, maar om dan degene die daar gebruik van maken profiteurs te noemen is wel erg kortzichtig en dom.
Dan zit het hele leger dus vol profiteurs, is huursubsidie uit den boze en zorgtoeslag voor mietjes...
Zo kan ik wel langer doorgaan om je redenering als nonsens te bestempelen.

Subsidie krijgen door lui te zijn en niks te doen vind ik op zich al een kunst.
Als je hier tegelijkertijd een stukje ongedfinieeerd geluid aan toevoegt (een scheet of boer laten ofzo), dan valt dat wat mij betreft wel in de categorie experimentele muziek en is subsidie wat mij betreft dus terecht. :D

Back