Wat is experimentele muziek ?

Ik lees anders wel een hoop definities/veronderstellingen in die laatste post van jou:
Muziek moet:
- een taal zijn
- communiceren
- een verleden hebben
- een syntax hebben
En als het niet populair genoeg is is het "artistieke zelfmoord".

Ik lees anders wel een hoop definities/veronderstellingen in die laatste post van jou:
Muziek moet:
- een taal zijn
- communiceren
- een verleden hebben
- een syntax hebben
En als het niet populair genoeg is is het "artistieke zelfmoord".

Prima samengevat:halleluja

Een, door alle goden en spaghettimonsters bevestigde, opperheilige universele waarheid. Je weet wel, waar 't internet mee volstaat :D

ik denk inderdaad dat er opperheilige, universele waarheden bestaan, bijv. de wetten van de natuurkunde en de stellingen van de wiskunde. Maar hoe je die hier verwart met een discussie over experimentele muziek begrijp ik niet goed.

ik denk inderdaad dat er opperheilige, universele waarheden bestaan, bijv. de wetten van de natuurkunde en de stellingen van de wiskunde. Maar hoe je die hier verwart met een discussie over experimentele muziek begrijp ik niet goed.

En een singulariteit dan?

muziek die nergens mee vergeleken kan worden en dus denken dat men er absoluut geen mening over kan ventileren en je daardoor een quasi carte blanche denkt te hebben om de luisteraar vervolgens te gaan dicteren hoe hij/zij het allemaal moet bespiegelen...

quoted for reference

Alles wat ik maak: ik doe maar wat..

:D

Hoe herkenbaar...:D

Maar expirimentele muziek is toch ook gewoon expirimeteren, niet alleen met nieuwe benaderingen van muziek en harmonie, maar ook instrumentarium. Metal zonder gitaren, accapella hiphop enzo verzin et maar.

Vindt et altijd wel chill rare/andere dingen. :okdan:

Volgens mij zijn dat niet de universele wetten.. En al zeker geen opperheilige hehe

Wat is experimentele muziek ?

muziek die nog niet volledig is of waarvan de uiteindelijke bestemming nog niet is bereikt; het bevindt zich nog steeds in een expirimentele fase...
voorbeelden van expirimentele muziek zijn uiteraard altijd leuk maar het gaat nutuulk uiteindelijk om de definitie...

muziek die nog niet volledig is of waarvan de uiteindelijke bestemming nog niet is bereikt; het bevindt zich nog steeds in een expirimentele fase...
voorbeelden van expirimentele muziek zijn uiteraard altijd leuk maar het gaat nutuulk uiteindelijk om de definitie...

??? muziek dat nog niet af is is muziek die nog niet af is.

Experimentele muziek balanceerd meer op de rand van wat muziek is en tijdsgeest afhankelijk.

Experimenteel word ook vaak als synoniem voor ontoegangkelijk gebruikt omdat vaak het eindproduct ontoegangkelijk is. Maar dit hoefd helemaal niet zo te zijn.

Experimentele muziek is de enige muziek die echt progressief kan zijn omdat het het kader van mogelijkheden verbreed.

1. a. Relating to or based on experiment: experimental procedures; experimental results.
b. Given to experimenting.

2. Of the nature of an experiment; constituting or undergoing a test: an experimental drug.
3. Founded on experience; empirical.

dat denk ik dan

Ik denk dat wat 6 zegt wel een beetje zo is, je probeert nieuwe manieren van muziek maken... Vaak is het het echte expiremtele werk in de beginnen niet zo boeiend voor de luisteraar, maar geeft het wel nieuwe ideeen vor andere die daar op doorontwikkelen, tot iets gaafs en anders

Wat is experimentele muziek???!!

Wat is experimentele muziek???!!

Excuus om bagger goed te praten.

Jij hebt volgens mij geen muziek gestudeerd. :P

Een manier om experimentele muziek te maken is een negentonige toonladder van C samen te stellen (waarbij dus geen enkele toon twee keer gebruikt mag worden, ook moeten tonen op directe volgorde liggen - bijv. C-E-G-B-D-F-A wordt C-D-E-F-G-A-B) en uit die negen tonen drie groepjes van drie halen. Dan heb je drie akkoorden. Die drie akkoorden kun je onder elkaar leggen, bijv. Links akkoord 1 en Rechts akkoord 2. Als je dat hebt, kun je een melodie maken. Dit is een harmonische manier
Een ritmische manier is om twee of meer stemmen te maken waarbij je eentje in bijv. Vijfkwarts zet en een ander in Driekwarts, weer eentje in bijv Zevenkwarts, zodat de accenten verschillen. Waar er 1 accent ligt speel je noot X, waar er 2 accenten tegelijk liggen speel je noot Y, enz.
Een melodische manier is om noten op een bepaalde manier aan nummers te koppelen, of letters, of wat dan ook. Dan ga je pijltjes gooien in je woordenboek of je ouwe krant of je telefoonboek en kom je op een melodie.
:geslaagd:

Back