Hedendaagse elektronische muziek down the shithole

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik luister ook bijna 100 jaar muziek. Waarom niet.
BRZ - heb je het tegen mij? Wat mij tegenhoudt om muziek te maken?
Ik moet gewoon eens tijd maken. En liefst als mijn vrouw niet thuis werkt - kwestie van geen afleiding te hebben en geen geklaag over repetitieve geluiden die ze dan omschrijft als 'pacman' of weet ik al veel wat :)
Als 't regent ga ik niet buiten en is 't gewoon knoppen aan en go. Ik hoop maandag of dinsdag… Damn, nee, maandag heb ik al een afspraak met een DJ van 50 (ja ben ruimdenkend!) om samen te gaan lullen over muziek - vinyl luisteren, bij hem thuis enz.
Dinsdag dan maar :)

Ik hoop ook op vrede vd vrouw, dan begin ik zondag al ;)

Vroeger konden alleen de boys met geld een productie maken , nu kun je met een Aldi`geluidskaart
dit ook doen. vanuit je slaapkamer.
Natuurlijk is dit allemaal prachtig ,
maar mensen vergeten dat muziek maken meer is dan alleen een leuk deuntje..

Het is maar de vraag of, als ik morgen iets maak dat ik tof vind, ik het met jullie durf delen. Ik heb namelijk geen olifantenhuid. Ik maak muziek voor mezelf. En als iemand dat per toeval ook goed vind, is dat een meevaller.
Als jullie me vervolgens eerder laten weten dat ik een debiel ben zonder IQ die naast de maat vals speelt enz laat dat zo weinig over van mijn zelfvertrouwen dat de zin verdwijnt om iets te maken. En dat gun ik niemand : het voor mij verpesten van het plezier.
Moby heeft verdomd een punt in die video, of ie nu een lul is of niet. Ik vind 'm geweldig.

mensen vergeten dat muziek maken meer is dan alleen een leuk deuntje..

Misschien is dat wel juist het probleem. Tegenwoordig is de muziek zelf steeds meer het draagmiddel van een boodschap in combinatie met peperdure symbolische videoclips en gekoppelde levensstijlen/producten in plaats van enkel de muziek.

Als je wilt meedraaien in de grote commerciële draaimolen dan zit er tegenwoordig niks anders meer op dan hand in hand te gaan met de reclame-afdeling van een label. De geschiedenis bewijst ook dat het overgrote deel van de artiesten/bands maar een korte periode erg populair zijn en daarna op de achtergrond verdwijnen of er helemaal mee stoppen. Als je populair wilt blijven dan zul je mee moeten draaien in de populaire genres. "Hippe" muziek maken bied dus meer kans op een gevulde beurs dan blijven vasthouden aan het oude.

Verder is het ook zo dat de media en dj's bepalen wat goed/hip is en wat niet. Als je nieuwe trance knaller niet bij DJ Buurman in de show komt dan kun je het in principe vergeten qua eer/beroemdheid. Je werken mogen dus niet teveel afwijken van de huidige succesvolle formule, mits je er een leuk centje aan over wilt houden. De velen moeten zich in zekere zin aanpassen aan de wil van de weinigen. En dat principe zie je helaas te vaak terug in alle uithoeken van de maatschappij.

Negativiteit richting de mainstream muziek geeft eigenlijk alleen maar (nog meer) erkenning aan die stroming [Calimero-icoontje]. De meest logische stap op muzikaal gebied is zelf de muziek maken/distribueren/uitzenden die je wèl wilt horen.

DJ Hardwell says enough.

Verder: hoe ouder ik word, hoe meer ik klaag over de platte zooi. Vooral omdat ik zelf herrie bak en redelijk kan beoordelen hoe shit beter zou moeten klinken.. Sterker nog, ik ga steeds verder terug in de tijd voor vette shit!

Aaaah! Een collectief voor het clubje waar Snelkook over spreekt :P.
Meer mensen, meer ideeën, meer creativiteit maar ook meerdere meningen etc...
Of je bouwt een stroming uit waarin gelijkgestemden zich bewegen zoals de Berliner Schüle dit deed :D.
http://en.wikipedia.org/wiki/Berlin_School_of_electronic_music

Voor mij mag dit draadje gerust nog wat open blijven, dit haalt verschillende meningen naar boven en niet iedereen hoeft het per sé eens te zijn.
Smaken en kleuren verschillen voor iedereen maar we hoeven daarvoor elkaar niet persoonlijk af te kraken ;).

Cheers,
Exo. :mega:

Als het mag, misschien een topic aanmaken wat te weinig gespeeld wordt en mensen -volgens de poster - moeten luisteren - ontdekken?
Of is dat niet ok in dit forum?
Indien niet: enkel muziek met synths ;)
:eureka:

Een topic waar ieder een lijst mag posten met vette shit volgens hém.
Mag dat op dit forum? Ik weet dat ze hier allergisch zijn aan DJ toestanden. De lijn is soms dun.

"Binnen der Blaue Reiter waren de kunstenaars van mening dat elk academisme in strijd was met de ware kunst. Men zag de emotie als voornaamste element van het creatieve vermogen en trachtte men deze tot expressie te brengen."

"The human element has to be taken more into consideration when it comes to electronic music these days, not just the use of live elements or vocals. But a wave of true and honest handmade electronic music, in order to make a change."

Een topic waar ieder een lijst mag posten met vette shit volgens hém.
Mag dat op dit forum? Ik weet dat ze hier allergisch zijn aan DJ toestanden. De lijn is soms dun.

Dat klinkt wel gaaf! Doen ;)

Kijk, dit spreekt me aan inderdaad. Ik kende hem dus niet, maar na deze video denk ik nu: koop de Zoom H1 en ga op straat... later zien we wel :okdan:

Het zou me leuk zo'n "kunstenaars" beweging oprichten/meemaken, echter moeten we toch wat realistisch kijken... het wat en waarom is het duidelijk, het hoe is het moeilijkst (zoals Klinske zei en dacht ik ook, geografische afstand/mogelijkheden/kennis, etc... Maar er is hoop, laten we de hoop niet vallen!!!

Tja, je zal toch echt wel de deur uit moeten als je mensen wilt ontmoeten die gelijk denkend zijn kwa geluid.....en geld opleveren doet het meestal niet. Zo ga ik komende maand naar strassbourg/belgie/toulouse/tilburg toe om lekker live te spelen met compromisloze sounds....het ene feest wat groter dan het andere:)
\
@Klinkske, ik had het niet tegen jou, voor ik het wist stonden er tig reply's tussen mij en dat waar ik op wilde reageren..

Ik kan alleen zo slecht tegen mensen die de muziekmaatschappijen opschepen met het aanbod en het ontbreken van zihzelf in dit geheel. Kom van de bank en ga zelf aan de slag, kost je wat geld, maar een goed product verkoopt altijd.

Kijk, dit spreekt me aan inderdaad. Ik kende hem dus niet, maar na deze video denk ik nu: koop de Zoom H1 en ga op straat... later zien we wel :okdan:

Het zou me leuk zo'n "kunstenaars" beweging oprichten/meemaken, echter moeten we toch wat realistisch kijken... het wat en waarom is het duidelijk, het hoe is het moeilijkst (zoals Klinske zei en dacht ik ook, geografische afstand/mogelijkheden/kennis, etc... Maar er is hoop, laten we de hoop niet vallen!!!

maschine, Pablo. I'll say it again :)

DJ Hardwell says enough.

Verder: hoe ouder ik word, hoe meer ik klaag over de platte zooi. Vooral omdat ik zelf herrie bak en redelijk kan beoordelen hoe shit beter zou moeten klinken.. Sterker nog, ik ga steeds verder terug in de tijd voor vette shit!

Zit hier ook wel zwaar mee, ik zoek altijd naar effort. Moeite gestoken in een track. Iets dat lekker doordacht is, en lang heeft liggen sudderen voordat het werd gereleased. Vind dit meer in oudere muziek. Nee niet omdat het vintage is, en oud, dus automatisch goed blabla. Nee ik vind gewoon letterlijk meer kwaliteit in 1995 dan in 2010. Heb geen zin om op te noemen wat het precies zou kunnen zijn. Misschien val ik gewoon onbewust op klassieke synthgeluiden, en denk ik meteen dat het goed is, omdat het huiselijk nostalgisch en wollig klinkt. Ben ook maar een licht ontwikkelde aap met emoties.

Het feit dat je al de mogelijkheden in de wereld hebt is misschien ook niet gezond? Ik denk dat je net creatiever bent met 10 seconden sample tijd, en 2 synths. Want je perst al het mogelijke eruit. Je kent je spul, je weet wat het doet, hoe het zal reageren. Als je je gear kent, dat is al heel wat! :P

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back